Web Analytics Made Easy - Statcounter

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس بورس مثبت شروع شد، آیا بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی تداوم دارد؟، افزایش نرخ یورو در صرافی‌های بانکی، افزایش کسری بودجه بحرین بر اثر کاهش شدید قیمت نفت، صعود شدید بیتکوین و واکنش وزیر جهاد کشاورزی به حذف دلار ۴۲۰۰ را در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس مثبت شروع شد

در حالی که روز گذشته، شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۲ هزار و ۳۰۲ واحدی معادل ۱.۹۱ درصد به یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۸۳۴ واحد رسیده بود، امروز در دقایق ابتدایی فعالیت بازار سرمایه، نماگر کل بورس با رشد بیش از 4 هزار واحدی همراه شده است. /جزئیات بیشتر از بورس

آیا بازگشت شاخص بورس به مدار صعودی تداوم دارد؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورت ورود شاخص بورس به کانال یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد می‌توان با قطعیت ادعا کرد که روند نزولی بازار در حال نزدیک شدن به شرایطی متعادل است، اما با عبور شاخص بورس از کانال یک میلیون و ٥٠٠ هزار واحد باید اعلام کرد که شاخص بورس وارد مدار صعودی شده است. به نقل از ایرنا؛ حدادی به روند صعودی معاملات بورس اشاره کرد و افزود: هنوز خیلی زود است که بخواهیم با قطعیت اعلام کنیم بازار سهام دوباره به مدار صعودی بازگشته است، با روند مثبت دو روزه شاخص بورس نباید چنین  تصوری ایجاد شود که بازار به طور دائم و مانند چند ماه نخست سال، صعودی شده است. در ابتدا باید این موضوع مورد بررسی قرار گیرد که آیا روند نزولی بازار به اتمام رسیده است  و بازار  به تعادل می رسد؟ در انتها و در گام آخر می توان نتیجه گرفت که بازار به مسیر صعودی بازگشته است یا خیر. حدادی خاطرنشان کرد: تا زمانی که شاخص بورس به بیش از یک میلیون و ٣٠٠ هزار واحد نرسد نمی توان با اطمینان کامل در مورد روند صعودی  بازار صحبت کرد. وی تاکید کرد: مهمترین عامل مثبت بودن شاخص بورس در دو روز گذشته، تصمیم گیری های جدید شورای عالی بورس به خصوص در زمینه تغییر دامنه نوسان خرید و فروش سهام است که به صورت نامتقارن است.

افزایش نرخ یورو در صرافی های بانکی

در معاملات دیروز (دوشنبه بیستم بهمن ماه 1399) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ 23200 تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ 23700 تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری ندارد. همچنین در این صرافی ها، هر اسکناس یورو به نرخ 28050 تومان از مردم خریداری و در مقابل با رشد 100 تومانی نسبت به روز یکشنبه، به قیمت 28550 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد.

افزایش کسری بودجه بحرین بر اثر کاهش شدید قیمت نفت

گزارش وزارت دارایی بحرین نشان می‌دهد که کسر بودجه این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس به ۴ میلیارد و ۴۳۱ میلیون دلار و بیش از میزان پیش بینی در بودجه رسیده است. به نقل از رویترز، براساس داده‌های اولیه مالی وزارت دارایی بحرین که به تازگی منتشر شده ، این کسری بودجه حدود ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار (۸۷۱ میلیون دینار بحرینی) نسبت به میزان پیش بینی شده بیشتر بوده است. این  داده‌ها حاکی است که درآمد بحرین به خاطر پایین آمدن قیمت نفت، با ۲۷ درصد کاهش، به ۵ میلیارد و ۶۷۰ میلیون دلار (۲ میلیارد و ۱۳۹ میلیون دینار) رسیده است. براساس این گزارش، هزینه‌های عمومی در سال ۲۰۲۰ نیز به ۹ میلیارد و ۹۸۰ میلیون دلار (۳ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دینار) رسیده که نسبت به بودجه مصوّب سه دهم درصد رشد نشان می‌دهد. به گزارش ایرنا؛ با شیوع ویروس کرونا در اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی در چین و نگرانی نسبت به افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، ‌قیمت نفت به شدّت کاهش یافت.

صعود شدید بیتکوین

سی ان بی سی: پس از دو روز ریزش متوالی، بیشتر ارزهای دیجیتالی صعودی شدند که در بین ارزهای اصلی صعود بیتکوین و پولکا دوت از سایر ارزهای بیشتر بود. 

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است

۱- بیتکوین

قیمت: ۴۳ هزار و ۵۶.۵۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۳.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۶.۶۲ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۶۹۶.۱۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۰ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۰۶ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۸ درصد کاهش

۴- کاردانو

قیمت: ۰.۷۰۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۴.۹۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹۶.۸۸ درصد افزایش

۵- پولکا دوت

قیمت: ۲۲.۷۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۷.۵۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۲.۵۹ درصد افزایش

۶- ریپل

قیمت: ۰.۴۳۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۹۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۱۴ درصد افزایش

۷- بایننس کوین

قیمت: ۷۵.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۱۰ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵۱.۴۷ درصد افزایش

۸- لایت کوین

قیمت: ۱۶۱.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۵.۰۹ درصد افزایش

۹- چین لینک

قیمت: ۲۵.۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۹۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۲.۵۴ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۶۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰۸.۰۱ درصد افزایش

پشت پرده جهش قیمت بیت‌کوین

سی‌ان‌بی‌سی: پس از اینکه شرکت تسلا، با مالکیت ایلان ماسک (ثروتمندترین فرد جهان) اعلام کرد خرید بزرگی از بیت‌کوین انجام داده است، قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین سطح تاریخ خود جهش کرد. همچنین بزرگترین خودروساز الکتریکی جهان اعلام کرد از این به بعد برای فروش محصولات خود از مشتریان بیت‌کوین هم می‌پذیرد. تحلیل‌گر ودبوش، دن ایوس، گفت: اینکه تسلا سهم بزرگی از بیت‌کوین را در اختیار گرفت موجی ایجاد خواهد کرد که تمام شرکت‌های جهان را تحت تأثیر خود قرار خواهد داد. پس از اینکه تسلا دیروز ۱.۵ میلیارد دلار بیت‌کوین خریداری کرد، قیمت بیت‌کوین ۱۵ درصد جهش کرد و به رکورد بی‌سابقه ۴۴,۱۴۱ دلار رسید.

واکنش وزیر جهاد کشاورزی به حذف دلار 4200

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با قیمت‌گذاری برای گندم گفت: قیمت‌گذاری برای گندم به تصمیم مجلس شورای اسلامی برای بودجه برمی‌گردد و اگر بخواهند ارز ترجیحی را بردارند کل معادلات برهم خواهد خورد، بنابراین وزارت جهاد کشاورزی باید قیمتی را تعیین کند که گندم وارد دامداری‌ها و مرغداری‌ها نشود.

دلار ثابت ماند

ارزش دلار مقابل بسیاری از ارزها بدون تغییر ماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۹۶۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۱۲ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

تغییر دامنه نوسان سهام موقتی است

محمدعلی دهقان دهنوی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در یک گفتگوی تلویزیونی با اشاره به تغییرات دامنه نوسان و حجم مبنا از روز شنبه آینده (25 بهمن) گفت: در خصوص تغییر دامنه نوسان نظرات متفاوتی مطرح بود و شورای عالی بورس با در نظر گرفتن طیف وسیع نظرات و پیشنهادات محدوده دامنه نوسان منفی 2 تا مثبت 6 درصد را مصوب کرد. با توجه به متغیرهای اقتصادی و همچنین برخی ابهامات نسبت به فضای اقتصادی، تصمیم بر آن شد دامنه نوسان تغییر کند. در پاسخ به چرایی اتخاذ این تصمیم باید گفت، تغییر دامنه نوسان در شرایط خاص، با ایجاد بستر زمانی مناسب مسیر تحلیل را هموار می کند و پیرو آن سهامداران در فضای آرامتری تصمیم گیری می کنند. سخنگوی سازمان بورس افزود: این تصمیم به صورت موقتی و به دلیل شرایط خاص بازار اخذ شد و روز شنبه آینده گزارش بازار پس از اعمال تغییرات به شورای عالی بورس ارسال و نتایج آن بررسی می شود. همچنین در صورت رسیدن به شرایط ثبات اقتصادی، دامنه نوسان می‌تواند تغییرات دیگری را نیز تجربه کند.

سقوط ۸.۵ درصدی تولیدات صنعتی آلمان

شین‌هوا: گزارش جدید اداره آمار آلمان نشان می‌دهد که تولید در بخش صنعت این کشور در سال ۲۰۲۰ با سقوطی ۸.۵ درصدی روبرو شده است. در ماه دسامبر، تولیدات صنعتی آلمان پس از ۷ ماه ریکاوری متوالی بعد از ماه آوریل، دوباره افت کردند. به این ترتیب تولیدات صنعتی آلمان در ماه دسامبر همچنان ۳.۶ درصد از فوریه، یک ماه قبل از برقراری محدودیت‌های قرنطینه‌ای، پایین‌تر باقی مانده است. طبق داده‌های اداره آمار آلمان تولیدات صنعتی به جز انرژی و ساخت‌وساز در ماه دسامبر ۰.۹ درصد رشد کردند در حالی که بخش ساخت‌وساز با سقوط ۳.۲ درصدی روبرو شد.

تعداد بیکاران کره جنوبی ۲۲ درصد افزایش یافت

زارش دولتی جدید کره‌جنوبی نشان می‌دهد تعداد افرادی که برای اولین بار در ماه ژانویه درخواست حمایت از بیکاری خود را ثبت کرده‌اند به علت تداوم تأثیرات منفی کرونا رشدی ۲ رقمی داشته است. طبق اعلام وزارت کار و اشتغال، تعداد افرادی که در ماه ژانویه برای اولین بار درخواست دریافت حقوق بیکاری خود را ثبت کرده‌اند به ۲۱۲ هزار نفر رسید که ۲۱.۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال گذشته جهش کرده است. این رقم همچنین تقریباً ۲ برابر ۱۰۸ هزار درخواستی است که در ماه قبل به ثبت رسیده بود. در این گزارش آمده است که شرکت‌های کره‌ای با نگرانی از تشدید پاندمی کرونا کارکنان خود را تشویق کرده‌اند تا به مرخصی بی حقوق بروند یا اخراج شوند.

اطلاعات خانه‌های خالی قطعی نیست

محمود علیزاده معاون فنی و حقوقی سازمان امور مالیاتی در رابطه با موضوع اخذ مالیات از خانه‌های خالی طبق ماده ۵۴ مکرر قانون امور مالیاتی و این‌که وزارت راه و شهرسازی معتقد است آمار خانه های خالی را به سازمان امور مالیاتی ارائه کرده، اظهار داشت: حدود ۲۵۰۰ فقره اعلامیه‌ای که از طریق سامانه املاک و اسکان ارائه شده که به عنوان خانه خالی قطعی ثبت نشده و تحت «بررسی» عنوان شده است. وی با بیان اینکه طبق اطلاعات سامانه مذکور این خانه‌ها مشکوک به خالی هستند و قطعی اعلام نشد، بیان داشت: آن چیزی که در قانون مطرح می شود سامانه با قطعیت باید اعلام کند که این واحد مسکونی خالی از سکنه بوده و زمان از آن گذشته باشد.

وی افزود:‌ با توجه به تغییر ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات های مستقیم که در دی ماه سال جاری ابلاغ شد که بر اساس قانون مجلس بود، مالکینی که بیش از یک واحد مسکونی در یک شهر داشته باشند و بیش از چهار ماه در هر سال خالی از سکنه مانده باشد مشمول مالیات بر خانه خالی می شود. معاون سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه براساس قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که مجلس تیهه کردن، اجرایی شدن آن برای سال ۹۹ نیست، تصریح کرد:‌ از زمانی که این قانون ابلاغ می‌شود باید چهار ماه از خالی بودن خانه گذشته باشد. اجرای قانون از اول سال ۱۴۰۰ خواهد بود و آیین نامه اجرایی آن ظرف سه ماه توسط وزارت راه و شهرسازی و سازمان مالیاتی تهیه و تصویب می‌شود و بر مبنای آن تمامی مالکین و آحاد مردم در سامانه املاک و اسکان، دو ماه فرصت دارند اطلاعات محل سکونت خود را در سامانه ثبت کنند. به نقل از فارس؛ علیزاده ادامه داد: با توجه به محتوای داده‌ها و اطلاعاتی که از سایر ذینفعان و دستگاه‌ها گرفته می‌شود، پروفایل املاک مالکین و املاک موجود در سطح کشور به دست می آید که واحدهای دارای سکنه و خالی از سکنه مشخص می شود. رسیدگی مالیاتی به واحدهای مسکونی خالی از سکنه در مردادماه سال ۱۴۰۰ شروع می شود.

 

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان بورس دلار دهه فجر حکومت پهلوی واکسیناسیون کرونا سی و نهمین جشنواره فیلم فجر شفافیت آرای نمایندگان تغییر دامنه نوسان تولیدات صنعتی خانه های خالی امور مالیاتی جهاد کشاورزی شاخص بورس خالی از سکنه میلیون دلار نشان می دهد یک میلیون مدار صعودی هزار واحد کوین قیمت قیمت نفت صرافی ها بیت کوین خانه ها داده ها ۸ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۴۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد

 طبق آخرین تصمیمات اتخاذ شده از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، محدودیت یک درصدی دامنه نوسان سهام برای یک روز دیگر تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در جلسه‌ای که سازمان بورس در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار برگزار کرد، مقرر شد تا دامنه نوسان همه نمادهای سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازارهای بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی تا روز سه شنبه ۲۸ فرودین ماه ۱۴۰۲ به مثبت و منفی ۱ درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شود.

سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: تصمیمات اتخاذ شده در جلسه مذکور برای یک روز دیگر تمدید شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان
  • بازار رمزارز‌ها / صعود اندک بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۹ فروردين
  • بورس در پی جبران سریع
  • محدودیت دامنه نوسان سهام تمدید شد
  • تمدید محدودیت دامنه نوسان سهام
  • قیمت بیت‌کوین دوباره سقوط کرد / آخرین وضعیت بازار رمزارزها
  • بازار رمزارز‌ها / پیش‌بینی قیمت بیت‌کوین
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۲۸ فروردين
  • ریزش بیت‌ کوین ادامه دارد؟