Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز دوشنبه در جلسه شورای توسعه و برنامه ریزی کردستان اظهار داشت: این طرح به عنوان یک فن و تخصص، طرحی مشترک با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری و وزارت ارتباطات بوده که هدف اصلی آن افزایش توانمندی‌های زنان به منظور حضور موفق در بازارهای کار است و امیدواریم در کردستان هم استارت‌آپهایی در این زمینه برگزار و بانوان از آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگو و معیار سبک و مشی زندگی، شخصیت و مرامی دارد که متعلق به گذشته نیست افزود: این شخصیت والا به همه بشریت در همه زمان‌ها اختصای دارد و وظیفه ما الگو سازی بر اساس این شخصیت متعالی است.

ابتکار با اشاره به بحث عدالت جنسیتی تاکید کرد: این مساله برگرفته از مباحث پایه‌ای انقلاب اسلامی و  از رویکردهای مهم امام راحل و رهبر معظم انقلاب برای تحقق عدالت در همه ابعاد است، که در قانون اساسی هم به آن با صراحت اشاره شده است.

ابتکار با بیان اینکه عدالت، مفهوم وسیعی دارد که نباید به شعار تقلیل یابد اضافه کرد: منحصر کردن عدالت به توزیع ثروت و زمینه‌های خاص، باعث می‌شود تا در ابعاد سیاسی و اجتماعی آن غفلت کنیم در حالی که حق دسترسی به مواهب توسعه و حق تعیین سرنوشت برای همه در قانون اساسی جمهوری اسلامی تصریح شده که این مهم از دیگر ابعاد عدالت است.

وی گفت: عدالت جنسیتی از جمله ابعاد عدالت است که به صراحت در قرآن کریم به آن اشاره شده و برگرفته از تفسیر اساتید بزرگی مانند شهید مطهری است و بر همین اساس الگوگذاری لازم انجام و سرمشق ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم توسعه قرار گرفته است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه در کردستان بعد از یک سال از تصویب سند ارتقای وضعیت زنان خبرهای خوبی دریافت کرده‌ایم، افزود: اولین گام  برنامه‌ریزی در حوزه زنان و خانواده برداشته شده که در گذشته با برنامه عدالت محور حرکت نکرده بودیم و حالا شاهد پیشرفت های خوبی هستیم.

وی با بیان اینکه یک برنامه نتیجه محور برای هر دستگاه اجرایی مشخص شده است افزود: باید برنامه‌ها و گام‌های مشخصی برداشته و رصد و  پایش آن به صورت منظم و مستمر انجام شود.

ابتکار یادآور شد: کردستان تحولات خوبی در این عرصه‌ به ویژه در دولت تدبیر و امید داشته و موضوع سند ارتقای زنان و خانواده را به طور جدی در شورای توسعه و برنامه ریزی استان پیگیری می‌کند و حرکت برنامه‌محور  این استان برای تحولات بسیار خوب در حوزه زنان و خانواده و انسجام اجتماعی آغاز شده که باید با قدرت ادامه یابد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده، در زمینه تصدی پست‌های مدیریتی توسط زنان هم اظهار داشت: هدف گذاری ۳۰ درصدی از سوی رییس‌جمهوری برای دولت انجام شده که در حال حاضر ۲۴ درصد آن محقق شده است.

ابتکار با بیان اینکه در سال ۹۲  تعداد مدیران زن در دولت زیر پنج درصد بود تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا ۶ درصد باقیمانده هم در ۶ ماه پایانی دوره دولت محقق شود.

وی با بیان اینکه هر استانی شرایط خاص خود را دارد و بعضی‌ها پایه کارشان در این زمینه قوی بوده و حرکتی رو به رشد داشته اند تاکید کرد: در کردستان هم ظرفیت، سرمایه، تحول و پیشرفت خوبی را شاهد هستیم که امیدواریم برای تصدی مدیران زن تلاش بیشتری شود.

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه یکی دیگر از طرح‌های دولت برای زنان، تلاش مبتنی بر دانش روز و تجربیات ملی و فراملی در بحث اشتغال است افزود: رسیدن به شغل پایدار و شرافتمندانه از جمله اهدافی است که دنبال می‌کنیم.

وی یکی از نقاط تمرکز دولت را زنان روستایی به ویژه در دولت دوازدهم اعلام کرد و افزود: هنوز تا تحولات فراگیر در این زمینه جای کار بسیاری داریم و طرح های متعددی با همکاری دستگاه‌های مختلف در کشور و در کردستان اجرا شده است .

وی تاکید کرد:  انتظار داریم که با اعتبارات ملی و رویکرد عدالت جنسیتی و نیز در حوزه خانواده با رویکرد سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری تکلیف خود را برای تحکیم و تقویت خانواده  ادا کرده و برای تقویت انسجام خانواده ایرانی گام های بزرگتری برداشته شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مشترک در هر برنامه، نهالی را بنیانگذاری می‌کند، ابراز امیدواری کرد که نهالستان‌های فراگیری در استان داشته باشیم تا الگو و تجربیات موفق به تقویت برنامه های حوزه زنان و خانواده کمک کند.

ابتکار با اشاره به طرح گفتگوی ملی خانواده که با همکاری تشکل‌های علمی اجرا شده اظهار داشت: هدف از گفتگوی ملی، تقویت مهارتهای ارتباطی اعضای خانواده است که با همکاری وزارت آموزش و پرورش اجرا می‌شود و اهمیت زیادی در تقویت بنیان خانواده و مناسبات خانواده دارد و از این زاویه به حل معضلاتی مانند طلاق کمک خواهد کرد.

ابتکار به  کمند به منظور کارآفرینی برای دختران دانشجو هم اشاره کرد و افزود: این طرح تجربه موفقی بوده که دختران دانشجو در آخرین ترم تحصیلی می توانند مهارت های کسب و کار را آموزش ببینند.

وی تاکید کرد: از آنجا که تعداد زنان و دختران به ویژه دختران فارغ التحصیل جویای کار بالاست، لذا باید برنامه‌ریزی و سیاستگذاری خوبی انجام گیرد  تا حرفه آموزی دختران متناسب با توانمندی و استعدادهای آنان انجام شود.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه اشتغال در شرایط جنگ اقتصادی و تحریم و کرونا اهمیت ویژه‌ای دارد گفت: با تمام این کمبودها، نمونه‌های موفقی داریم که در رای گیری مردمی برای انتخاب زنان کارآفرین برتر در رشته‌های مختلف، استان کردستان همواره سرمایه‌های انسانی و اجتماعی بالایی را داشته و در این زمینه موفق بوده است.

ابتکار به طرح تاب‌آوری اجتماعی هم اشاره کرد و افزود: این طرح بر اساس نقشه آسیبهای هر استان طراحی شده که جامعه هدف آن را زنان و خانواده تشکیل می‌دهد و در این طرح در هر استان برای جلوگیری از آسیب‌های متعدد اجتماعی استفاده می‌شود.

 معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به تصویب قوانین و لوایح خوبی برای زنان و خانواده در دولت دوازدهم، افزود:  از جمله این قوانین قانون تابعیت است.

ابتکار یکی دیگر از این اقدامات را لایحه حفظ کرامت زنان و حمایت در برابر خشونت اعلام کرد و اظهار داشت: این لایحه گام مهمی است که با همکاری قوه قضاییه برداشته شده و در مجلس اعلام وصول شده که انتظار می‌رود نمایندگان با سرعت و دقت بالا با توجه به اجماع بین دو قوه، قانونی قوی را  برای جلوگیری از هرگونه خشونت که خانواده و جامعه را متزلزل می‌کند تصویب کنند.

در این جلسه بعضی از مدیران دستگاههای اجرایی به ارائه اقدامات انجام شده در جهت ارتقا وضعیت زنان در استان پرداختند و حکم بازنشستگی اولین زن روستایی عضو صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان اهدا شد.

ابتکار،معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده روز دوشنبه از طریق فرودگاه سنندج وارد کردستان شد و مورد استقبال استاندار و جمعی از مسوولان این استان قرار گرفت.

شرکت در شورای توسعه و برنامه ریزی استان، نشست زن کرد، سرمایه اجتماعی، بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی سنندج و حضور در برنامه گفتمان صداوسیمای مرکز کردستان از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده به کردستان است.

برچسب‌ها دولت تدبیر و امید معصومه ابتکار دولت قانون اساسی قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت تدبیر و امید معصومه ابتکار دولت دولت تدبیر و امید معصومه ابتکار دولت قانون اساسی قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش اخبار کنکور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برنامه ریزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود

به گزارش خبرنگار مهر، «انسیه خزعلی» معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات این معاونت در حوزه حجاب و عفاف، اظهار کرد: ما عملاً نمی‌توانیم در مساله اجرا وارد شویم اما در تلاش برای فرهنگ‌سازی برای آن هستیم.

وی افزود: یکی از مسایلی که توسط معاونت امور زنان ریاست جمهوری در این زمینه در سال گذشته انجام گرفت، آموزش زیست عفیفانه به مربیان بود که آن‌ها برای والدین برنامه‌های الگوی و کارگاهی برگزار خواهند کرد و در پنج استان این کار انجام شده و برای ۱۰ استان دیگر هم برنامه کارگاهی در مشهد برگزار می‌شود.

خزعلی گفت: طبق گزارش بهزیستی استان تهران، با ترمیمی که در دستورالعمل فرزندخواندگی صورت گرفته، برخی شیرخوارگاه‌ها به دلیل ایجاد صف فرزندخواندگی جمع‌آوری شده‌اند و بچه‌ها به خانواده‌ها سپرده شده‌اند.

وی افزود: در سال اول دولت سیزدهم، بسیاری در شهرها از این موضوع ناراحت بودند که در نوبت هستند اما به آنان فرزندی سپرده نمی‌شود و گاهی این انتظار دو تا سه سال طول می‌کشید.

کد خبر 6087590

دیگر خبرها

  • اصلاح دستورالعمل فرزندخواندگی و کمک به جمع‌شدن برخی شیرخوارگاه‌ها
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • خزعلی: در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی، معاون رئیسی: آموزش زیست عفیفانه به مربیان در دستور کار است/ در زمینه حجاب، دنبال فرهنگ‌سازی هستیم
  • خزعلی: در زمینه حجاب دنبال فرهنگ سازی هستیم
  • ضرورت شبکه‌سازی میان مراکز نوآوری و کارآفرینی
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • مرتفع سازی حاشیه باغ گیاه شناسی متوقف شد
  • معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده مطرح کرد؛ درخواست دوباره برای درج نام مادر در کارت ملی