Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسلامی ظهر امروز در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه آزادراه جنوبی تهران و البرز، ۵ استان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد گفت: این پروژه مهم مقرر شده بود در دهه فجر به بهره برداری برسد که البته کمی با فاصله افتتاح می‌شود.

وی گفت: این کنارگذر ۵ استان را پوشش و ترافیک سنگین استان‌های تهران و البرز و همچنین آزادراه کرج-قزوین را کاهش می‌دهد؛ این خود یکی از افتخارات در حوزه آزادراهی کشور به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: کنارگذر جنوبی تهران یکی از بزرگترین آزادراه‌های کشور است و حدود ۷ هزار میلیارد تومان ارزش روز سرمایه گذاری این پروژه ۱۵۸ کیلومتری است.

اسلامی بیان کرد: کنارگذر جنوبی تهران از آبیک در آزادراه قزوین-کرج آغاز شده و تا چرم شهر در شرق استان تهران را به یکدیگر متصل می‌کند؛ این آزادراه یک نقطه تبادلی بین اتوبان‌های شمالی-جنوبی و شرقی-غربی کشور است و ادامه این پروژه که به سمت سمنان است امیدواریم در ماه‌های آینده و اوایل سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه کنارگذر جنوبی تهران در مدت ۵ سال عملیاتی شد و این پروژه رکوردی در حوزه مهندسی و عمرانی کشور به شمار می‌رود، افزود: در یک دولت قبل ایده و اجرای این پروژه شکل گرفت و ما توانستیم پیش از پایان دولت دوازدهم اجرای آن را به پایان برسانیم.

اسلامی تصریح کرد: اجرای این پروژه و سرمایه گذاری ۷۰ درصدی آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) صورت گرفته و حجم آوردۀ دولت حدود ۳۰ درصد بوده است‌

وی با بیان اینکه امیدواریم فرهنگ توسعه زیر ساخت و توسعه کشور را بتوانیم از طریق این مدل سرمایه گذاری نهادینه کنیم تا شاهد افزایش کیفیت زیرساخت‌ها در این بخش باشیم، افزود: در همین ایام دهه فجر در حوزه زیرساخت‌ها، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح خواهیم کرد.

کد خبر 5142404

منبع: مهر

کلیدواژه: کنار گذر جنوبی تهران محمد اسلامی وزارت راه و شهرسازی قرارگاه خاتم الانبیاء بانک مرکزی ایران قیمت دلار ویروس کرونا وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس بورس تهران اقتصاد آمریکا قیمت نفت بانک صادرات بازار سهام بورس سهام عدالت تولید نفت قیمت یورو جنوبی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌ بهره‌برداری از ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور در فارس
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • وزیر نیرو:‌ ایران جزو کشور‌های برتر در سدسازی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود