Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا آیت‌الله مصطفی محامی شامگاه دوشنبه در همایش «حوزه انقلابی، روحانی انقلابی» اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران انفجار نور و معجزه قرن بود و همه مردم بر محور شمع وجود امام خمینی(ره) جمع و متحد و منسجم در برابر دشمن و رژیم طاغوت ۲۵۰۰ ساله ایستادند آن هم در موقعیتی که استکبار جهانی هیچگاه فکر نمی‌کرد این انقلاب اسلامی به پیروزی برسد و ایران اسلامی را جزیره‌ای امن برای خود می‌دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی همچنان مقاوم و مستحکم باقی‌مانده و مردم مومن و انقلابی ایران همچنان به پای انقلاب خود ایستاده‌اند و خواهند ایستاد افزود: امام خمینی (ره) به عنوان یک عالم دینی با حمایت مردم، علما، مبلغان و حوزه‌های علمیه برای دفاع از اسلام، حفظ استقلال و عزت امت اسلامی قیام کرد و انقلاب ما انقلاب اسلامی شد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به اینکه علما به عنوان متولیان دین و انقلاب وارد عرصه شدند و در پیروزی، هدایت و استمرار انقلاب نقش‌آفرینی کردند تصریح کرد: دین محور کار و نگاه و انگیزه دینی و اسلامی سبب حضور و مشارکت مردم در انقلاب شد و مردم برای اسلام حضور و به اسلام رای دادند که نتیجه و محصول به دست‌آمده نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

وی با بیان اینکه تمام گروه‌های مردمی در پیروزی انقلاب تاثیرگذار بودند تاکید کرد: در این بین نقش علما و حوزه‌های علمیه پر رنگ‌تر بود و این قشر فرهیخته وظیفه رهبری و هدایتگری جامعه را بر عهده داشتند و نقش ویژه‌ای در پیروزی این انقلاب ایفا کردند.

آیت‌الله محامی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه، علما و مبلغان متفاوت بودند گفت: در میان اهل سنت نیز با توجه به محرومیت موجود در سیستان و بلوچستان و با توجه به نظام طایفه‌ای و قبیله‌ای که در قبل از انقلاب در استان حاکم بود روحانیت اهل سنت نقش کمتری در جامعه ایفا می‌کردند و حضور کمتری در مسائل اجتماعی و سیاسی داشتند و کمتر شاهد حضور آن‌ها در عرصه‌های پیروزی  انقلاب بودیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه‌های اهل تشیع نیز هر چقدر به فضای پیروزی انقلاب نزدیک شدیم همراهی‌ها بیشتر شد افزود: آنچه مهم بوده این است که همه حوزه‌ها و علما دینی پای کار انقلاب آمدند و با انقلاب همراهی کردند و نتیجه اینکه پس از انقلاب هم زمینه گسترش حوزه‌های علمیه، مراکز دینی و اسلامی فراهم شد و این تعامل بین انقلاب و حوزه‌های علمیه وجود دارد.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان ‌و بلوچستان با بیان اینکه در حوزه‌های علمیه شیعه گسترش خوبی رقم خورده و در حوزه‌های علمیه اهل سنت نیز با وجود حضور کم‌رنگ‌تر در قبل از  انقلاب، پس از انقلاب گسترش خوبی اتفاق افتاده تصریح کرد: قبل از انقلاب تعداد مدارس علمیه در استان ما انگشت شمار بود اما در شرایط کنونی مدارس، طلاب مساجد و تعداد ائمه جمعه با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و رشد چند برابری داشته است.

وی به بیان وظایف حوزویان و روحانیان در قبال انقلاب اسلامی پرداخت و تصریح کرد: حوزه‌های علمیه و علما دینی هم برای حفظ و تقویت خودشان و هم برای حفظ و پاسداشت از محصول و دستاورد خودشان یعنی انقلاب اسلامی تمام قد قیام و دفاع کنند.

آیت‌الله محامی با تاکید براینکه نیاز است تا حوزه‌های علمیه انقلابی باشد، انقلابی بماند و نسلی انقلابی را پرورش دهد تا بتوانند به وظیفه خود در این دوران به درستی عمل کنند و پاسخگوی نیازهای امت اسلامی باشند گفت: پیش نیاز برآمدن از عهده چنین مسوولیتی را در چند محور است ابتدا باید فلسفه و اهداف انقلاب را به خوبی بشناسیم و هویت، ماهیت، فلسفه شکل‌گیری، اهداف انقلاب و دلیل ماندگاری آن را خوب درک کنیم.

وی با اشاره به اینکه درک درست آثار و برکات انقلاب دومین محور مهم در این جهت است و نیاز بوده که آثار و برکات انقلاب را با کار و دقت علمی بررسی کنیم تا بتوانیم فارغ از شعار به این انقلاب معتقد باشیم افزود: بررسی نقاط ضعف و قوت انقلاب از دیگر محورهای مهم است و انقلاب ما نقاط قوت بسیاری داشته البته با ضعف‌ها و چالش‌هایی هم مواجه بودیم که ما علما که وظیفه راهبری و هدایت مردم را بر عهده داریم و این نقاط قوت و ضعف را به خوبی بررسی کنیم تا راه‌های تقویت نقاط قوت و راه‌های جبران آسیب‌ها و حل مشکلات و برطرف کردن نقاط ضعف را بیابیم.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را نقشه راهی برای دستیابی به اهداف دانست و خواستار مطالعه دقیق و علمی این بیانیه شد و در ادامه به شرح مهمترین محورهای این بیانیه پرداخت و گفت: به گفت رهبر معظم انقلاب، پیروزی انقلاب اسلامی آغازگر عصر جدید عالم با شعارهای جهانی، فطری و درخشان است که همیشه زنده خواهد بود و مردم مسلمان ما از مبانی انقلاب هیچگاه کوتاه نخواهند آمد و تا ابد از آن دفاع خواهند کرد.

وی با اشاره به بخش دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب مبنی بر اینکه واقعیت‌های موجود در جمهوری اسلامی ایران با بایدها فاصله دارد خاطرنشان کرد: ما اهداف بلندتری را داشتیم و به دنبال دسترسی به اهداف بلندتری بودیم که برخی موانع از جمله دشمنی استکبار و تحریم‌ها باعث شد تا به برخی از اهداف دست پیدا نکنیم اما با این وجود همین میزان از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی مایه سربلندی ایران و عامل افتخار است.

آیت‌الله محامی با اشاره به محور دیگری از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب به برکات بزرگ انقلاب اشاره کرده‌اند که از جمله مهمترین آن‌ها ثبات، امنیت و حفظ تمایمت ارضی بوده که هدف استکبار ایجاد ناامنی در کشور ماست و این آرامش و امنیت نعمت بزرگی در کشور و این بسیار مهم و افتخارآفرین در تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی اظهارداشت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری و ایجاد زیرساخت‌های حیاتی، اقتصادی و عمرانی از دیگر برکات انقلاب بوده و طبق گزارش‌های مجموعه‌های خارجی و‍ بین‌المللی که دستاوردهای علمی را در کشورهای مختلف بررسی می‌کنند و رتبه می‌دهند ایران اسلامی در بسیاری از موارد به رتبه‌های زیر ۱۰ و زیر پنج جهان رسیده که این بسیار ارزشمند است.

امام جمعه زاهدان به اوج رسانیدن مشارکت مردمی و رقابت خدمت‌رسانی، ارتقای شگفت‌آور بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی کشور، افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای عمومی جامعه، ایستادگی روز افزون در برابر زورگویان و مستکبران جهان را از دیگر موارد اشاره شده در بیانیه گام دوم در خصوص آثار و برکات جمهوری اسلامی بیان کرد.

آیت الله محامی با اشاره به بخش جوانان در بیانیه گام دوم گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه خطاب به جوانان به عنوان محور تحقق نظام پیشرفته اسلامی و با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشور خصوصا نیروی انسانی مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق، اصیل، ایمانی و دینی به عنوان مهمترین ظرفیت امیدبخش کشور توصیه‌های مهم و راهبردی را در هفت عرصه ارائه کردند.

وی با بیان اینکه علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، استقلال و آزادی، عزت ملی، روابط خارجی و سبک زندگی از جمله توصیه‌های مهم رهبر معظم انقلاب است تصریح کرد: نکته مهم این است که ما حوزویان نقش ویژه و عمده خود را که در پیدایش انقلاب ایفا کردیم در ادامه انقلاب هم ایفا و بیانیه گام دوم را به خوبی برای مردم و جوانان تبیین کنیم و تلاش مستقیم و غیرمستقیم خود را برای اجرای آن به کار گیریم.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی ایران امام جمعه زاهدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی ایران امام جمعه زاهدان سیستان و بلوچستان انقلاب اسلامی ایران امام جمعه زاهدان اخبار کنکور آیت الله محامی رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم حوزه های علمیه انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی اسلامی ایران حوزه ها اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود

آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار نوروزی جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه باید از فرصت جذب سرمایه استفاده بهتری شود، عنوان کرد: حوزه هم در این موضوع می‌تواند همکاری‌هایی با مجموعه مدیریت شهری داشته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  در ادامه گفت: مردم، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و حوزه محور هستند و اقدام‌ها باید با این محوریت شکل بگیرد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شورا می‌تواند یک جمع تخصصی، شورایی و حوزوی را تشکیل داده و تصمیم بگیرد، بیان کرد: نباید فعالیت‌ها به گونه‌ای باشد که مردم احساس پس رفت داشته باشند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه حوزه و حرم مطهر روح قم هستند، افزود: اگر به این روح توجهی نشود، هویت شهر قم از بین خواهد رفت.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  با اشاره به اینکه باید کادرسازی شکل بگیرد، عنوان کرد: کادرسازی به این معنا است که به تدریج نیرو‌های جوان وارد مجموعه شده و کسب تجربه کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  همچنین با بیان اینکه باید به معماری توجه بیش‌تری شود، بیان کرد: باید در ساخت و ساز‌ها به روح معماری اسلامی و ایرانی توجه شود.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور همچنین در دیدار عباس ذاکریان فرماندار قم گفت: قم سرمایه ارزشمندی در دنیا دارد و می‌تواند در عرصه زیارت گردشگری موفق‌تر عمل کند.

آیت الله اعرافی، قم را یک جهانشهر ویژه و کانون معارف دانست و با اشاره به اینکه بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی و نگاه به حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران باشد، تصریح کرد: این نگاه باید گسترش پیدا کند و وضعیت فعلی قابل قبول نیست.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  با اشاره به اینکه باید یک الگوی برآمده از یک ذهن علمی، فنی و الهی داشته باشیم، بیان کرد: باید به صورت عمیق‌تر و جامعه‌تر اقدام کنیم و در این راستا می‌توانیم در معرفی شخصیت‌های برجسته و فنی حوزوی همکاری داشته باشیم.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه باید یک حرکت علمی آغاز شود، عنوان کرد: در زمان صفویه یک نابغه علمی در اصفهان حضور داشت که محصول آن معماری‌های شهرسازی اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه در بافت حرم و اطراف حرم نگاه به تسهیل رفت و آمد زائران و طلاب نیست، تصریح کرد: قم سرمایه ارزشمندی در دنیا دارد و می‌تواند در عرصه زیارت گردشگری موفق‌تر عمل کند.

آیت الله اعرافی با اشاره به اینکه تقریبا هیچ نقطه‌ای از دنیا وجود ندارد که تحصیل کرده‌ای از قم در آن وجود نداشته باشد، یادآور شد: متاسفانه در خود قم نسبت به این جایگاه و قدرت توجهی وجود ندارد.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور  با بیان اینکه اگر این موضوع‌ها برای مردم نیز تبیین شود موجب افتخار آنها خواهد بود، تصریح کرد: این موضوع‌ها هویت قم است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • علمای اهل سنت استان بوشهرجنایات صهیونیست ها در غزه را محکوم کردند
  • نیازمند انقلاب جدید در حوزه نشر و ارایه آثار فاخر هستیم
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • بیانیه روحانیون اهل سنت آذربایجان غربی در محکومیت جنایات اخیردر بیمارستان شفاء غزه
  • اهمیت تحقق شعار سال نیازمند تبیین است
  • آینده صدیقی به عنوان امام جمعه چیست؟
  • سه سناریو درباره آینده صدیقی به عنوان امام جمعه پایتخت / او از فهرست مهمانان نوروزی رئیسی هم حذف شد؟