Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پالایشی یکم (پالایش) با ارزش هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق آوای معیار (آوا) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی‌ها معادل ۱۰۰میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را از حقوقی‌ها خریدند (۴۶درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق آرمان آتیه درخشان مس (آتیمس) را به ارزش ۱۰میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۶۲درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام «پالایش» رشد ۹درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق بذر امید آفرین (بذر) با زیان ۳.۷درصدی در یکروز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۴درصد) در رابطه با صندوق «آوا» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم دو هزار و ۳۴۰میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۵۴ درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از میان صندوق‌های کالایی مبتنی بر سکه طلا، اکثر توجهات به صندوق پشتوانه طلای لوتوس با نماد «طلا» معطوف بود و بیشترین افزایش قیمت (۵.۵درصد) را صندوق «طلا» ثبت کرد.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم سه هزار و ۶۲۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۱۹۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود ۱۱هزار و ۴۰۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۷۰۰میلیارد تومان بود.

پربیننده ترین ارزش سهام عدالت من (۱۹ بهمن ماه) کلاف سردرگم وراث سهام عدالت/ روشی برای انتقال وجود ندارد! پیش بینی سود مهم‌ترین نمادهای بورسی سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش در بورس امروز/ شوک مثبت به بازار مؤثر بود نمای پایانی بورس امروز/ چرخش بازار به مسیر صعودی

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر مهدی زاده صندوق های ETF امیر مهدی زاده معاملات صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۱۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید

بازار سرمایه در این روز ها متاثر از اخباری که در خصوص التهابات منطقه منتشر می شود، رفتار هیجانی دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بازار سهام در این روز ها و متاثر از اخباری که در خصوص التهابات منطقه منتشر می شود رفتار هیجانی از خود بروز می دهد. در چنین شرایطی اگر چه بازار کار خود را با نزول آغاز کرد اما رفته رفته و در ساعات انتهایی بازار برخی از سهام شاخص ساز توانستند خود را به محدوده ی مثبت برسانند.

بنابراین در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزشی 5 هزار واحدی به 2 میلیون و 201 هزار واحد رسید. همچنین  نیز شاخص کل هم‌وزن با ریزشی 2800 واحدی به ارتفاع 723 هزار واحد رسید.

گفتنی است سه نماد «فملی»، «فولاد» و «شستا» بیشترین تأثیر در شاخص کل بورس و سه نماد «آریا»، «مارون» و «شگویا» بیشترین تأثیر را در شاخص فرابورس داشته‌اند، همچنین سه نماد «ذوب»، «وبملت» و «فملی» سه نماد پرتراکنش بازار بورس و سه نماد «کرمان»، «خاور» و «کرومیت» سه نماد پرتراکنش در بازار فرابورس در روز جاری بودند.

گفتنی است صندوق های طلا، با توجه به کاهش نرخ ارز غیر رسمی و برداشته شدن محدودیت دامنه نوسان، همگی کار خود را در دامنه ی منفی آغاز کردند.

لازم به ذکر است که ارزش معاملات خُرد در بازار امروز مورخ 29 فروردین ماه 1403، مبلغ 4 هزار میلیارد و 370 میلیون تومان بود. گفتنی است حقیقی‌ها در روز جاری حدود 644 میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

در بازار امروز 128 نماد در محدوده مثبت و 298 نماد در محدوده منفی و در بازار فرابورس 134 نماد در محدوده مثبت و 192 نماد در محدوده منفی معامله شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • شاخص بورس ۶ هزار واحد رشد کرد
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • ریزش ۴۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس در انتهای معاملات سه‌شنبه
  • گزارش روزانه بورس ۲۸ فروردین/ بازار سرمایه در تردید
  • کاهش ۴ هزار و ۹۹۹ واحدی شاخص کل بورس
  • لحظه به لحظه با بورس / ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل
  • ریزش ۲۷۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ ۴۶۸ نماد در وضعیت قرمز
  • روز سبز بورس تهران