Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شامگاه دوشنبه یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در دیوانیه عراق هدف قرار گرفت.

کانال خبری «صابرین نیوز» در تلگرام نیز از هدف قرار گرفته شدن یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بغداد نیز خبر داد.

روز گذشته نیز یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در "سامراء" مورد هدف قرار گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی ماه‌های اخیر کاروان‌های حامل تجهیزات لجستیک برای نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه‌های نظامی مختلف در عراق بارها به صورت هفتگی و بعضاََ روزانه هدف انفجار بمب‌های تعبیه‌شده کنار جاده قرار گرفته‌اند.

این کاروان‌ها عمدتا از مرز سوریه در غرب عراق یا مرز کویت در جنوب این کشور، وارد عراق می‌شوند.

گروه‌های عراقی پیش از این اعلام کرده بودند که مهلت ارائه شده به دولت «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق برای اخراج نیروهای آمریکایی به پایان رسیده است.

 بعد از حملات تروریستی ائتلاف آمریکا علیه نیروهای مقاومت و شهادت شماری از نیروهای الحشد الشعبی عراق و همچنین شهادت سردار سپهبد حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس شهید الحشد الشعبی در سیزدهم دی ۱۳۹۸، پارلمان عراق با طرح خروج نیروهای آمریکایی از عراق در پانزدهم همان ماه موافقت کرد و از دولت بغداد خواست آن را اجرایی کند.

بسیاری از گروه‌های عراقی، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: عراق آمریکا حمله آمریکایی کاروان لجستیک ارتش آمریکا حضور نظامی آمریکا در عراق هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ سفر عتبات از اردیبهشت ماه

گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سفر عتبات عالیات از قدیم و الایام جزو برنامه‌های اصلی سفر مردم قرار داشت تا با حضور در عراق حرمین شریف ائمه اطهار را زیارت کنند.

در سال‌های اخیر با رایزنی‌های انجام شده و تسهیل در انجام این سفر حضور زائران ایرانی در شهر‌های زیارتی عراق بیش از پیش افزایش پیدا کرده به طوری که برخی کاروان‌ها هر هفته عازم عتبات عالیات می‌شود و در تمامی ایام سال با حضور در شهر‌های نجف و کربلا شاهد حضور گسترده زائران ایرانی هستیم به طوری که معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت تعداد زائران اعزامی توسط این سازمان را در ماه مبارک رمضان ۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر اعلام کرد که براساس اعزام زائران در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

مسئله مهمی که در ماه‌های اخیر کاروان‌های زیارتی را با مشکل مواجه کرده نوسان قیمت دلار است که منجر به افزایش هزینه‌ها در کشور عراق شده است، آقای یزدی مدیر یکی از کاروان‌های زیارتی به ما گفت: این روز‌ها اعلام قیمت کاروان عتبات سخت شده، چون با افزایش قیمت دلار تمام هزینه‌های ما در عراق هم افزایش پیدا می‌کند و این موضوع پرداخت‌ها را در عراق با مشکل مواجه کرده است.

رئیس جمهور در سومین جلسه شورای عالی حج با بیان اینکه سفر آسان، ارزان و دلنشین سه رکن مهم برنامه‌های زیارتی است، از دستگاه‌های متولی خواست، با برداشتن موانع از پیش روی مردم، برای کم‌هزینه کردن زیارت برنامه‌ریزی کنند.

در دولت سیزدهم مقداری از این موانع با رایزنی‌های دیپلماتیک برداشته شده و زائران به راحتی به عتبات عالیات سفر می‌کنند، اما افزایش هزینه‌های سفر در ماه‌های اخیر برخی زائران را از این سفر زیارتی منصرف کرده است.

محمدی معاون امور عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص نرخ‌های کاروان‌های عتبات گفته، هم اکنون برای سفر‌های ۷ شب و ۸ روز از مبدا تهران در قالب اعزام زمینی مبلغ ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بنا به تقاضای متقاضیان با کیفیت بالاتر مبلغ ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دریافت خواهد شد و سفر هوایی از مبدا تهران مبلغ ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تا ۱۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بنا به نوع کیفیت اسکان و پذیرایی زائران باید پرداخت کنند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص نرخ‌های جدید امسال گفته، مبالغ دریافتی از متقاضیان سفر عتبات عالیات در حال حاضر بر اساس تعرفه سال گذشته اعمال می‌شود و تغییر نرخ‌های جدید طبق روال هر سال در اردیبهشت ماه اعلام و اجرایی خواهد شد.

گزارش از حسین قربانی

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • روابط ما با آمریکا به نقطه مهم و حساس رسیده است
  • بایدن : به امنیت اسرائیل متعهد هستیم
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • اگر آمریکایی‌ها از عراق خارج نشوند هدف قرار می گیرند
  • افزایش نرخ سفر عتبات از اردیبهشت ماه
  • تظاهرات ضد آمریکایی در نیجر
  • آیا آمریکا و عراق می توانند از روابط نظامی فراتر بروند؟ / جو بایدن باید واقعیت رابطه بغداد و تهران را بپذیرد
  • فیلم/شادی مردم عراق در سفارت ایران در بغداد
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق در وضعیت آماده‌باش قرار گرفتند
  • رزمندگان حشدالشعبی عراق هم در وضعیت آماده‌باش قرار گرفت