Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@03:28:13 GMT

اعلام تشکیل کابینه جدید سودان

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۳۴۷۸

اعلام تشکیل کابینه جدید سودان

نخست وزیر سودان از تشکیل کابینه جدید این کشور خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، «عبدالله حمدوک» نخست وزیر سودان ضمن اعلام تشکیل کابینه جدید اعلام کرد که «مریم صادق المهدی» دختر صادق المهدی رهبر سابق حزب اپوزیسیون «الامه» سودان به عنوان وزیر امور خارجه این کشور تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین گفت که «جبریل ابراهیم» رهبر گروه شورشی «العدل و المساواه» در دارفور به عنوان وزیر مالی در کابینه جدید منصوب شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان اوایل هفته جاری با صدور حکمی اعلام کرد که دولت انتقالی خارطوم را منحل کرد.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیری سودان،  تمام وزیران دولت انتقالی خارطوم از سمت خود برکنار شدند و تا تشکیل دولت جدید سودان به عنوان سرپرست در  وزارتخانه‌های مربوطه فعالیت خواهند کرد.

دولت جدید خارطوم دارای 26 وزارتخانه است که گروه‌های مسلح سودانی ( جبهه انقلابی- متشکل از گروه‌های مسلح دارفوری ) تصدی 7 وزارتخانه را به عهده خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان کشور سودان کابینه جدید نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۳۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم اشغالگر تایید کرد که پس از ۷ اکتبر، دیگر به نهاد‌های امنیتی و نظامی رژیم اعتماد ندارد. 

براساس گزارش المیادین، اسموتریچ گفت که چک سفید و اعتماد کورکورانه‌ای به نهاد‌های امنیتی و نظامی داد، اما چیزی که به دست آورد، هفتم اکتبر بود.

 او افزود: اعتماد من به ارتش تمام شده است، آنها را دوست دارم، اما آماده نیستم به آنها یک چک سفید بدهیم.

او دیروز در مصاحبه با رادیو ارتش صهیونیستی اعلام کرد: نهاد‌های امنیتی و نظامی از بررسی اینکه اشتباه کجا بوده است، خودداری می‌کنند. اسموتریچ تاکید کرد که صهیونیست‌ها بدون محاسبه و درس آموزی به نهاد‌های امنیتی و نظامی یک چک سفید نمی‌دهند تا هر کاری که می‌خواهند با آنها بکنند.

ارتش  اشغالگر و شین بت بارها شکست خود را علناً پذیرفته اند و تحقیقاتی را در مورد شکست نظامی در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ و شکست‌های پس از آن آغاز کرده اند.

رسانه‌های اسرائیلی با تاکید بر اینکه اسرائیل در این جنگ به طور مطلق شکست خورده است، اعلام کردند که اسرائیل نمی‌تواند به اهداف خود در جنگ غزه دست یابد.

هایم لوینسون، خبرنگار امور سیاسی هاآرتص، نوشت: «پس از شش ماه، می‌توانستیم جای دیگری باشیم، اما اسیر بدترین رهبری تاریخ اسرائیل هستیم».

وی افزود: ما سال‌ها موفق شدیم فریب دهیم که قوی هستیم، با مردمی باهوش و ارتشی بسیار قوی، در عمل ما یک روستای کوچک یهودی با نیروی هوایی هستیم.

این خبرنگار اسرائیلی خاطرنشان کرد: بخشی از دشواری اعتراف به شکست ما ناشی از قداست ارتش است، زیرا گفتن کلمه بد در مورد ارتش ممنوع است. تنها در ۷ اکتبر می‌توان گفت آنچه اتفاق افتاد مایه شرمساری بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • «کارآمدترین» و «ناکارآمدترین» عضو کابینه دولت رئیسی در راستای «حمایت از تولید»
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • مواضع بن‌غفیر باردیگرخبرسازشد/اعدام زندانیان فلسطینی به‌بهانه جا!
  • نامهربانی پاکستان در حق ایران
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • بیانیه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است
  • بیاینه گستاخانه دفتر نخست وزیر انگلیس علیه ایران | گروه هفت به دنبال پاسخ به ایران است