Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در واکنش به شایعه استفاده مازوت در ذوب آهن گفت: امکان استفاده از این ماده آلاینده را داریم اما درراستای حفظ محیط زیست از آن استفاده نمی‌کنیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ منصور یزدی زاده  اظهار کرد: با وجود اینکه در زمان خصوصی سازی ذوب آهن؛ صبا و خرسان را از ذوب آهن جدا کردند ذوب آهن عملکرد خوبی دارد اما اگر این دو شرکت الان در کنار ذوب آهن بودند تولید سالانه بیش از پنج میلیون تن بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فضای خصوصی سازی را آغاز رشد اقتصادی دانست و افزود: ذوب آهن در مسیر خوبی قرار گرفته و این افتخارات را مدیون یکایک پرسنل ذوب آهن هستیم؛ کوره شماره یک به کمک همین پرسنل به دوره کار برگشت و 800 هزار تن در سال ظرفیت دارد و امید است با تأمین مواد اولیه رونق پیدا کند.

کوره بلند  آرزوی 40 ساله ای که محقق شد

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه کوره بلند یک آرزوی 40 ساله برای ذوب آهن بود که محقق شد، ادامه داد: پروانه استاندارد ریل ملی بسیار سخت است ولی ذوب آهن این پروانه را گرفت و امروز کیفیت تولیدات ذوب آهن به صورتی است می‌تواند تمام محصولات خود را صادر کند.

وی با اشاره به اقدامات ذوب آهن در حوزه بومی سازی گفت: ذوب آهن بیش از 10 سال درگیر زیان انباشته بوده است و در پایان 6 ماهه امسال این زیان صفر شد، اکنون هزار میلیارد سود انباشته داریم و برنامه داریم از فرا بورس وارد بورس شویم.

یزدی زاده در خصوص محدودیت‌های صادرات ادامه داد: امیدواریم این محدودیت‌ها برای سال آینده برداشته شود؛ ذوب آهن تنها مصرف کننده ذغال دانه بندی است و خوشبختانه توانستیم تملک معدن ذغال سنگ البرز تأمین کنیم و در این راستا برنامه‌های مختلفی مد نظر است که می‌تواند منجر به سود دهی بیشتر شرکت شود.

پروژه انتقال آب خلیج فارس تا کرمان رسیده است

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان با بیان اینکه پروژه انتقال آب خلیج فارس یک پروژه ملی است، افزود: این پروژه تا کرمان رسیده و برآورد هزینه این پروژه با تغییر نرخ ارز یکسال باید مجدد برآورد شد ولی یک سال پیش 10 هزار میلیارد برآورد شد.

وی تصریح کرد: ممکن است ذوب آهن در یک لحظه دود و غبار داشته باشد و صنعت ذوب و فولاد طبیعتاً آلوده کننده است ولی خود ذوب آهن تلاش دارد با این مشکلات مقابله کند زیرا اولین گروه درگیر با این مشکلات خود ما هستیم.

یزدی زاده گفت: بخشی از صادرات ما معاوضه تولیدات با مواد اولیه است و در بخش صادرات مجبوریم لقمه را دور سرمان بگردانیم زیرا نگرانی برگشت ارز داریم و تحریم ذوب آهن کار را سخت کرده است.

خودمان بیشتر از همه روی تیم ذوب آهن تعصب داریم

وی در خصوص وضعیت تیم فوتبال ذوب آهن افزود: ما خودمان بیشتر از همه روی این تیم تعصب داریم و دایی مهربان‌تر از مادر دروغ است و بزرگترین مشکل ما فضای فوتبال است که فضای خوبی نیست و بالاخره تیم‌های استقلال و پرسپولیس دستشان در جیب دولت است و کار راحتی نداریم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان ادامه داد: اصفهان دربی که برگزار می‌شود از ضعف ذوب آهن می‌گویند، این واقعیت نیست که این دو تیم بتوانند رقابت کنند زیرا فولاد مبارکه 20 هزار میلیارد سود می‌کند و خرج می‌کند و ما تازه از زیان انباشته خارج شدیم و بیشتر از این بودجه نمی‌توانیم بدهیم.

وی اضافه کرد: 12 بازیکن خوب در چند ماه گذشته از ما جدا شدند و توان رقابت پا به پای همسایه پولدار را نداریم و امید داریم از تیم‌های پایه استفاده کنیم زیرا ذوب آهن چندین سال بود درگیر بدهی‌های عظیم بود؛ از مدیرعامل پیشین که انضباط مالی ایجاد کرد تشکر می‌کنیم و مدیرعامل جدید ایده‌های خوب دارند و دو مرحله در هیئت علمی باشگاه بودند.ذوب آهن از مازوت استفاده نمی‌کند

وی با بیان اینکه امسال 50 هزار تن سنگ آهن از چهار گز خریدیم، ادامه داد: امسال دچار کمبود سنگ آهن هستیم و در بحث اکتشافی خیلی خوب عمل نشده و اعتقاد ما این است که ظرف 10 ساله آینده سنگ آهن نخواهیم داشت و باید وضعیت درست شود.

یزدی زاده در واکنش به شایعه استفاده مازوت در ذوب آهن تاکید کرد: امکان استفاده از مازوت داریم ولی استفاده نمی‌کنیم و ذوب آهن در جهت حفظ محیط نیست این کار را نمی‌کند.

 مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین نیز اظهار داشت: شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین 24 شرکت مدیریتی و غیر مدیریتی از جمله ذوب آهن را در زیر شاخه‌های خود دارد که در آن اهداف سرمایه گزاری خود را پیش می‌گیرد.

غلامرضا سلیمانی از همکاری با ذوب آهن در حوزه مدیریتی اظهار خوشحالی داشت و ادامه داد: ذوب آهن طی 10 ماه گذشته امسال 1.5 میلیون تن تولیدات داشته که این رقم نسبت به 1.4 میلیون تن تولیدات 10 ماهه سال گذشته حدود 6 درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین از کشف معادن زغال در مناطق مرزی خبر داد و گفت:  ما از تربیت مدیران آینده تا شتاب دهنده شرکت‌های دانش بنیان در حال اقدام برای پیشرفت صنعت کشور هستیم و اخیراً معادنی در استان مرزی سیستان کشف شده و 3 هزار و 700 میلیارد بودجه برای آن تأمین شده است.

وی در خصوص معادن زغال در منطقه طبس استان خراسان جنوبی گفت: در این منطقه حضور 90 هزار نفر زندگی می‌کنند و وجود معدن موجب شده شغل اکثر این افراد کار در معدن ذغال باشد و 2 هزار و 500 کارمند در این معدن مشغول به کار هستند که این معدن خوراک کوک را برای ذوب آهن تأمین می‌کند.

سلیمانی در خصوص سهام شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین تصریح کرد: این سهام در فرا بورس عرضه شده و امیدواریم به زودی وارد بورس شود زیرا سهم خوب و ارزشمندی است و ورود آن به بورس اتفاق خوبی می‌تواند باشد.

خصوصی سازی بزرگترین ضربه به ذوب آهن بود

وی با بیان اینکه ذوب آهن یکی از صنایع استراتژیک کشور است، گفت: در یک مقطع خصوصی سازی شرکت ذوب آهن انجام شد که منجر به جدایی معادن از این صنعت شد  و صدمات ذوب آهن نیز از همان موقع شروع شد زیرا با گذشت چندین سال نه این شرکت خصوصی می شود نه هیچ رانت انرژی و یارانه خاصی داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین با تاکید بر اینکه ذوب آهن دو سه برابر ظرفیت خود کار می‌کند، اظهار کرد: ذوب آهن تکنولوژی‌های جدید آورده است و این روند خوب ادامه خواهد داشت ولی در این میان مشکل تأمین مواد اولیه از جمله ذغال سنگ وجود دارد زیرا تمام معدن داران خود، فولادی شدند.

سلیمانی در خصوص از سر گیری کار کوره شمره یک مجموع ذوب آهن اصفهان افزود: کوره شماره یک سال‌ها مشکل ذوب آهن بود و مهندسان خارجی برای تعمیر و راه اندازی آن مبالغ بالایی را پیشنهاد داده بودند ولی این کوره توسط خود بچه‌های ذوب آهن به مدار آورده شد.

وی با اشاره به نگاه توسعه پایدار ذوب آهن تاکید کرد: برای ذوب آهن یک برنامه راهبردی برای سال 1403 داریم و تلاش ما بهره برداری بهینه از همه ظرفیت‌های ذوب آهن است و در این مسیر خود ذوب آهن آزمونی برای جذب نیروی جدید گرفته است و همین افراد آینده ذوب آهن را می‌سازند.

خصوصی سازی باعث قطع زنجیره تامین شد

وی با اشاره به بروز برخی مشکلات در خصوصی سازی ذوب آهن تصریح کرد: خصوصی سازی ذوب آهن ایراداتی داشته و تجربه اروپای شرقی در خصوصی سازی مدل متفاوتی بوده است و این کار خوب را در عمل درست انجام ندادند و شاید نگاه خصوصی سازی که آن زمان وجود داشت اشتباه بوده است

سلیمانی ادامه داد: اگر آن موقع خصوصی سازی کردند زنجیره تأمین را قطع کردند و در خصوصی سازی نوع نگاه کارشناسی جای نقد داشته و تجربه سنگینی داشته و به خاطر نبود مواد اولیه مشکلات زیادی ایجاد می‌شود و همین باعث شده است امروز به جای توسعه باید به فکر تأمین مواد اولیه باشیم؛ البته در یک سال گذشته 1.7 میلیون تن مواد اولیه دولتی به ذوب آهن رسیده است که جای تشکر و قدردانی دارد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صدر تأمین با انتقاد به مدل توسعه اصفهان گفت: شاید اصفهان باید مدل توسعه را یک جور دیگر انتخاب می‌کرد ولی ذوب آهن مسئولیت اجتماعی را احساس می‌کند و کارکرد نشان می‌دهد نگران بوده‌ایم؛ در خصوص خشکسالی نیز دلیل اصلی آن ذوب آهن نیست و تغییر اقلیم باعث خشکسالی شده و ذوب آهن حدود 400 تا 500 میلیارد تومان در این سال‌ها خرج مصارف زیست محیطی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ذوب آهن اصفهان شرکت ذوب آهن ذوب آهن خصوصی سازی مواد اولیه ذوب آهن میلیون تن یزدی زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی

به گزارش "ورزش سه"، شروین اسبقیان پیرامون واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌گوید: واگذاری این دو باشگاه مردمی که جزو مفاخر ورزش هستند و افتخاراتی برای کشور کسب کرده‌اند، در دست سازمان خصوصی‌سازی است و آنها کار را به صورت جدی دنبال می‌کنند، اما سوم اردیبهشت ماه به عنوان روز واگذاری تعیین شده است.

وی افزود: همانطور که استحضار دارید یکی از آرزوهای دیرینه هواداران بود که تکلیف این دو باشگاه مشخص شود. در دولت‌های قبل اتفاق خاصی نیفتاد، اما در دوره‌ای که آقای هاشمی حضور دارند، بسیار جدی پیگیری کردند و شخص آقای رئیس جمهور هم ورود کردند. روزش مشخص شده و قطعا پیگیری و دنبال می‌شود و سازمان خصوصی‌سازی هم پیگیر است. مشکل خاصی وجود ندارد.

او در مورد احتمال واگذاری به کنسرسیوم بانکی و همچنین پتروشیمی پاسخ داد: اینها صحبت‌هایی است که در فضای مجازی مطرح می‌شود، اما روز واگذاری که سوم اردیبهشت ماه است، مشخص خواهد شد که کدام تیم به کدام مجموعه واگذار می‌شود.

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت ورزش به شایعات پتروشیمی و بانکی
  • بررسی روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در مجله فوتبال
  • انتقاد تند مدیرعامل سابق استقلال علیه اعضای هیئت مدیره
  • عقب نشینی از خصوصی‌سازی اصولی با حکم رد دیون ۱۳۰ همتی بودجه
  • تکمیل پازل امنیت غذایی در دانشگاه/ تولید سالانه ۱۰۰ میلیون بذرهیبریدی در دانشگاه آزاد اصفهان
  • هربار بیمارستان، ما را مؤاخذه می‌کند آرزوی مرگ می‌کنیم/ ضرورت حمایت از زنجیره تامین دارو و تجهیزات پزشکی
  • کمر تأمین‌کنندگان تجهیزات پزشکی شکست/ رئیس جمهور درد زنجیره تأمین دارو را درمان کند
  • کمر تأمین کنندگان تجهیزات پزشکی شکست
  • ذخیره‌سازی ۵ میلیون و ۷۹۰ هزار مترمکعب روان‌آب در سد‌های خراسان جنوبی
  • زنجیره تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را دریابید