Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات شهر پینلاس باب گوالتیری گفتند که یک هکر روز جمعه به سیستم تصفیه آب اولدزمار، فلوریدا دسترسی پیدا کرد و سعی در افزایش سطح هیدروکسید سدیم که معمولاً به آن لیس می‌گویند، را داشت تا هزاران نفر را در معرض خطر مسمومیت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حادثه روز جمعه رخ داد و اپراتور قبل از اینکه سطح سدیم بیشتر شود متوجه نفوذ هکر به سیستم شد. طبق گفته کلانتر شهرستان، هکر سطح هیدروکسید سدیم را به بیش از ۱۰۰ برابر مقدار طبیعی خود تنظیم کرده بود.

بیشتر بخوانید

هک FireEye یکی از کم‌ نظیرترین حملات سایبری تاریخ!

گوالتیری گفت: "در هیچ زمان تأثیر نامطلوب قابل توجهی در تأمین آب شهر وجود نداشت و مردم هرگز در معرض خطر نبودند. معلوم نیست که این هک از طرف شخصی در محلی، سطح ملی یا حتی خارج از ایالات متحده رخ داده باشد. این شخص همینطور که واضح است می‌خواست اقدام فوق العاده خطرناک انجام دهد. ما صرفا مقدار مشخصی کلر یا فلوراید در آب می‌ریزیم."

حمله سایبری به تصفیه خانه فلوریدا با هدف آزار مردم اتفاق افتاد

رابرت ام. لی، مدیر عامل شرکت Dragos Inc، یک شرکت امنیت سایبری صنعتی، گفت: "مداخله اولیه مانع از بروز عواقب جدی‌تر این حمله شد. اما، این نوع حمله دقیقاً همان چیزی است که متخصصان صنعت را در شب بیدار نگه می‌دارد. این موضوع پیچیده نبود، اما دقیقاً همان چیزی است که مردم نگران آن هستند و به عنوان یکی از معدود نمونه‌هایی است که سعی در آزار مردم دارد، به همین دلیل مسئله بزرگی است."

کلانتر گفت که ۲۴ تا ۳۶ ساعت طول می‌کشد تا آب به سیستم برسد و چندین لایه حفاظتی دیگر نیز در محل وجود دارد و قبل از افزایش سطح مواد ناخالص در آب هشدار می‌دهند که سطح کلر آب در چه وضعیتی قرار دارد.

گوالتیری ادامه داد:" اداره کلانتری شهر پینلاس، FBI و سرویس مخفی به طور مشترک در حال بررسی این نفوذ سایبری هستند."

گفتنی است، علائم مسمومیت با سدیم هیدروکسید شامل مشکلات تنفسی، التهاب ریه، تورم گلو، سوزش مری و معده، درد شدید شکم، کاهش بینایی و فشار خون پایین است. اثرات طولانی مدت مسمومیت نیز به سرعت رقیق یا خنثی شدن سم در سیستم بدن بستگی دارد. آسیب به مری و معده می‌تواند تا چندین هفته پس از بلعیدن سم ادامه داشته باشد و مرگ می‌تواند تا یک ماه بعد رخ دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هکر هکرهای ناشناس تصفیه فاضلاب تصفیه خانه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رئیس اورژانس فارس گفت: ۵ نفر از اعضای یک خانواده که از کوه‌های اطراف شهر شیراز اقدام به جمع آوری قارچ و استفاده از آن کرده بودند، دچار مسمومیت شدند.
محمدجواد مرادیان افزود: این افراد برای اقدامات درمانی به بیمارستان حضرت علی اصغر  شیراز مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفته اند.
افراد مشکوک به مسمومیت با قارچ در شیراز می‌توانند به بیمارستان حضرت علی اصغر واقع در انتهای خیابان سمیه، روبروی هتل هما و در شهرستان‌ها به بیمارستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

همه قارچ‌ها خوراکی نبوده و بعضی سمی و بسیار خطرناک هستند و باید از چیدن، خریدن و خوردن قارچ‌های روئیده شده در طبیعت، کوه و دشت پرهیز و تنها از قارچ‌های خوراکی پرورش یافته در کارخانه‌های معتبر استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • قارچ سمی ، خانواده ای را در شیراز راهی بیمارستان کرد
  • مسمومیت اعضای یک خانواده با قارچ در شیراز
  • ۱۷۸ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران فوت کردند
  • مرگ ۱۷۸ نفر بر اثر مسمومیت با قرص برنج در مازندران
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید
  • شناسایی ۲هزار و ۵۰۰ واحد صنفی با فاضلاب غیراستاندارد/همه بیمارستان‌های مشهد سیستم پیش‌تصفیه ندارند
  • حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری، از چه کسانی خط می‌گیرند؟
  • هزینه تراشی به سبک احمدی نژاد /حمله کنندگان سایبری به عضو دفتر رهبری ، از چه کسانی خط می گیرند؟
  • ابداع باتری سدیمی جدیدی که در چند ثانیه شارژ می‌شود
  • آقایانی که حرف رهبری درباره مسمومیت دختربچه ها را قبول نداشتند، همه کاره انتخابات بودند /بی‌تعارف، جنگ قدرت است و نابرابری و نامردی!