Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس سازمان صمت گیلان گفت: سهمیه آرد نانوایی‌هایی که خودسرانه اقدام به تعطیلی می‌‌کنند قطع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش ظهر امروز در کارگروه شورای آرد و نان استان گیلان با تأکید بر رعایت الزامات کیفی و بهداشتی در پختن نان در نانوایی‌ها اظهار داشت: کوتاهی و قصور در کیفیت نان که قوت غالب مردم است به‌هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطرنشان کرد: به مشکلات و زحمات مختلف پخت نان و نانوایان واقع هستیم ولی با توجه به جمیع جهاد، باید رعایت امانتداری و شیوه صحیح بهداشت در نانوایی‌‌ها به‌درستی انجام گیرد و در این زمینه با هیچ واحدی تعارف نداریم.

دلق‌پوش به سفر احتمالی مدیر‌عامل شرکت بازرگانی دولتی کشور به استان گیلان در هفته‌های آینده خبر داد و افزود: برخی اقدامات به پشتیبانی ملی از حوزه آرد و نان برمی‌گردد که لازم است در جهت بهبود وضعیت با ارائه دلایل متقن در حضور این مقام کشوری، پیگیری و رفع شود.

رئیس سازمان صمت گیلان تصریح کرد: انتظار این است که کیفیت فعلی نان به حد مطلوب برسد و متأسفانه اغلب نان‌هایی که پخته می‌شوند فقط در کنار تنور نانوایی به‌صورت داغ قابلیت مصرف دارند که این اصلا در شأن یک استان گردشگر‌پذیر و توریستی نیست.

دلق‌پوش نظارت بر رعایت نظافت، موازین بهداشتی و جلوگیری از تعطیلی خودسرانه نانوایان را جز وظایف اتحادیه‌های مربوطه برشمرد و گفت: اگر در این خصوص هرگونه کوتاهی مشاهده شود از طریق کمیسیون نظارت به‌شدت با این واحدها برخورد خواهیم کرد.

وی پس از ارائه نظرات اعضای کارگروه شورای آرد و نان بیان کرد: دوگانه‌سوز کردن سوخت نانوایان با توجه به قطع مکرر گاز و برق در استان در اولویت است و در این راستا مصوب شده که بانک عامل با پرداخت تسهیلات، زمینه حمایت از این برنامه را به‌عنوان یک تکلیف سرعت ببخشد.

صادرات غیرنفتی 600 میلیون دلاری امسال در گیلان محقق می‌شودفرمانده سپاه قدس گیلان: حمایت از محرومان و مستضعفان سرلوحه کار سپاه استتازه‌ترین وضعیت شیوع کرونا در گیلان| افزایش شهرستان‌های نارنجی؛ محدودیت‌های شدید در گیلان اعمال می‌شود+ جدول

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان افزود: پس از این به افراد فاقد پروانه کسب، هیچ خدماتی ارائه نخواهد شد و سهمیه‌های این واحدها قطع و نانوایانی که کیفیت پخت را رعایت نمی‌کنند و خودسرانه اقدام به تعطیلی در برخی از روزها می‌کنند نیز سهمیه آنان کسر خواهد شد.

انتهای پیام/618/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان گیلان رئیس سازمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!

کیومرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اخیراً گفته بود: کلیات لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته به دو روز در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شد. هنوز مشخص نیست که چه روز‌هایی تعطیل خواهد شد، اما ساعت کاری کارمندان در هفته از ۴۴ به ۴۰ ساعت کاهش می‌یابد.

در پی این اظهارات خانه صمت ایران در نامه‌ای به نمایندگان مجلس ضمن انتقاد از تعطیلی پنجشنبه‌ها به شنبه‌ها اعلام کرد که در قانون کار میزان ساعت کاری هفتگی ۴۴ ساعت در هفته است و چنانچه یک روز تعطیلی به ایام کاری اضافه گردد ساعات کاری هفتگی ۴ ساعت کاسته شده و به تبع آن مزد کارکنان و کارگران نیز ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است

محمد چکشیان، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه درباره اعلام خانه صمت مبنی بر کاهش ۱۰ درصدی حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه‌ها گفت: این حرف نمی‌تواند اجرایی شود، چون تخلف است و کسی نمی‌تواند حقوق کارگر را کم کند و خلاف قانون کار اقدام کند لذا در صورتی که چنین تخلفی صورت گرفت باید جلوی آن گرفته شود.

چکشیان صیانت از حقوق کارگران، مطالبه حقوق و دستمزد، نظارت برکارگاه‌ها و مشکلات کارخانجات، تخلفات صورت گرفته در بنگاه‌ها و اجرای مباحث ایمنی را از جمله ماموریت‌های معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کار برشمرد و گفت: اگر در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اتفاقاتی که طی ۳ سال گذشته افتاده با دوره قبل مقایسه و بررسی شود می‌بینیم که این وقایع و آمار‌ها و تغییراتی که به لحاظ کمی و کیفی و پشتوانه‌های اسناد بالادستی صورت گرفته بسیار بوده است با این حال این اتفاقات نمی‌تواند عقب ماندگی‌های چند ساله را جبران کند.

منبع: تسنیم

tags # حقوق کارگران ، تعطیلی ادارات سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد رعایت شود
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • کاهش 25 درصدی دستمزد اریک تن هاخ در صورت عدم کسب سهمیه لیگ قهرمانان اروپا
  • رفع تمامی مشکلات مربوط و تسهیل ثبت شرکت به صورت خودکاربری
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران
  • ماجرای عجیب کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه!
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • کاهش حقوق کارگران با تعطیلی پنجشنبه تخلف است