Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-23@15:16:45 GMT

تعطیلی برخی مشاغل با هدف کاهش ازدحام جمعیت

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۲۳۰۴

تعطیلی برخی مشاغل با هدف کاهش ازدحام جمعیت

به گزارش جام جم آنلاین، علیرضا زالی، فرمانده ستاد مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران در گفتگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: در حال حاضر کلانشهر تهران از نظر رنگ بندی در وضعیت زرد قرار داشته و بسیار شکننده و ناپایدار است.

وی ادامه داد: متاسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌ها در تهران کاهش پیدا کرده است و این موضوع ما را دچار چالش و مشکلاتی خواهد کرد، همچنین میزان مراجعه و بستری بیماران کرونا با یک شیب ملایم روبه افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی بیان کرد: در روز‌های جمعه انتظار کاهش تردد‌های افراد در سطح شهر و به خصوص پاساژ‌ها را داشته ایم، اما با انجام بررسی‌های میدانی متوجه شده ایم که در روز‌های جمعه بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار نفر از مترو برای حمل و نقل استفاده می‌کنند.

او افزود: مردم باید به طور دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و از تردد‌های غیر ضروری در سطح شهر بپرهیزند. هرگونه ساده انگاری افراد، تصمیمات عجولانه و شتاب زده مشکلاتی را در آینده با توجه به چموش بودن ویروس کرونا در کشور ایجاد خواهد کرد.

زالی گفت: یکی از نگرانی‌های ما بروز پیک بعدی بیماری کرونا است و من از تمام مردم درخواست دارم که دستور العملی‌های بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند.

او ادامه داد: روز‌های تعطیل باید یک پنجره فرای برای ردیابی بیماری کرونا و بررسی بهتر شاخص‌ها و وضعیت بیماری باشد، اما متاسفانه شلوغی بازار و پاساژ‌ها باعث ایجاد نگرانی در بین کارشناسان شده است.

زالی گفت: اگر این شرایط ادامه پیدا کند ما در ایام پایانی سال مانند سال گذشته اعمال محدودیت‌هایی خواهیم داشت. بستگی به رنگ بندی شهر تهران و با هدف کاهش ازدحام جمعیت و با نظر ستاد ملی کرونا شاید برخی از محدودیت‌ها مانند تعطیلی بعضی از مشاغل را داشته باشیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: کرونا ماسک مشاغل بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سعید بیگی با بیان این که اقدامات زیست محیطی شرکت ساماندهی به دو‌ بخش اصلی تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بخش اول اقدامات نظارتی شرکت است که در قالب اجرای بند 20 ماده 55 قانون شهرداری در حیطه فعالیت‌های صنفی انجام می‌شود. براساس این بند از قانون، شهرداری موظف به جلوگیری از مزاحمت مشاغل و کسب‌هایی است که با انتشار دود و آلودگی باعث آلودگی هوای شهرها می‌شود.

وی با اشاره به این که اقدامات توسعه‌ای بخش دیگری از اقدامات زیست محیطی شرکت است، تصریح کرد: شرکت ساماندهی اقدام به ساخت 15 جایگاه سوخت کوچک مقیاس با اولویت مناطق بدون پمپ بنزین کرد و تاکنون 4 جایگاه به بهره‌برداری رسیده و 11 جایگاه‌ دیگر نیز تا پایان شهریور به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر درباره اهمیت زیست محیطی ایجاد جایگاه‌های سوخت بیشتر در شهر عنوان کرد: این اقدام می‌تواند با کاهش مدت پیمایش شهروندان برای رسیدن به جایگاه سوخت و کاهش زمان توقف در صف‌های طولانی برای سوخت‌گیری کمک شایانی به حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی هوا کند.

راه‌اندازی 3 جایگاه سوخت کوچک مقیاس در مرکز تهران

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات توسعه‌ای شرکت، ایجاد تصفیه‌خانه پساب بازار پرندگان است که با به‌کارگیری آن، علاوه بر کاهش آلودگی، امکان استفاده مجدد از پساب برای آبیاری فضای سبز، کاهش مصرف و استفاده بهینه از آب فراهم می‌شود.

به گفته بیگی، برای رعایت هرچه بیشتر ملاحظات محیط زیستی در بازار پرندگان، نماینده اداره حفاظت محیط زیست تهران در این مجموعه مستقر شده است تا تعاملات لازم برای بهبود شرایط زیست محیطی انجام شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • نیمی از ورودی آب سدها در یک ماه اخیر تامین شد
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور چیست؟
  • چرا بیماری‌های غیرواگیر در کشور افزایش چشمگیر داشته است؟
  • علت رشد فزاینده بیماری‌های غیرواگیر در کشور
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند