Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محرومیت زدایی و حرکت در مسیر توسعه را می توان ارزشمندترین ارمغان انقلاب اسلامی برای ملت ایران برشمرد، چراکه در دوران انقلاب، خدمات زیربنایی بیشماری در نقاط محروم و برای روستاییان به انجام رسیده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان نهادی برآمده از انقلاب اسلامی، سهم بسزایی در خدمت رسانی به روستاییان و شهرهای کوچک داشته است، این بنیاد در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی(ره) به منظور تأمین مسکن محرومان و توسعه و عمران روستاها و ساخت واحدهای مسکونی در شهرهای کوچک در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی‌ تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به اهمیت توسعه روستاها به عنوان یکی از معیارهای عدالت محوری در انقلاب اسلامی، تشکیل جهاد سازندگی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته امداد و بسیج مردمی در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب بیانگر عمل به وعده های داده شده در جهت رفع محرومیت، توسعه و آبادانی مناطق محروم کشور بود.
بدون شک انقلاب اسلامی در طول دهه‌های گذشته برکت‌های بسیاری برای ملت ایران به خصوص روستاییان به ارمغان آورده که ایجاد تحول در شبکه‌های برق‌رسانی، گازرسانی، آبرسانی و امکانات زیرساختی در آبادی‌های کوچک و بزرگ و دور و نزدیک این سرزمین، توسعه و گسترش وسایل مکانیزه کشاورزی، ایجاد مکان های ورزشی و در نهایت ساماندهی حوزه مسکن روستایی از مهمترین این برکات بوده است.

اجرای طرح هادی در ۴۲۹ روستا

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد در گفت و گو با گزارشگر ایرنا با تبیین اقدامات پس از انقلاب اسلامی در روستاهای استان گفت: در۴۲ سال گذشته در استان  ۳۱ هزار قطعه زمین به منظور ساخت مسکن مناسب به متقاضیان روستایی واگذار و تسهیلات برای ساخت آنها به متقاضیان پرداخت شده و همچنین حدود سه هزار هکتار از منابع طبیعی برای ساخت مسکن افراد فاقد مسکن تملک شده است.

علیرضا قربانیان یکی از مهمترین فعالیت های عمرانی بنیاد مسکن در استان را اجرای طرح هادی روستایی دانست و اظهار داشت: در این مدت طرح هادی در  ۴۲۹ روستای استان به اجرا درآمده است.

وی اضافه کرد: طرح های هادی به منظور هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد زمینه برای توسعه و عمران روستاها، ارائه تسهیلات برای بهبود وضعیت مسکن روستائیان، تامین عادلانه امکانات از طریق پیش بینی زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری و کشاورزی و نیز سایر نیازمندی های عمومی روستایی اجرا شده است.

قربانیان تهیه طرح ساماندهی و کالبدی سکونتگاه های روستایی چهار روستا، و تهیه و اجرای بهسازی بافت با ارزش پنج روستا ، اجرای طرح بهسازی یک روستای هدف گردشگر و تهیه طرح بهسازی ۶ روستای نمونه را از  اقدامات عمرانی پس از انقلاب اسلامی در روستاهای استان عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین در چهار دهه گذشته ۱۱ هزار تن قیر در قالب ۲۷۰ پروژه برای شتاب بخشی به اجرای طرح های عمرانی در روستاها با همکاری و مشارکت دهیاری ها استفاده شده است.

صدور ۲۷ هزار پروانه ساختمان روستایی در ۴۲ سال گذشته

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد صدور ۲۷ هزار پروانه ساختمان روستایی، صدور ۵۱ هزار جلد سند برای اماکن روستایی و چهار و ۶۰۰ سند شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را از دیگر اقدامات این بیناد بیان کرد و افزود: هدف از سنددار کردن واحدهای مسکونی شهری و روستایی، ساماندهی و تثبیت نظام مالکیت زمین‌های روستایی، کاهش و رفع اختلافات حقوقی ، امکان بهره گیری از تسهیلات بانکی ، کمک به توسعه روستایی و فراهم کردن بستر قانونی برای استفاده از خدمات است.

 قربانیان خاطرنشان کرد: همچنین ۲۳ هزار  واحد مسکونی با ارائه تسهیلات قرض الحسنه تعمیر و تکمیل شده که میزان تسهیلات ارزان قیمت پرداختی برای ساخت مسکن روستایی به طور میانگین برای هر واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۶۰ میلیون ریال بوده است.

 وی اضافه کرد: ارائه تسهیلات بلاعوض به واحدهای نیمه تمام مسکن روستایی ۵۲۰  فقره با رقم بین ۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال و کمک بلاعوض به یکصد واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان یزد در خصوص ساخت مسکن شهری نیز گفت: در چهار دهه اخیر ۶ هزار واحد با تسهیلات ارزان قیمت  و سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت ساخته شده است

دیدگاه روستاییان در خصوص اقدامات انقلاب اسلامی 

یکی از روستاییان استان یزد نیز به گزارشگر ایرنا گفت: صدور اسناد مالکیت روستایی یکی دستاوردهای انقلاب در حوزه خدمات روستایی است که یکی از معضلات بزرگ روستاییان کشور و همچنین استان یزد معین نبودن حدود قانونی املاک و اراضی در داخل محدوده روستاها و نیز فقدان سند مالکیت بود.

حسین دهقانی افزود: به برکت نظام مقدس اسلامی و با تلاش و پیگیری های بنیاد مسکن گشایشی در زمینه صدور اسناد مالکیت واحدهای مسکونی روستایی صورت گرفت.

یکی دیگر از ساکنان مناطق روستایی شهرستان تفت نیز گفت: اجرای طرح هادی ، تسهیلات ارزان قیمت برای ساخت مسکن و بازسازی و مقاوم سازی خانه های روستاییان از اقدامات ارزشمند انقلاب اسلامی است که موجب مهاجرت معکوس روستاییان شد.

علی فراشاهی که حدود ۷۵ سال سن دارد افزود: قبل از انقلاب از هیچ امکاناتی برخوردار نبودیم و همه خانه خشت و گلی بود و اصلا کسی صدای ما را نمی شنید اما بعد از انقلاب اسلامی با تشکیل دستگاه های مختلف به فرمان امام راحل مانند بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی چراغ امید در دل روستاییان روشن شد و هر روز شاهد توسعه و آبادانی روستاها هستیم.

وی تصریح کرد: خانه های ما سند نداشت و فقط یک برگه بود که توسط ریش سفیدان تهیه و تنظیم می شد اما اکنون اکثر منازل و حتی زمین های کشاورزی ما سنددار شده است.

یک کشاورز ساکن شهرستان ابرکوه نیز گفت: وضعیت نامشخص مالکیت اراضی کشاورزی و فقدان اسنادمالکیت واحدهای مسکونی باعث شده بود تا بسیاری از کشاورزان برای دریافت وام و تسهیلات کشاورزی یا ضمانت و تامین وثیقه دچار مشکل شوند.

احمد کارگر ابرقوئی افزود: با اقداماتی که در سال های اخیر برای صدور اسناد مالکیت ساختمان ها و زمین های زراعی صورت گرفته یکی از مهمترین دغدغه های ساکنان مناطق روستایی رفع و انگیزه ماندن در روستاها تقویت شده که اینها از برکات انقلاب برای روستائیان بوده است.

برچسب‌ها روستائیان یزد بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روستائیان یزد بنياد مسكن انقلاب اسلامی روستائیان یزد بنياد مسكن انقلاب اسلامی مسکن دهه فجر اخبار کنکور انقلاب اسلامی واحدهای مسکونی ارائه تسهیلات واحد مسکونی بنیاد مسکن اجرای طرح ساخت مسکن استان یزد طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرهاد سعیدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید سهند در نشست شورای مسکن شهرستان اسکو با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد از طرح نهضت ملی مسکن در شهر سهند در حال اجراست؛ گفت: ۳۲۴ قطعه زمین مسکونی برای تحقق طرح حمایت از جوانی جمعیت به زوج‌های جوان در این شهر اختصاص یافته است.

فیروزی فرماندار شهرستان اسکو هم بر لزوم بهسازی و مقاوم سازی اماکن روستایی این شهرستان تاکید کرد و گفت: در راستای بهره مندی روستائیان از تسهیلات مقاوم سازی، مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان وام کم بهره برای هر واحد روستایی تخصیص داده شده و ضروری است، دهیاران با تبلیغ و تشویق روستائیان از این فرصت در جهت مقاوم سازی بافت فرسوده روستایی استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • صدور پنج هزار جلد سند مالکیت روستایی و شهری در ایلام
  • افتتاح ۳ طرح هادی و آسفالت راه روستایی در شهرستان فومن
  • بیش از ۹ هزار خانه روستایی در استان قم مقاوم سازی شدند
  • امسال در قم هر ماه ۳۵۰ واحد مسکن روستایی و شهری تحویل می‌شود
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • مقاوم‌سازی ۶۴ درصدی مسکن روستایی در استان بوشهر
  • اختصاص زمین به طرح جوانی جمعیت و تسهیلات مسکن روستایی در شهرستان اسکو
  • قدردانی آیت الله نورمفیدی از تلاش‌ها و خدمات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان 
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاهای تهران
  • طرح هادی ۵۶ درصد از روستاهای استان گلستان بازنگری شده است