Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@21:17:38 GMT

«مسی» برترین فوتبالیست دهه لقب گرفت

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۴۲۷۸

«مسی» برترین فوتبالیست دهه لقب گرفت

ایران اکونومیست- فدراسیون تاریخ و آمار فوتبال (IFFHS)، «لیونل مسی» را بالاتر از «کریستیانو رونالدو» به عنوان برترین فوتبالیست دهه انتخاب کرد.

 فدراسیون آمار و تاریخ فوتبال در فهرست ۱۰ نفره اعلامی خود، بعد از ستاره آرژانتینی، رونالدو را در رده دوم و بعد از او نیز «آندرس اینیستا» و «نیمار» را به ترتیب در رتبه‌های سوم و چهارم جای داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رونالدو گرچه در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ چهار بار لیگ قهرمانان را تصاحب کرده و گل‌های انفرادی چشمگیری را به ثمر رسانده است اما براساس تصمیم گرفته شده از سوی این نهاد جهانی، آنچه مسی در همین بازه زمانی انجام داده، چشمگیرتر و تحسین برانگیزتر بوده است.

«زلاتان ابراهیموویچ» و «لوکا مودریچ» به ترتیب در رتبه‌های هشتم و دهم قرار گرفتند و «جیان لوئیجی بوفون» و «مانوئل نویر» دو دروازه‌بان حاضر در ۱۰ نفر اول را تشکیل می‌دهند.

 

   ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!

به نظر می‌رسید از مُد یا از سر خیلی‌ها افتاده باشد، اما خدا می‌داند چطور شد که طی یکی دو هفته گذشته تلاش برای برگزاری مراسم ازدواج یا بچه‌دار شدن در ۰۳/۰۲/۰۱ یا ۰۳/۰۳/۰۳ بازهم در فضای مجازی داغ شد؟ - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، به نظر می‌رسید از مُد یا از سر خیلی‌ها افتاده باشد، اما خدا می‌داند چطور شد که طی یکی دو هفته گذشته تلاش برای برگزاری مراسم ازدواج یا بچه‌دار شدن در 03/02/01 یا 03/03/03 بازهم در فضای مجازی داغ شد؟ البته هنوز آمار دقیق و مطمئنی از بیمارستان‌ها و زایشگاه‌ها به دست رسانه‌ها نرسیده که نشان دهد واقعاً روز اول اردیبهشت یا سوم خرداد امسال تعداد بچه‌های به دنیا آمده چقدر با روزهای قبل توفیر داشته است، اما می‌شود حدس زد لابد مثل چند سال گذشته که صدای مسئولان وزارت بهداشت بابت وضع حمل‌های زورکی و پیش از موعد درآمد، امسال هم نوزادان که نه، اما خیلی از پدر و مادرها تصمیم گرفته باشند بچه‌شان هرطور شده در روز مورد نظرشان با سزارین به دنیا بیاید!

رودابه و مامان ژولیوس سزار
اختلاف‌نظرهای تاریخی به کنار؛ فرقی نمی‌کند که اولین بار، 700-600 سال قبل از میلاد مسیح، رومیان باستان قانون «سزاری» را وضع کرده و اجازه داده باشند که پزشکان، جنین را از بدن مادران بارداری که به رحمت خدا رفته‌اند، خارج کنند یا اینکه ماماهای خصوصی مادر ژولیوس سزار، ابداع‌کننده روش سزارین بوده باشند. مسئولیت ماجرای تولد پهلوان افسانه‌ای ایران، رستم و شکافتن پهلوی «رودابه» و ابداع «رستمینه» هم که به عهده فردوسی بزرگ است. یعنی مادران روم باستان، مامان ژولیوس سزار، رودابه، موبدانی که کمک کردند رستم به دنیا بیاید و... همه‌شان از سرناچاری و ضرورت برای حفظ جان مادر یا نوزاد یا هر دو، رضایت به رستم‌زایی یا سزارین دادند و اصلاً هم به ذهنشان نمی‌رسید که روزی روزگاری آدم‌هایی پیدا بشوند که برای لاکچری‌بازی، بر اساس مُد روز یا... اصرار کنند که فرزندشان را زودتر یا دیرتر از موعد، به دنیا آورده و به عبارتی یک روش درمان اورژانسی و تهاجمی را تبدیل به مُد  کرده و از آن سوءاستفاده کنند!

درد دارد، ندارد؟
البته نمی‌شود همه مسئولیت اینکه ایرانی‌ها براساس آمار و ارقام و گلایه و شکایت کارشناسان و مسئولان امور بهداشتی، رکورد زده و آمار زایمان به روش سزارین در کشورمان بیشتر از دو برابر و به قولی سه‌برابر استاندارد جهانی است را انداخت گردن رستم، رودابه و جناب فردوسی بزرگ و یا فقط یقه آن‌هایی را گرفت که برای تولد فرزندشان در 03/03/03 اصرار داشتند. در این مطلب هم اصلاً قرار نیست درباره مسائل علمی و تخصصی سزارین حرف بزنیم. بحث بر سر این است که واقعاً چطور می‌شود با همه تلاش‌ها و تبلیغات دو سه دهه اخیر درباره ترویج زایمان طبیعی در جهان و به‌خصوص در کشورمان، اما بازهم به موازات این تلاش‌ها و به مدد گسترش اینترنت و فضای مجازی یکباره مقولاتی مثل تاریخ تولد یا ازدواج رُند و خاص باب می‌شود؟ آن وقت کار به جایی می‌رسد که آمار و ارقام جدید هم نشان می‌دهد بیشتر از 50درصد وضع حمل‌ها در کشور به روش سزارین بوده است! حساب آن‌هایی که به خاطر وحشت از وضع حمل طبیعی، درد و عوارض آن و مسائلی از این دست، در کار طبیعت دست برده و دخالت می‌کنند به کنار، چون کارشناسان و متخصصان چندسالی است فریاد می‌زنند درد و عوارض و درگیری سزارین خیلی بیشتر است.

چند برابر؟
نه اینکه فکر کنید طی این سال‌ها مسئولان ما در سازمان‌ها و نهادهای مختلف هم برای کاهش آمار سزارین‌های غیرضروری و هم برای پیشگیری از ترویج لاکچری‌بازی و زایمان‌های تقویمی پیش از موعد فکری یا کاری نکرده‌اند. گزارش‌‌کارها و سخنرانی‌های مختلف مسئولان، مدعی‌اند هم از حیث فرهنگی و هم ارائه طرح و برنامه برای مشکل اول (افزایش آمار سزارین) تلاش‌های بسیاری انجام شده و می‌شود. لابد مقصر، آمارها و گزارش‌های سالانه دستگاه‌های مختلف هستند که بی‌توجه به سخنرانی‌ها و برنامه‌های فرهنگی و غیر‌فرهنگی اجراشده بازهم نشان می‌دهند نیمی از وضع حمل‌های کشور هنوز به صورت سزارین است. برای مشکل دوم و سوم هم همیشه و هرسال و هر سال چند بار مسئولان هشدار می‌دهند که تولد زودهنگام فرزندان در تاریخ معین چه عوارض و پیامدهای خطرناکی دارد، ولی گوش متقاضیان داشتن فرزندانی با تاریخ تولد رُند و احتمالاَ سیسمونی با پستانک طلا و اتاق زایمان تزئین شده و... بدهکار این حرف‌ها نیست. حتی سال1399 که متقاضیان وضع حمل در 99/9/9 به شکل نگران‌کننده‌ای افزایش پیدا کرد مسئولان ثبت‌احوال اعلام کردند به همه متولدان 9/5 /99 تا 99/9/15 شناسنامه 99/9/9 می‌دهند تا مردم همه در یک روز به بیمارستان‌ها مراجعه نکنند و مشکل درست نشود. البته بعد آمار و ارقامی از کاهش روند مراجعه‌ها منتشر نشد وگرنه ممکن بود ثابت شود با این راه‌حل در بازه زمانی 10 روزه، 5 تا 15 آذر99، لابد 10 برابر میزان دوره‌های 10 روزه دیگر متقاضی زایمان پیش از موعد به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند! 

پدر و مادرهای تازه‌کار
شما را نمی‌دانم ولی من اولین بار حدود بیست و چند سال پیش بود که پدیده وضع حمل‌های عمدی پیش از موعد به اصرار والدین را جسته و گریخته شنیدم. آن روزها البته هنوز این پدیده شیوع آنچنانی نداشت و بیشتر به عنوان شیرین‌کاری‌های نادر پدر و مادرهای تازه‌کار تلقی می‌شد! در سال‌های بعد اما با رواج رفتارهای عجیب و غریب قرن بیست و یکمی که ریشه و ردی در فرهنگ خودی نداشت، سروکله لاکچری‌بازی و ادا و اصول‌هایی از قبیل برگزاری جشن ازدواج یا طلاق در تاریخ 09/08/07 و یا تلاش برای به دنیا آمدن فرزند در 99/9/9، 01/01/01 و... پیدا شد. دیروز هم که مطلبی با تیتر:«هوس لاکچری در 03/03/03» در خبرگزاری‌ها منتشر و خودش بهانه نوشتن گزارش امروز شد. به جز آمار و ارقام تخصصی و البته نگران‌کننده درباره بالا رفتن میزان سزارین در کشورمان، این نکته هم در مطلب روز گذشته قابل توجه بود که تولدهای زورکی با تاریخ معین اگرچه پدیده‌ای مختص به ایران نیست و گویا در کشورهای دیگر هم به صورت محدود و خاص دیده می‌شود، اما ما ایرانی‌ها در تقلید و درآوردن ادای همان گروه اندک، مثل آمار میزان سزارین، پیش افتاده و ممکن است حتی رکورد جدید هم زده باشیم و نوآوری‌های لاکچری مثل اجاره و دیزاین اتاق زایمان در بیمارستان به تاریخ مثلاً 03/03/03 و تزئین سیسمونی  نوزاد در بیمارستان با پستانک طلا را ترویج و رسم کرده باشیم!

منبع: قدس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • عزیزم ۰۳/۰۳/۰۳ به دنیا بیا لطفاً!
  • جشنواره فوتسال دانش‌آموزان دختران استان بوشهر برگزار شد
  • پاسخ تمسخرآمیز سرمربی پرسپولیس به مهم‌ترین سوال تاریخ فوتبال
  • پاسخ اوسمار به مهم‌ترین سئوال علاقمندان فوتبال
  • رونالدو نابغه نیست، فقط مسی، پله، مارادونا
  • دومین پیروزی دختران فوتبالیست ایران مقابل ترکمنستان
  • ذهنیت برنده؛ لب‌خوانی رونالدو پیش از زدن ضربه ایستگاهی: تو بهترین بازیکن تاریخ هستی!