Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، لیلا آژیر عصر امروز در نشست زن کُرد سرمایه اجتماعی توسعه فرهنگی که در استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: سفر خانم ابتکار سومین سفر ایشان به کردستان است و ایشان قدم در استانی نهادند که دارای ۵۶۲ شهیده زن و دو بانوی آزاده است. 

وی افزود: به سبب مشارکتهای زنان استان در عرصه‌های سیاسی، پارلمان(مجمع) مشورتی زنان را در کردستان تشکیل دادیم که در تمام شهرهای استان این پارلمان تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از تشکیل این پارلمان را ارتقای سرمایه اجتماعی زنان، افزایش نقش زنان در نظام تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری و شناسایی و معرفی ظرفیت بانوان استان در تمام عرصه‌ها اعلام کرد و یادآور شد: تلاش می‌شود تا این پارلمان در سایر شهرستان‌ها نیز تشکیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان از اجرای طرح تاب‌آوری در استان توسط دفتر امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تقدیر کرد و گفت: این طرح در استان در کنار طرح ملی گفتگوی خانواده، توانمندسازی اقتصادی زنان خانوار  و طرح‌های دیگر ویژه بانوان در کردستان اجرا شد.

آژیر اعلام کرد: در این جلسه بانوان هنرمند، روزنامه‌نگار و‌نویسنده فعال استان گرد هم آمده‌اند.

بیش از ۴۷ درصد جامعه هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران را بانوان استان تشکیل می‌دهند.
این نشست که با حضور معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شد، از طریق شبکه کردمی به صورت آنلاین پخش شد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

منبع: فارس

کلیدواژه: امور بانوان استانداری کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،    تعدادی از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش حوزه امور اجتماعی بهزیستی شاهین دژ در اردویی فرهنگی تفریحی در مجتمع تفریحی و زیارتگاه شهر کشاورز حاضر و از امکانات تفریحی و زیارتی مکان مذکور استفاده کردند.
رئیس بهزیستی شاهین دژ گفت: این اردوی یک روزه با هدف ارتقاء روحیه و در راستای سلامت روان زنان سرپرست خانوار تحت پوشش حوزه اجتماعی برگزار شد و بهانه‌ای برای تقدیر از زنان زحمت کش و موفق بود.
  داداشیان  افزود:  این اردو شامل آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش برای راه‌اندازی اشتغال، برنامه‌های فرهنگی و ... بود و در همین راستا برنامه‌های فرهنگی و گذران اوقات فراغت برای بانوان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنها نیز در نظر گرفته شده است.
وی درادامه گفت:  برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین اردوی یک روزه، از اهداف دفتر توانمند سازی بانوان و خانواده سازمان بهزیستی، بازتوانی و ایجاد آمادگی برای خروج بانوان از چرخه حمایتی سازمان بهزیستی است که به منظور دستیابی به این اهداف، برنامه‌های مختلف برای آنان اجرا می‌شود.
  این اردوی تفریحی فرهنگی برای   ۳۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی شاهین دژ با همکاری مرکز مثبت زندگی شهر کشاورز برگزار شد.

دیگر خبرها

  • پیگیری انعطاف شغلی بانوان و مادران شاغل مدنظر دولت سیزدهم است
  • برگزاری همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری در کردستان
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • تخصیص اعتبارات دولتی برای راه اندازی بازارچه خاص بانوان
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • تصویب اعتبار برای راه اندازی بازارچه‌ محصولات خانگی بانوان
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • حمایت از بازارچه‌های صنایع دستی تولید بانوان