Web Analytics Made Easy - Statcounter

پسر بچه 20 ساله ای که همه فکر می کردند نقطه ضعف بایرن مونیخ خواهد بود، حالا رهبر غیرقابل جایگزین باواریایی هاست

وقتی بایرن مونیخ در فصل 16-2015 در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با یوونتوس روبرو شد، پپ گواردیولا با بحران مصدومیت ها به خصوص در خط دفاع دست و پنجه نرم می کرد. مصدومیت ها باعث شد غیر از مهدی بن عطیه، بایرن مونیخ مدافع مرکزی تخصصی در اختیار نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین تاکتیسین کاتالان، تصمیم گرفت گزینه های دیگری را به مرکز خط دفاعی تطبیق دهد. یکی از این گزینه ها، داوید آلابای منعطف بود که می توانست به عنوان مدافع وسط بازی کند. با این حال، قرار شد یوسوا کیمیش، بازیکن 21 ساله ای که به تازگی از لایپزیش به بایرن مونیخ پیوسته بود، به مرکز خط دفاعی برده شود.

بسیاری در ایتالیا بر این باور بودند خط دفاعی می تواند نقطه ضعف بایرن مونیخ مقابل یوونتوس باشد؛ باقی ماجرا مشخص است. یوونتوس در مونیخ 2-0 پیش افتاد، بازی 2-2 شد و در نهایت بیانکونری در وقت های اضافه 4-2 شکست خورد. با این حال نظر خیلی ها درباره آن پسر کوچولو اما کاریزماتیک خط دفاعی بایرن مونیخ، تغییر کرد. پنج سال از آن روز گذشته و حالا کیمیش، حال و آینده بهترین باشگاه تاریخ آلمان است. شماره 6 بایرن مونیخ، برای پست همین شماره ساخته شده است؛ هافبک جلوی مدافعان. کیمیش فوتبالش را از اشتوتگارت شروع کرد و در ادامه راهی تیم متمول لایپزیش شد. استعدادیاب های بایرن مونیخ او را کشف کردند تا الان، کیمیش مهره بدون جانشین باواریایی ها باشد.

جدال یوسوا کیمیش و آلوارو موراتا در دیدار یوونتوس و بایرن مونیخ

برخی می گویند کیمیش مفیدترین بازیکن دنیای فوتبال است و برای برخی، کیمیش بهترین هافبک-مدافع دنیاست. با این حال می توان کیمیش را مخلوطی از شواین اشتایگر و فیلیپ لام، دو اسطوره بایرن مونیخ دانست. کیمیش مثل فیلیپ لام چند پسته و مثل شواین اشتایگر، سرشار از کاریزماست. فریادهای کیمیش در آغاز ویدیوهای بایرن مونیخ در شبکه های اجتماعی حالا تبدیل به یک اصل جدایی ناپذیر شده است. کیمیش از همان بیست سالگی می دانست در بایرن مونیخ باید چه کار کند و ایده هایش واضح بود. در همان روزهای اول، کیمیش به زابنر اشتراسه رفت، به طبقه های بالایی دفتر بایرن مونیخ رسید و به اتاق کارل هاینتس رومنیگه مراجعه کرد. سوال کلیدی او درباره افزایش دستمزد نبود؛ کیمیش می خواست بداند چرا بایرن مونیخ حاضر است رویش حساب کند و روی او شرط ببندد:

برایم مهم بود بدانم چرا بایرن مونیخ مرا انتخاب کرده است. از نظر من بایرن مونیخ می تواند هر بازیکنی در دنیا را بخرد، به خصوص در پست من. برایم سوال بود که چرا من؟ عامل تعیین کننده من چیست؟

پاسخ به مرور زمان به دست آمد؛ پس از خداحافظی گواردیولا، آنچلوتی از کیمیش در پست هافبک بازی گرفت. ابتدا کیمیش به عنوان هافبک سمت راست سیستم 3-3-4 ایفای نقش کرد. در آن فصل، کیمیش در هشت بازی ابتدایی توانست شش گل بزند و انگار که این پست دقیقا همان جایی است که او باید بازی کند. پس از بازنشستگی لام، کیمیش در پست مدافع راست هم بازی می کرد و لقب جانشین لام را به او دادند. با وجود عملکرد موفقیت آمیز در پست دفاع راست، او هرگز برای بازی تخصصی در این پست ابراز تمایل نکرد و این مسئله بر کسی پوشیده نیست. با این حال کیمیش یک بازیکن همه کاره است. خود او بارها گفته حاضر است هر کجا از زمین بازی کند اما هافبک، بهترین پست اوست.

در جام جهانی 2018 این مسئله ثابت شد. با وجود مشکلات در خط هافبک، کیمیش به عنوان مدافع راست به کار گرفته شد و سرنوشت آلمان در آن جام جهانی، حذف در مرحله گروهی بود. به خاطر شرایط بد بدنی و پست غیر مورد علاقه، کیمیش شاید بدترین ماه فوتبالی اش را سپری کرد. یواخیم لوو به درستی پست کیمیش را به هافبک منتقل کرد و نتایج بهتر از راه رسید. کیمیش در پست هافبک لمس توپ زیادی دارد، قطع توپ را خوب انجام می دهد و به خط دفاعی کمک مهمی می کند و در پست فولبک، او این توانایی ها را تا حدی از دست می دهد. 

یکی از نقاط عطف بایرن مونیخ در فصل 20-2019 که افتضاح پیش می رفت، منتقل شدن کیمیش به خط میانی و البته انتقال آلفونسو دیویس به پست دفاع چپ بود. هانسی فلیک، یکی از هواداران گواردیولا، سیستم کواچ را تغییر داد و باعث پیشرفت بازی کیمیش شد. دابل پیوت فلیک متشکل از کیمیش-تیاگو و کیمیش-گورتسکا در این فصل، یکی از بهترین خطوط هافبک دنیا است. از فصل جاری، کیمیش پیراهن شماره 6 را می پوشد، همان شماره ای که طی سال های 1987 تا 1989 بر تن هانسی فلیک در بایرن مونیخ بود. نقش مهم کیمیش در بایرن مونیخ؟ طی ماه های نوامبر و دسامبر، کیمیش در پنج بازی بایرن مونیخ غایب بود. نتیجه؟ سه مساوی و دو برد. با بازگشت کیمیش مقابل بایرلورکوزن، بایرن مونیخ دوباره روی فرم آمد او در نهایت گل پیروزی بخش روبرت لواندوفسکی را ساخت. کیمیش تا به امروز 10 پاس گل در بوندسلیگا ثبت کرده و بهترین گل ساز بوندسلیگا است. او همچنین در زدن ضربات آزاد و کرنر، مهارت بالایی دارد.

اگر بخواهیم عناصر و ستون های بایرن مونیخ را نام ببریم، به سه اسم می رسیم؛ مانوئل نویر، روبرت لواندوفسکی و یوسوا کیمیش. مانوئل نویر، یکی از بهترین دروازه بانان تاریخ 35 ساله و روبرت لواندوفسکی 32 ساله است. با این حال، رهبر جدید بایرن مونیخ تازه 26 ساله شده است؛ این را به کسی نگویید!

به قلم جورجو دوسی از وب سایت گل

اخبار داغ 

گل دیدنی مهدی طارمی به براگا روی حرکت زیبای خسوس کرونا اسامی نامزدهای تایید صلاحیت شده انتخابات فوتبال ؛ سرپرست فدراسیون رد صلاحیت شد تتوی بدن خانم پرستار تهرانی آخر خط بود / خانه مجردی الهام دور از چشم شوهرش! آناشید حسینی چادر را کنار گذاشت / عکس تولد عروس سابق سفیر ایران لیورپول و شکست در 3 بازی پیاپی خانگی در لیگ پس از 58 سال نکات آماری بازی لیورپول - منچسترسیتی؛ گواردیولا و رکوردی که حتی در بارسلونا به ثبت نرسیده بود

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بایرن مونیخ خط دفاعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

به گزارش "ورزش سه"، برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی بازی برگشت یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، آن‌ها را به مرحله بعدی سوق داد.

شاگردان کارلو آنچلوتی در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف بایرن مونیخ بروند که با حذف آرسنال به این دور صعود کرده‌اند. این بازی فرصت رویارویی آنتونیو رودیگر آلمانی با تیمی از کشورش را ایجاد می‌کند.

رودیگر درمورد رویارویی با بایرن به اسکای آلمان گفت:"فکر می‌کنم انتخاب گزینه مشخص برای قهرمانی در این رقابت‌ها دشوار خواهد بود. بایرن تیم بسیار بزرگی است و به نظرم دو تیم شانس یکسانی دارند.

بازیکنان بایرن مونیخ؟
هری کین در این تیم حضور دارد اما او تنها نیست. آن‌ها جمال موسیالا و لروی سانه را دارند که امیدوارم برای این بازی در شرایط خوبی باشند. اولین باری که در لیگ قهرمانان اروپا به مونیخ رفتم، اتفاق خوبی رقم نخورد، بنابراین با اشتیاق منتظر این بازی هستم.

پیش بینی از بازی؟
هر دو تیم در حال حاضر در فرم خوبی هستند و بازی جذابی خواهد بود. قطعا بازی بزرگی خواهد بود. امیدوارم تمام بازیکنان بایرن آماده باشند چون می‌خواهیم مقابل بهترین‌ها بازی کنیم.

دیگر خبرها

  • ماریو گومز: به خاطر بازی در فیورنتینا، پیشنهاد رئال مادرید را رد کردم!
  • شوک به رئال: بلینگام و رودریگو مریض شدند!
  • درخواست ژاوی از ستاره بارسا: به بایرن نرو!
  • بایرن مونیخ با الکساندر پاولوویچ تمدید می‌کند
  • ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!
  • بایرن مونیخ به دنبال جذب یوناتان تا
  • آینده لئون گورتسکا در دستان سرمربی بعدی بایرن مونیخ
  • تاکید ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم
  • در ظاهر بی‌قدرت اما همه کاره در پشت پرده؛ هونس و رومنیگه چه جایگاهی در بایرن مونیخ دارند؟
  • اونای امری، سرمربی یا شغل «همه‌کاره» در استون ویلا؟