Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمیدرضا متین روز دوشنبه در گفت و گوی مجازی با خبرنگاران همدان اظهار داشت: سرمایه‌های سرگردان مردم به بخش تولید سرازیر شده به طوری که تا پایان دی ماه امسال یک هزار و ۳۰۰ فقره جواز تاسیس برای واحدهای صنعتی و معدنی در استان صادر شده است.

وی تاکید کرد: رشد صنعتی همدان در طول عمر انقلاب بی‌سابقه بوده و به جرات می توانیم اعا کنیم فراتر از اهداف تعیین شده در شعار جهش تولید گام برداشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در سند راهبردی استان همدان صدور ۷۸۰ جواز تاسیس برای سال جاری تعهد کرده ایم افزود: در ظرف ۱۰ ماه علاوه بر تحقق این سهمیه ۵۰۰ مجوز نیز بیشتر صادر شده و بی تردید تا پایان سال هم این رقم اضافه می‌شود.

متین خاطرنشان کرد: اعتماد و اطمینان مردم برای سرمایه گذاری در بخش تولید افزایش یافته و از رسانه می خواهیم در جلب این مشارکت و معرفی ظرفیتهای سرمایه گذاری به مردم ما را یاری کنند.

چراغ ۴۳ واحد تولیدی راکد روشن شد

او همچنین به عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: روشن شدن چراغ ۴۳ واحد صنعتی و معدنی تعطیل استان در سالجاری حاصل تلاش مسئولان استان برای بازگشت صنایع تعطیل به چرخه تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: با کمک استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دادستان و مدیرکل دادگستری و بانکها گره های کور واحدهای راکد باز شد و دوباه به تولید و اشتغال بازگشتند.

متین از همراهی دادستان همدان برای حمایت از بخش تولید قدردانی کرد و افزود: برخی از واحدها به دلیل مشکلات تعهدات ارزی در فرایند ترخیص مواد اولیه وارداتی از گمرک با موانعی مواجه شدند که با ورود دادستان شرایط تسهیل و موانع برداشته شد.

پرچمداری همدان از فروسیلیس تا دارو

او به افتخارات بی نظیر همدان در بخش صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در سطح کشور توسط یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید«خمیر الکترود» شدیم که صنایع ذوب فولاد را از واردات این ماده مصرفی بی نیاز می‌کند.

به گفته متین با وجود سه شرکت داروسازی «فاران شیمی»، «تدبیردارو» و «هگمتان دارو» در شهرستان تویسرکان قطب تولید دارو در کشور هستیم و ۲ شرکت دیگر نیز به این مجموعه اضافه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان تصریح کرد: چند واحدفراوری سیلیس و تولید فروسیلیس در استان همدان به ویژه شهرستان فعالیت دارد و تا سه ماه آینده با واردد شدن صنایع جدیدی به این عرصه می توانیم لقب قطب فروسیلیس کشور را هم به نام استان همدان ثبت کنیم.

وی یادآوری کرد: همدان در ذخایر معدنی دولومیت، سنگ آهن و سیلیس جزو مناطق غنی و تراز اول کشور محسوب می شود و در سالهای اخیر جلوگیری از خام فروشی این سنگها و ایجاد ارزش افزوده در اولویت مسئولان قرار گرفته است.

بازار زیر ذره‌بین بازرسان

متین در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بازار اشاره کرد و از اجرای نظارتی از ۲۵ بهمن تا ۱۵ فروردین خبر داد.

او گفت: این طرح برای آرامش بخشیدن به بازار در روزهای پایانی سال اجرا می شود تا از افزایش بی رویه قیمت اجناس مختلف و مایحتاج مردم جلوگیری شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رسانه ها خواست به عنوان چشم و گوش این سازمان بر فرایند توزیع نظارت و کنترل داشته باشند و بازرسان ما را با اطلاع رسانی خود یاری دهند.

متین به مصرف کنندگان اطمینان خاطر داد با تخلفهای صنفی به شدت برخورد قانونی می شود و از آنان خواست: موارد کم فروشی، تقلب، گرانفروشی و احتکار را با سامانه ۱۲۴ به بازرسان ما اطلاع بدهند تا در سریعترین زمان مورد رسیدگی قرار گیرد.

یک هزار و ۶۶ واحد صنعتی در استان همدان فعالیت دارند.

برچسب‌ها همدان جهش تولید سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان سرمایه گذاری فروسیلیس داروسازی پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان جهش تولید سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان همدان جهش تولید سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان سرمایه گذاری فروسیلیس داروسازی اخبار کنکور معدن و تجارت استان همدان رئیس سازمان صنعت سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی

مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان از افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این هلدینگ با صادرات ۳.۲ میلیون تن محصول پتروشیمی، سهمی ۱۱درصدی از کل صادرات محصولات پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ داشته است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان، داود عباسی با بیان اینکه این شرکت در حوزه‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیرو و انرژی، معدن و صنایع معدنی، فولادی، مالی‌تجاری و بازرگانی در حال فعالیت است، بیان کرد: این هلدینگ از سال ۱۳۸۷ با هدف توسعه و تکمیل صنایع مختلف تأسیس شد و به عرصه صنعت پتروشیمی و معادن پا گذاشت.

وی اعلام کرد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید ۵.۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی شده است، درحالی‌که پارسال ۴.۸۲ میلیون تن محصول تولید کرده بود.

به‌گفته مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری تجاری شستان، این هلدینگ شاهد افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ بوده و سهمی ۷درصدی از مجموع تولید محصولات پتروشیمی کشور داشته است.

عباسی ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری تجاری شستان با صادرات ۳.۴ میلیون تن محصولات پتروشیمی، فولادی و عمرانی توانسته است با وجود مشکلات عدیده، افزایش ۱۰درصدی صادرات انواع محصولات را در سال ۱۴۰۲ محقق کند. از این مقدار، ۳.۲ میلیون تن محصولات پتروشیمی صادر شده که سهم ۱۱درصدی از کل محصولات صادراتی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • میزان ظرفیت تولید گاز به ۸۷۵ میلیون متر مکعب رسیده است
  • تولید ۴۴ هزار قالب جدول بتنی در شهرداری قم / خودکفایی در تولید آسفالت شهری
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران