Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، محمدجعفر کبیری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از ظهر امروز در پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی سرمایه‌گذاری و اشتغال با محوریت توسعه تعاون در استان اظهار کرد: در دنیا ۳ میلیون تعاونی با یک‌میلیارد عضو داریم، ۳۰۰ تعاونی برتر در دنیا نزدیک ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد دلار گردش مالی دارند که این نشان‌دهنده ظرفیت تعاونی‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۹۴ هزار تعاونی در کشور و ۷ هزار تعاونی در استان مازندران فعال هستند، همچنین پس از چندین سال با کمک وزارت تعاون و آموزش و پرورش، تعاونی‌های دانش‌آموزی احیا می‌شوند که کار فرهنگی و گروهی برای ترویج تعاونی‌ها از مدارس آغاز شده است.

کبیری تصریح کرد: معاونت تعاون با ایجاد سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون به نوعی که بخش تعاون را از یک اتاق تاریک به یک اتاق شیشه‌ای تبدیل کرد که این‌ امر منجر به حذف امضاهای طلایی در این حوزه شد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: ۱۱ مرکز نوآوری تعاون در کشور راه‌اندازی شد که هدف نخست حمایت از تشکیل و توسعه کمی و کیفی تعاونی‌های دانش بنیان و نوبنیان و هدف دوم حمایت از توسعه، راه‌اندازی و نوسازی تعاونی‌ها و همچنین بهسازی فرآیندهای داخل تعاونی‌ها از طریق ارائه مشاوره‌های کسب و کار به آنها است.

این مسؤول با اشاره به اینکه توزیع عادلانه ثروت و اشتغال پایدار از ویژگی‌های توسعه تعاون است، گفت: تعاونی‌ها بستری را برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی و ایجاد و تثبیت اشتغال فراهم می‌کنند، احیای هدایت‌های هدف‌مند تعاونی‌های اشتغال‌زا و توسعه بازار را با کمک بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری از دیگر اقدامات حمایتی در تکمیل زنجیره تعاونی‌ها است.

وی یادآور شد: در این بخش میزان تسهیلات از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سال ۹۶ به ۲۱ هزار میلیارد تومان در ساری جاری خواهد رسید، همچنین ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی به تعاونی‌ها با کمک بانک‌ها پرداخت شده است.

کبیری در ادامه بیان کرد: در مجموع حدود ۷۰ درصد از منابع مالی و تسهیلاتی ۲۱ هزار میلیارد تومانی پیش‌بینی شده برای امسال از سوی بانک توسعه تعاون باید به شرکت‌های تعاونی اختصاص می‌یافت که میزان در مقایسه با سال گذشته حدود ۶۰ درصد افزایش دارد.

معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های دولت در تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: این شرکت‌ها برای پرداخت تسهیلات تا سقف ۵ میلیارد ریال نیاز به وثیقه‌سپاری ندارند.

این مسؤول در پایان با اشاره به پیش‌بینی سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در تولید ناخالص داخلی کشور،اضافه کرد: با وجود حمایت‌هایی که از بخش تعاون در اقتصاد صورت می‌گیرد، تاکنون این امر در حوزه تعاونی محقق نشده است.

انتهای پیام/۸۶۰۱۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: تعاونی تسهیلات رفاه اجتماعی اشتغال وزارت تعاون توسعه تعاون تعاونی ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،سید اسماعیل علوی اظهار کرد: به منظور اصلاح و توسعه باغات از محل قانون بودجه 1401 مصوب آیین نامه اجرایی پرداخت یارانه سود و کارمزد تسهیلات بانکی بخش کشاورزی 19 باغدار شهرستان ساری برای دریافت 14 میلیارد و 526 میلیون ریال تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند. 

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ساری افزود: 36 میلیارد و412  میلیون ریال تسهیلات کمک های فنی و اعتباری اصلاح و توسعهٔ 79 هکتار از باغات این شهرستان برای دریافت تسهیلات در کارگروه اعطای تسهیلات بررسی و تایید شد.  

 

وی با بیان اصلاح و احیای باغات درجه 2 با عملیات هرس، حذف و جایگزینی درختان فرسوده، تغذیه، افزایش ماده آلی خاک، اصلاح و بهبود سیستم آبیاری و مدیریت کشت باغ در دستورکار قرار دارد، گفت: طرح اصلاح، احیا، جایگزینی و توسعه باغات به منظور افزایش تولید محصولات باغی با حمایت مستقیم دولت میسر می شود.

 

این مسوول خاطرنشان کرد: با بهره گیری از این فرصت زمینه‌ای برای حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت مردم، افزایش اشتغال و سطح تولید محصولات باغی نیز فراهم می شود. 

 

علوی اظهار کرد: شهرستان ساری دارای 26 هزار هکتار باغات مرکبات و سیاه ریشه است و نهال به عنوان یکی از اساسی‌ترین ابزارهای تحول بخش باغبانی برای مقابله با تنش های محیطی، بیولوژیکی همواره مورد توجه باغداران قرار دارد.

دیگر خبرها

  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • صادرات تعاونی های خراسان جنوبی ۴۹ درصد افزایش یافت
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • تحقق ۱۵۰ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان خوروبیابانک
  • سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان زنجان ۲۶.۷ درصد است
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و تولید
  • مقایسه هزینه‌های نظامی آمریکا، چین و روسیه
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • نقش مشارکت‌های مردمی در افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • ۴۲ درصد تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان بیکار اعطا می‌شود