Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد رشته اقتصاد دانشگاه مازندران گفت: باتوجه به اینکه بخش خصوص در ایران به طبقه تجار تعلق دارد، ورود آن‌ها به مناطق آزاد جنبه تجاری داشته و باعث توسعه صنعتی نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجوی، بسیج دانشجویی استان مازندران در مستندی سریالی به بررسی نواقص طرح منطقه آزاد شدن استان مازندران و گفتگو با کارشناسان و اساتید گوناگون برای حل و فصل ایرادات طرح و ارائه راهکار‌های مناسب پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به این منظور در دومین قسمت این مستند، احسانی از اعضای هیئت علمی رشته اقتصاد دانشگاه مازندران به ایراد نکاتی در این خصوص می‌پردازد.

احسانی می‌گوید: ۹۰ سرمایه گذاری خارجی کشور‌های توسعه یافته صرفا در مناطق پیشرفته انجام می‌شود و تنها ۱۰ درصد آن به کشور‌های جهان سومی اختصاص دارد که آن هم درگیر مسائل سیاسی است. در استان مازندران، بعد از انقلاب اسلامی و دفاع مقدس هیچ سرمایه گذاری ملی و کلانی انجام شده و درصد اجرای طرح‌های ملی در این منطقه صفر است.

استاد رشته اقتصاد دانشگاه مازندران اظهار می‌کند: ما در این استان، مشکلات زیربنایی داریم. درآمد منطقه آزاد از چه راهی باید به دست بیاید؟ انتظار داریم بخش خصوصی برای توسعه مناطق آزاد سرمایه گذاری کند با اینکه بخش خصوصی در ایران در اختیار قشر تاجرمآب قرار دارد و این باعث شده که این مناطق فقط به امور خدماتی تجاری بپردازند نه صنعتی.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی اظهارات استاد دانشگاه مازندران در خصوص طرح منطقه آزاد شدن مازندران

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: منطقه آزاد مازندران بسیج دانشجویی مازندران دانشگاه مازندران دانشگاه مازندران استان مازندران منطقه آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران با بیان اینکه در الگوی پیشرفت برنامه‌هایی برای مازندران داریم، گفت: دیار علویان در اندیشه‌های مقام معظم رهبری، به گونه‌ای دیگر تصویر شده است و معظم له مردم استان را دوست دارند.

وی با عنوان اینکه دیار علویان برگرفته از نهضت حضرت سیدالشهدا است، گفت: وجود سلسله جلیله روحانیت و لشکر همیشه پیروز سپاه کربلا از جمله ظرفیت‌های مهم استان به شمار می‌روند.

وی با تقدیر از عملیات سپاه پاسداران گفت: عملیات وعده صادق ضریب امنیت ما را در دنیا تغییر داد و باید به ارواح مطهر شهیدان درود فرستاد.

استاندار جدید مازندران با بیان اینکه مازندران بیشترین محافل قرآنی را در کشور دارد، گفت: همچنین این استان در بخش‌های مختلف استان رتبه برتر را در کشور دارا است.

نوری با تاکید باید باید خدمات صورت گرفته بعد از انقلاب اسلامی رابرای مردم بازگو کنیم، گفت: دانشگاه‌های مازندران در رتبه بندی تایمز، رتبه‌های عالی در جهان دارد.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید برای اقتصاد دریامحور، جمعیت، نهضت ملی مسکن وغیره برنامه عالمانه داشته باشیم.

در این مراسم از تلاش‌های سید محمود حسینی پور استاندار سابق مازندران تقدیر شد.

کد خبر 6086405

دیگر خبرها

  • دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست شهرداری نور شد
  • توسعه زیرساخت‌ها در بنادر امری ضروری است
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • رقابت ۳۸ هزار داوطلب آزمون سراسری از فردا در مازندران
  • داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • محل‌های رفع نقص کارت ورود به جلسه آزمون سراسری در مازندران
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • بن‌بست اقتصادی رفسنجان با احداث خط ریلی حذف می شود