Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@05:15:20 GMT

عسکری محمدیان مدال‌هایش را به موزه المپیک اهدا کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۰۸۹۸

عسکری محمدیان مدال‌هایش را به موزه المپیک اهدا کرد

به گزارش روابط عمومی هیات کشتی مازندران ، مراسم اهدای مدال‌های عسکری محمدیان با حضور کیکاوس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی سرپرست کاروان اعزامی ایران به المپیک توکیو ۲۰۲۰، سید محسن میر مشاور رئیس کمیته و سرپرست موزه ملی ورزش، بهروز منتقمی مشاور رئیس کمیته، مهرداد برزگریان معاونت اجرایی موزه ملی ورزش و سید مصطفی ابطحی رئیس صندوق حمایت از قهرمانان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدیان در این مراسم مدال نقره بازی‌های المپیک بارسلون ۱۹۹۲، مدال طلای قهرمانی آسیا ۱۹۸۱ دهلی، مدال نقره قهرمانی جهان ۱۹۸۹ مارتینی سوئیس، مدال طلای بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ سئول، مدال نقره بازی‌های آسیایی ۱۹۸۲ دهلی، مدال نقره ارتش‌های جهان ۱۹۸۱ ونزوئلا و مدال نقره قهرمانی آسیا ۱۹۸۹ ژاپن را به موزه ورزش اهدا کرد.

این کشتی گیر مازندرانی همچنین شیلد بازی‌های المپیک بارسلون ۱۹۹۲، دو عدد شیلد بازی‌های المپیک سئول ۱۹۸۶، شیلد بازی‌های آسیایی ۱۹۸۲ دهلی و شیلد مسابقات جهانی ۱۹۸۵ بوداپست را هم به موزه ملی ورزش هدیه داد.

شیلد هم نوعی مدال است که در درون جعبه قرار می گیرد و مانند مدال های گردن آویز و کاپ های قهرمانی برای تجلیل و قدردانی به افراد از جمله ورزشکاران خاص داده می شود.

عسگری محمدیان در سال ۱۳۴۱ در ساری متولد شد. او هنگامی که بیش از ۱۴ سال نداشت، تمرینات کشتی را در شهرش زیر نظر رحیم تبریزی شروع کرد. ابتدا در سبک فرنگی به تمرین پرداخت و چهار سال بعد به عضویت تیم ملی کشتی فرنگی ایران درآمد و درمسابقات جهانی ۱۹۸۱ در دسته ۵۲ کیلوگرم در اسلوا به صحنه رفت. در این مسابقات، او توان و تکنیک خود را به گونه‌ای قابل قبول عرضه کرد و اگر با اختلاف  امتیازی ناچیز به برنده نشان نقره این مسابقات آتسومی میاهارا، نمی‌باخت، می‌توانست مکانی در سطوح بالا را صاحب شود.

عسگری محمدیان دو سال در مسابقات قهرمانی ایران در این سبک شرکت کرد و صاحب یک نشان طلا هم شد؛ ولی از آن پس در سبک آزاد به تمرین و شرکت درمسابقات پرداخت. او در سال ۱۹۸۳ به عضویت تیم ملی ایران، که مربی آن رمضان خدر بود ، درآمد و همان سال به مسابقات جهانی کی‌یف اعزام شد.

محمدیان در دو دوره از بازی‌های المپیک، ۱۹۸۸ سئول و ۱۹۹۲ بارسلونا، در دسته‌های ۵۷ و ۶۲ کیلوگرم به نمایندگی ایران روی تشک رفت. او در هر دو مسابقه نشان نقره دریافت کرد. دریافت این نشان در نوع خود یگانه است؛ زیرا در بین ۳۶ نشان‌آور ایرانی از بازی‌های المپیک، کسی که صاحب دو نشان نقره باشد یکی مرحوم غلامرضا تختی است که یک نشان طلا هم دارد.

برچسب‌ها پاراالمپیک ساری کشتی فرنگی کشتی مازندران المپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پاراالمپیک ساری کشتی فرنگی پاراالمپیک ساری کشتی فرنگی کشتی مازندران المپیک اخبار کنکور بازی های المپیک مدال نقره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۰۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد

به گزارش قدس آنلاین، مبارزه جنجالی چندی پیش فرانک چامیزو کشتی گیر کوبایی الاصل ایتالیا و توران بایرانوف از آذربایجان در مرحله نیمه نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا که به سود بایراموف و کسب سهمیه المپیک این کشتی گیر به پایان رسید جنجال زیادی به پا کرد که با شکایت فدراسیون کشتی ایتالیا به اتحادیه جهانی کشتی به دلیل ناداوری همراه شد.

پس از بررسی های انجام شده توسط اتحادیه جهانی کشتی،‌ تیم داوری این مبارزه توسط کمیته انضباطی اتحادیه جهانی با محرومیت های سنگین روبرو شدند.

بر این اساس ابراهیم چی چی اوغلو داور سرشناس کشتی جهان از ترکیه و مدرس اتحادیه جهانی کشتی و همچنین داور اوکراینی این مبارزه تا پایان سال ۲۰۲۴ تعلیق شدند. به این ترتیب چی چی اوغلو حضور در المپیک پاریس را از دست داد و ار سوی اتحادیه جهانی نقره داغ شد.

همچنین الکسی بازولین روس به عنوان رییس تشک و تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ و قاضی عراقی این مبارزه نیز تا پایان ماه سپتانبر با محرومیت روبرو شدند.

کمال بوعزیز دیگر چهره شاخص دواری جهان از تونس به همراه گوسل آمریکایی نیز که وظیفه بازبینی صحنه های داوری را بر عهده داشتند نیز تا پایان ماه ژوئن ۲۰۲۴ محروم شدند.

اتحادیه جهانی اعلام کرد بر اساس بند ۵۳ قوانین کشتی، در صورت پایان یک مبارزه و تعیین فرد برنده، امکان تغییر نتیجه وجود ندارد.

اتحادیه جهانی کشتی همچنین فرانک چامیزو کشتی گیر ایتالیا را در سید یک مسابقات جهانی گزینشی المپیک به عنوان مرحله آخر کسب سهمیه قرار داد.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نقره داغ تیم داوری کشتی جنجالی در باکو؛ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • نقره‌داغ تیم داوری مبارزه جنجالی کشتی در باکو/ چی چی اوغلو از المپیک محروم شد
  • در وزن ۷۷ انتخابی برگزار شود/ تجربه‌ «گرایی» را نباید فراموش کرد
  • دیوید تیلور عددی نبود!
  • بازگشت تیم ملی کشتی فرنگی از قهرمانی آسیا
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن ۴ تا قرن ۸ هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • سکه های تاریخی از اوایل قرن 4 تا قرن 8 هجری به موزه رضوی اهدا شد
  • پایان سفر پرماجرای تیم ملی کشتی فرنگی(عکس)
  • پایان تلخ ۳ اسطوره کشتی آمریکا در انتخابی المپیک
  • نبی رضایی: نشان دادیم می‌توانیم در پاریس مدعی باشیم