Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا علیرضا صبوری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: بهای برق مصرفی این مشترکان در آذر و دیماه امسال بر اساس طرح برق امید محاسبه شده که با توجه به قرار گرفتن آنان در گروه کم‌مصرف‌ها،  رایگان منظور شده است.

وی افزود: ۲۷ درصد مشترکان خانگی شهری و ۴۵ درصد مشترکان خانگی روستایی استان از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهاری مصرف برق برخوردار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: ۵۹ درصد مشترکان خانگی شهری و ۴۹ درصد مشترکان روستایی در گروه خوش مصرف ها و ۱۴ درصد مشترکان شهری و ۶ درصد مشترکان خانگی روستایی نیز در گروه پرمصرف ها قرار گرفتند.  

وی اجرای طرح برق امید را مربوط به بخش خانگی دانست و گفت: بر اساس این طرح، مشترکان خانگی به سه گروه کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم شده اند، که کم مصرف به مشترکانی اطلاق می شود که میزان مصرف ماهانه آنان در هشت ماه غیر اوج مصرف تا ۸۰ و در ماه های گرم تا زیر ۱۰۰ کیلووات ساعت در ماه باشد.

صبوری اظهار داشت: میزان مصرف مشترکان خانگی خوش مصرف نیز در ماه های غیرگرم بین ۸۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت و در ماه های گرم از ۸۱ تا ۳۰۰ کیلو وات ساعت در ماه است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی در خصوص مشترکان پرمصرف نیز گفت: این مشترکان در ماه های غیرگرم بیش از ۲۰۱ کیلووات در ساعت و در ماه های گرم بیش از ۳۰۱ کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.

وی اجرای طرح برق امید را از یک سو برای مشترکان و از سوی دیگر برای صنعت برق سودمند دانست و افزود: اجرای این طرح علاوه بر بهره مندی مشترکان کم مصرف خانگی از تخفیف بهای قبض مصرفی، برای شرکت برق نیز منفعت دارد زیرا با کاهش مصرف برق، دیگر از سرمایه گذاری، ظرفیت سازی در شبکه های بالادستی، نیروگاهی، انتقال فوق توزیع و توزیع بی نیاز می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: دولت برای اجرای طرح برق امید ۶ ماه فرصت داده است و پس از این مدت ممکن است تعرفه های بازدارنده و سنگینی برای مشترکان پرمصرفی، که نخواهند رفتار مصرفی خود را اصلاح کنند، اعمال شود.

وی اظهار داشت: عمده تمرکز ما روی مشترکان پرمصرف است که به گروه خوش مصرف پیوسته و یا مشترکان خوش مصرف بتوانند با مدیریت مصرف، خود را در گروه کم مصرف جای دهند.

صبوری افزود: هدف گذاری ما این است که ۱۰ درصد از مشترکان خوش مصرف را به یک پله پایین تر سوق دهیم تا در گروه کم مصرف ها قرار بگیرند و همچنین مشترکان پرمصرف را نیز بتوانیم به محدوده مشترکان خوش مصرف هدایت کنیم و کاهش ۱۰ درصدی مصرف بخش خانگی و انتقال آن به بخش صنعت، از اهداف مهم این طرح است.

۷۱ طرح در حوزه صنعت برق استان افتتاح شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی گفت: همزمان با دهه فجر ۷۱ طرح در حوزه صنعت برق استان با ۵۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

صبوری اظهار داشت: از مجموع طرح ها ۲۵ پروژه در مناطق شهری و ۴۶ پروژه در نقاط روستایی اجرا شده که هزینه اجرای طرح های شهری ۲۱۳ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال و طرح های روستایی نیز ۳۲۳ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال بوده است.

راندمان سیکل ترکیبی شیروان ۱۰ درصد افزایش یافت

وی گفت: با افتتاح سومین واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان، به عنوان آخرین مرحله توسعه این طرح، تولید برق این مجموعه به هزار و ۴۳۴ مگاوات رسیده است که راندمان این نیروگاه را از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد ارتقا داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی توان تولید برق آخرین واحد بخار این نیروگاه را ۱۶۰ مگاوات و میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این واحد را چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: ۹ واحد این نیروگاه متناسب با نیاز می تواند در مدار تولید قرار گیرد.

وی گفت: نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان هزار و ۴۳۴ مگاوات برق تولید می کند که بیش از چهار برابر مصرف برق استان است.

وی با بیان اینکه در این استان ظرفیت بسیار بالایی برای ایجاد صنایع وجود دارد اظهار داشت: با میزان برق تولیدی در استان این آمادگی برای راه اندازی صنایع بزرگ در استان وجود دارد.

۹۵۴ روستا، کلاته و آبادی استان برق دارد 

صبوری با بیان اینکه ۹۵۴ روستا، کلاته و آبادی استان برق دارد،  گفت: ۷۲۳ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد و این شرکت به روستاهای با جمعیت پنج خانوار و حتی محله های عشایری نیز برق رسانی کرده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان‌شمالی با بیان اینکه این شرکت ۳۱۰ میلیارد ریال از مشترکان مطالبه دارد، گفت: عمده مطالبات مربوط به صنایع، شهرداری ها و دستگاه های اجرایی استان است.

وی وضعیت پرداخت مشترکان خانگی و تجاری این استان را نیز ۹۰ درصد دانست.

شرکت برق خراسان شمالی ۳۶۷ هزار مشترک دارد که از این تعداد ۳۰۸ هزار مشترک معادل ۸۴ درصد مشترکان بخش خانگی، ۴ درصد ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، یک درصد بخش کشاورزی، کمتر از یک درصد صنعتی و ۱۰ درصد سایر مصارف است.

ضریب برخورداری از برق در خراسان شمالی ۹۹.۹ درصد است.

با احتساب برق مصرفی مشترکان بزرگ صنعتی از جمله پتروشیمی، سیمان، ریخته گری و آلومینا، مصرف برق خراسان شمالی به ۳۸۰ تا ۴۰۰ مگاوات نیز می رسد.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

برچسب‌ها بجنورد انرژی برق برق امید برق رایگان مصرف بهینه برق خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد انرژی برق برق امید بجنورد انرژی برق برق امید برق رایگان مصرف بهینه برق خراسان شمالی اخبار کنکور درصد مشترکان خانگی مشترکان پرمصرف طرح برق امید گروه کم مصرف اجرای طرح خوش مصرف مصرف برق ۱۰ درصد مصرف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، محمدعلی نعمت نژاد در گفت‌وگویی با بیان اینکه برای تامین ۶ هزار و ۵۰ لیتر کسری آب در مشهد، ۱۶ طرح تامین آب برنامه‌ریزی شده، اظهارکرد: به همین منظور بودجه ۴۴ هزار میلیارد ریالی برای اجرای این طرح‌ها تصویب و ابلاغ شده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط ۸ درصد از مجموع سدهای خراسان رضوی پرشدگی آبی دارد و با وجود بارندگی‌های امسال نسبت به دوره بلندمدت، ۳۰ درصد کاهش بارندگی در استان داریم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی تصریح کرد: برای تامین آب شرب تابستانی سایر شهرهای خراسان رضوی، مجوز حفر ۱۳۰ حلقه چاه صادر شده است.

نعمت نژاد گفت: در حال حاضر هفت درصد از حجم ذخیره تامین کننده آب مشهد شامل سدهای طرق، دوستی، ارداک و کارده آب دارد که رقم بسیار ناچیزی است و در شرایط سخت آبی قرار داریم.

وی ادامه داد: به طور متوسط هم‌اکنون مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است که این رقم در تابستان به ۱۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه می‌رسد.

مدیر عامل آب منطقه‌ای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در مشهد و استان طی سال آبی جاری از مهر تاکنون نسبت به میانگین درازمدت حدود ۳۰ درصد کاهش دارد و امسال سیلابی برای ورود به سدها نداشته‌ایم.

نعمت نژاد با بیان این مطلب که ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شده است، گفت: با توجه به شرایط خشکسالی با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد می شود و مدیریت مصرف نیز در این شرایط ضروری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898647

دیگر خبرها

  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • مصرف آب مشهد هفت هزار و ۱۵۰ لیتر بر ثانیه است
  • فقط ۳ درصد از پسماند‌های خانگی تفکیک می‌شوند
  • حدود هفت درصد از زائران حج عمره مفرده کشور اهل خراسان رضوی هستند
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • نایب قهرمانی کوراش کاران خراسان شمالی
  • قبض سنگین برق برای مصرف‌کنندگان کولر گازی
  • قبض سنگین برق در پی استفاده از کولر گازی در مناطق معتدل