Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-16@04:31:40 GMT

دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع بخوانند

تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۲۸۷۶

دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تمتع بخوانند

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام زائران حج و عمره گفت: نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰ هزار ودیعه‌گذار برای تشرف به حج تمتع داریم که اکثر این  افراد به سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه‌گذاران مراجعه نکرده‌اند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، نشست شورای برنامه ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز(دوشنبه) به ریاست حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه داود باقری مسئول هماهنگی دبیرخانه کارگروههای ۲۱ گانه بازنگری فرآیندهای اجرایی در حوزه حج و زیارت و کامران اکبری مدیرکل دفتر برنامه ریزی، پذیرش و اعزام زائران حج و عمره درباره کارگروه بازنگری فرآیندهای حوزه ثبت نام، برنامه ریزی، حمل و نقل و اعزام گزارش دادند. 

وی تصریح کرد: این دبیرخانه فرآیندهای اجرایی را با استفاده از نظرات کارشناسان و صاحب نظران در مرکز و ۳۲ استان آماده کرده و بر اساس مصوبات صورت گرفته سامانه تشرف هوشمند سازی خواهد شد. 

اکبری نیز گفت: نزدیک به یک میلیون و صد هزار نفر ودیعه گذار برای تشرف به حج تمتع داریم که اکثر این  افراد به سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران مراجعه نکردند و لازم است برای تکمیل و بروز رسانی اطلاعات خود اقدام کنند.  

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم لزوم تسهیل دسترسی زائران برای همراهی در فرآیندهای حج را تاکید و خاطر نشان کرد: راه اندازی سامانه ای جامع که در برگیرنده فرآیندهای مختلف از جمله ثبت نام، اعزام، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات و اسکان و... شود مدنظر قرار گرفته و مزایا و معایب آن بررسی شود تا بهترین روش اجرایی گردد.

در این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت نیز در خصوص نحوه تامین واکسن مننژیت و داروهای مورد نیاز برای حجاج در صورت برگزاری حج تمتع گزارش داد. 

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت همچنین در ابتدای این جلسه، فرا رسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت و با اشاره به تاکید امام امت مبنی بر اینکه  انقلاب متعلق به همه است، همگان را به تلاش بیشتر برای محقق شدن توصیه ها و رهنمودهای امام راحل قدس سره و مقام معظم رهبری مدظله و آرمان های انقلاب اسلامی فراخواند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر جامعه حج مشرق مقام معظم رهبری سامانه تکمیل اطلاعات ودیعه گذاران برنامه ریزی حج و زیارت حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۲۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۸۰ زائر چهارمحال و بختیاری به حج تمتع

سعید محمدی اظهار کرد: از ابتدای ماه ذی القعده ۳۸۰ زائر در قالب سه کاروان از چهارمحال و بختیاری برای ادای مراسم حج تمتع عازم سرزمین وحی می‌شوند.

وی افزود: از این سه کاروان تعداد دو کاروان از شهرستان شهرکرد و یک کاروان از شهرستان بروجن عازم حج خواهند شد و ۱۰ نفر نیز به عنوان عوامل اجرایی حج، حجاج را همراهی می‌کنند.

بیشتر بخوانید

حجاج چهارمحال و بختیاری مهیای انجام مناسک حج

رئیس سازمان حج و زیارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: امسال تعداد ۲۱۵ زائر در قالب دو کاروان مدینه قبلی و یک کاروان با تعداد ۱۶۵ زائر مدینه بعدی آماده اعزام به حج تمتع خواهند شد.

وی ادامه داد: زائران امسال با حضور در فرودگاه بین‌المللی اصفهان پرواز خود را برای حضور در سرزمین وحی آغاز می‌کنند و هواپیمای این زائران در دو مقصد فرودگاه مدینه و جده به زمین خواهد نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • مروری بر شرایط و تصمیمات تعیین شده برای حج تمتع ۱۴۰۳
  • اعزام بیش از ۵۰۰۰ زائر عمره به سرزمین وحی در ماه شوال
  • اعزام زائران عمره از هفتم اردیبهشت
  • هفت اردیبهشت اعزام زائران به حج عمره
  • اعزام ۳۸۰ زائر چهارمحال و بختیاری به حج تمتع
  • اعزام هزار و ۲۱۹ زائر از همدان به حج تمتع
  • کمترین داده‌‌های آماری مازندران در بخش کشاورزی است
  • ‌۱۲۰ زائر از کهگیلویه و بویراحمد به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • زائران بخوانند؛ آخرین وضعیت اعزام حج عمره ۱۴۰۳
  • برقراری بیش از ۴۸۰ هزار تماس با سامانه ۱۴۱ البرز