Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@15:09:20 GMT

بهبود قیمت‌های نفت حاصل واکسن کروناست

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۴۹۹۶۲

بهبود قیمت‌های نفت حاصل واکسن کروناست

خبرگزاری آریا - بزرگ‌ترین معامله‌گر نفت خام جهان معتقد است شاهد آثار مثبت واکسیناسیون مقابله با کرونا بر روند قیمت‌های جهانی نفت خام هستیم.
به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، شرکت ویتول، بزرگ‌ترین معامله‌گر مستقل نفت جهان، مانند شرکت رقیبش گانور درباره افزایش اخیر قیمت نفت خام محتاطانه برخورد کرد.
مایک مولر، مدیر منطقه آسیای ویتول، روز یکشنبه (19 بهمن‌ماه) در مصاحبه با روزنامه گالف اینتلیجنس گفت: بازار به‌دلیل سرخوشی ناشی از واکسیناسیون عجولانه عمل می‌کند، اما همچنان به توانایی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در مدیریت عرضه اعتقاد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به‌دلیل خوش‌بینی ناشی از واکسیناسیون ویروس کرونا از اوایل ماه نوامبر، قیمت‌های نفت خام افزایش یافته است و تقاضای انرژی به‌دلیل کاهش بی‌سابقه عرضه نفت خام ازسوی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) بهبود خواهد یافت. با وجود این بسیاری از اقتصادهای بزرگ همچنان در قرنطینه شدید هستند و برخی از آنها به‌سختی در تلاش‌اند تا بتوانند واکسن کافی تهیه کنند.
قیمت نفت خام برنت در هفته گذشته بیش از 6 درصد افزایش یافت و به 59 دلار و 34 سنت برای هر بشکه رسید، این در حالی است که قیمت نفت خام دبلیوتی‌آی حدود 9 درصد افزایش یافت، هر دو شاخص اکنون در بالاترین سطح خود در بیش از یک سال گذشته قرار دارند.
توربیورن تورنکوئیست، مدیرعامل شرکت گانور نیز روز جمعه (17 بهمن‌ماه) افزایش قیمت نفت فراتر از 60 دلار برای هر بشکه را بعید دانست، زیرا رسیدن قیمت نفت به بالای 60 دلار برای هر بشکه سبب روانه شدن سیل‌آسای نفت خام‌ ذخیره‌شده به بازار نفت می‌شود.
وی گفت: به محض اینکه قیمت نفت به 60 دلار برای هر بشکه برسد، تولید نفت سودآور می‌شود و انگیزه تولیدکنندگان برای افزایش ندادن تولید به‌سرعت از میان می‌رود.
مولر در این باره گفت: واکسن‌ها سریع‌تر از انتظار بازارهای انرژی تولید شدند و تقاضای نفت چین به‌سرعت بهبود یافت.
وی افزود: اما بهبود کامل، به افزایش مصرف در سایر نقاط جهان بستگی دارد.
مدیر منطقه آسیای ویتول تصریح کرد: مسئله مهم شروع بهبود تقاضا در بقیه جهان است، زیرا مصرف چین نمی‌تواند سریع‌تر از آنچه اکنون شاهد آن هستیم افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برای هر بشکه قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۴۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز آسیا در روز سه‌شنبه تقریباً ثابت مانده است. سرمایه‌گذاران همچنان در حال بررسی خطر نگرانی‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه هستند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۴ سنت معادل ۰.۲۸ درصد افزایش به ۸۷ دلار و ۲۴ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۹ سنت معادل ۰.۳۵ درصد کاهش ۸۲ دلار و ۸۵ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۲۹ سنت در روز گذشته کاهش قیمت داشتند که نشان می‌داد افزایش تنش‌های اخیر بین رژیم صهیونیستی و ایران تاثیر کمی بر عرضه نفت منطقه در کوتاه مدت داشته است.

اما تحلیلگران عقیده دارند هنوز چندین خطر در بازار نفت وجود دارد. یکی از آن‌ها تصویب تحریم‌های جدید آمریکا علیه بخش نفت ایران است که تحریم‌های فعلی را گسترده‌تر کرده و شامل بنادر، کشتی‌ها و پالایشگاه‌های خارجی که نفت خام ایران را فراوری می‌کنند هم می‌شوند.

تحلیلگران بارکلیز در روز دوشنبه اعلام کردند احتمال ۹۰ دلاری شدن قیمت نفت در سال جاری میلادی هنوز پابرجاست.

این تحلیلگران عقیده دارند تهدید فوری مخاطرات ژئوپلیتیکی برای زیرساخت‌های بازار از بین رفته، ولی روند این تهدیدات از اکتبر سال گذشته میلادی نگران کننده است.

انتظار می‌رود ذخایر نفت خام آمریکا طی یک هفته گذشته افزایش داشته باشد در حالی که ذخایر محصولات پالایشی این کشور احتمالاً پایین آمده است.

دیگر خبرها

  • بخش عمد‌ه‌ای از سرماخوردگی‌ها کروناست
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۴ ارديبهشت
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۳ ارديبهشت
  • قیمت بیت کوین، امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • همه چیز در مورد گران‌ترین و ارزان‌ترین جت‌های شخصی
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲ ارديبهشت
  • باارزش‌ترین خودروساز جهان بازار را غافلگیر کرد