Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس فتا، سرهنگ سیدنظام موسوی با اشاره به شکایت یکی از شهروندان ساکن غرب استان تهران به پلیس فتا استان مبنی بر اینکه شخصی ناشناس با بنده از طریق برنامه واتس اپ تماس برقرار کرده، افزود: در قرعه‌کشی اپراتور همراه اول برنده جایزه پنج میلیون تومانی شده اید و سپس با روش های مختلف مرا مجاب کرده که پای دستگاه خود پرداز بروم و پس از تعریف رمز اینترنتی  توسط بنده و اخذ اطلاعات کارت عابربانک، طی چهار مرحله از حساب من پول برداشت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی ادامه داد: کارآگاهان سایبری با هماهنگی لازم و اقدامات فنی و پلیسی ضمن زدن رد مجرم  و شناسایی مخفیگاه متهم، وی را طی یک عملیات سایبری موفق دستگیر کردند.  با استعلام صورت گرفته مشخص شد وجوه سرقتی از کارت شاکی به حساب خانمی واریز شده است که پس از هماهنگی قضایی نامبرده با شگردهای خاص پلیسی احضار شد و در تحقیقان به عمل آمده گفت که همسر بنده اعتیاد شدید به مواد مخدر دارد و درحال حاضر در زندان است، از اعتماد من سوء استفاده کرده و کارت های بانکی و سیم کارت من را در اختیار شخصی قرار داده است.   رئیس پلیس فتا غرب استان تهران ادامه داد:  با اقدامات فنی انجام شده و هماهنکی مقام قضایی، متهم در یک عملیات غافلگیرانه در شهر قدس دستگیر شد. مجرم پس از انتقال به اداره پلیس ابتدا اقدامات مجرمانه خود را انکار کرد اما پس از مواجه با ادله دیجیتال و مستندات پرونده لب به اعتراف گشود و اقرار کرد با همکاری افراد دیگر اقدام به کلاهبردای کرده است، با اخذ نیابت قضایی واعزام اکیپی ازمامورین، با تعقیب و مراقبت یک هفته ای محل، متهمان مورد شناسایی قرار گرفته و دستگیر شدند.   موسوی با اشاره به متلاشی شدن این باند کلاهبرداری ۶ نفره به هموطنان هشدار داد: با توجه به فعال شدن رمز پویا مشتریان بانک‌ها، کلاهبرداران به ترفند مهندسی اجتماعی و تبلیغات اغوا کننده روی آوردند و با ترفندهای لازم اطلاعات بانکی آن‌ها را دریافت می‌کنند. در این فضا کاربران نیز باید محتاط باشند و فریب وعده‌های دروغین را نخورند که یکی از این وعده‌ها پیامک‌های کذب تحت عنوان «برنده شدن در انواع قرعه کشی» است.   وی گفت: شهروندان به هیچ عنوان به این گونه پیامک‌ها یا تماس‌ها اعتنایی نکنند زیرا بطور قطع اینگونه تماس‌ها و پیامک‌های دریافتی راهی برای به دام انداختن و خالی کردن حساب‌های بانکی از طرف کلاهبردارن است؛ متاسفانه در مواردی به فرد مال باخته اعلام می شود برنده قرعه کشی شده، وی را با بهانه های مختلف پای دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملی می کنند   رئیس پلیس فتا غرب استان تهران آگاهی ‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی را از اولویت‌های پلیس فتا برشمرد و به هموطنان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک یا تهدید توسط مجرمان و اخاذان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار جرائم سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه  به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رئیس پلیس فتا غرب استان تهران کلاهبرداری قرعه کشی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۸۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه خبر داد که با کپی اطلاعات کارت‌بانکی 23 نفر شهروندان اقدام به سرقت بیش از 5 میلیارد ریال کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سرهنگ علی عباسی‌کسانی امروز سه شنبه _ بیست و هشتم فروردین _ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به مجموعه پلیس فتا استان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از کارت‌بانکی آن‌ها موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا و اظهارات شکات مشخص شد کارت‌بانکی آن‌ها توسط کلاهبرداران در قالب فروشنده سیار و با استفاده از دستگاه اسکیمر کپی و مبالغی از حسابشان به‌صورت غیرمجاز سرقت شده است.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه ادامه داد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این زمینه آغاز و متوجه شدند مالباختگان از چندی پیش از فروشندگان دوره‌گرد در یکی از محلات شهر کرمانشاه اقدام به خرید کرده‌اند.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی عاملان برداشت غیرمجاز و محل اختفای آن‌ها شده و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در عملیاتی غافلگیرانه آن‌ها را دستگیر کردند.

کسانی با اشاره به اعتراف متهمان به ارتکاب جرم کلاهبرداری اسکیمری، تصریح کرد: این افراد در بازجویی‌ها عنوان کردند که در قالب فروشنده سیار میوه و تره‌بار کارت‌های بانکی ۲۳ نفر از خریداران را کپی کرده و سپس در یک فرصت مناسب اقدام به خرید طلا و احشام به میزان ۵ میلیارد ریال کرده‌اند.

وی در پایان، یادآور شد: وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir مرجع کامل از اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن‌ها می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایند و در صورت نیاز نیز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی فوریت‌های سایبری به‌صورت شبانه‌روزی با همکاران ما در میان بگذارند.

کد خبر 745208

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری از داوطلبان کنکور با دریافت رمزارز و سکه طلا
  • کشف ۱۳ فقره سرقت و انهدام باند حرفه ای سارقان در خرم آباد
  • انهدام باند سرقت احشام با کشف ۸ مورد سرقت
  • کاریابی اینترنتی، ترفند کلاهبرداران سایبری
  • دستگیری باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی با ترفند فروش طلا در سایت واسطه‌گر
  • انهدام باند سارقان انبار کالاهای ملوانی در گناوه
  • انهدام باند کلاهبرداران اسکیمری در کرمانشاه
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینک های جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند + فیلم
  • کاربران فضای مجازی مراقب لینکهای جعلی و کلاهبرداران اینترنتی باشند