Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@13:38:46 GMT

واکسیناسیون علیه کرونا در استان مرکزی آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۵۹۸۱۳

واکسیناسیون علیه کرونا در استان مرکزی آغاز شد

ایسنا/مرکزی واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹ همزمان با سراسر کشور در بیمارستان امیرالمونین اراک آغاز شد.

علی علیمحمدی امروز ۲۱ بهمن در حاشیه تزریق اولین دوز واکسن کرونا در بیمارستان امیرالمومنین اراک اظهار کرد: برای مرحله اول ۲۰۰ دز واکسن کووید ۱۹ که وارداتی از کشور روسیه است در دو نوبت برای ۱۰۰ نفر از پرسنل آی سی یو و مراقبت های ویژه بیمارستان های استان که ریپپرال هستند و خدمات درمانی کرونا ارائه می دهند در نظر گرفته شده که تزریق دوز اول امروز استارت خورد و سه هفته آینده نیز دوز دوم تزریق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امروز تزریق واکسن برای ۱۰۰ نفر از پرسنل شاغل در بخش های مراقبت های ویژه اعم از پرستاران، متخصصان بیهوشی و سایر پزشکانی که در این بخش ارائه خدمات می کنند، انجام می شود.

علیمحمدی در خصوص میزان اثربخشی این واکسن گفت: بر اساس مقالاتی که در ژورنال لنست چاپ شده اثربخشی این واکسن به میزان ۹۱.۶ درصد تایید شده است.

وی در خصوص وضعیت استان از نظر شیوع کرونا اظهار کرد: متاسفانه آمار و شواهد نشان می دهد که احتمال درگیری با پیک چهارم وجود دارد و از آنجاکه اثربخشی رفتار ویروس مستقیما تابعی از رفتار مردم و جامعه است هرگاه موضوع را جدی گرفتیم موفق شدیم جلوی انتشار ویروس را بگیریم و هر زمان عادی انگاری کردیم شاهد پیک شدید بودیم.

علیمحمدی افزود: هر پیکی که رخ می دهد نسبت به پیک قبلی، هم میزان انتشار وسیع تر می شود و هم قدرت درگیری نسبت به پیک قبلی افزایش پیدا می کند و نگرانی این است که با جهش های زیادی که ویروس در هر پیک از خود نشان می دهد شاهد درگیری بیشتر مردم با این بیماری باشیم.

وی در خصوص وضعیت بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی گفت: این هفته نسبت به هفته قبل به اندازه مختصری افزایش بستری داشته ایم که این مسئله در مورد آمار مرگ و میر هم مشاهده می شود ولی این شرایط نشان می دهد که باید بیش از گذشته رعایت پروتکل های بهداشتی را مد نظر قرار داده و تا زمانی که تمامی افراد جامعه علیه این بیماری واکسینه شوند مراقبت های تاکید شده را اجرایی کنیم.

علیمحمدی افزود: هنوز غالب سن ابتلا در استان ۳۰ تا ۳۹ سال و سن مرگ و میر بالای ۸۰ سال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی همه باهم علیه کرونا استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۵۹۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون

ذوالفقاری رئیس شبکه دامپزشکی درمیان گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، با توجه به سیاست سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر ریشه کنی بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک (PPR) واکسیناسیون دام‌های شهرستان آغاز شده است.

او افزود: انجام مایه کوبی دام‌های سبک شهرستان صرفاً در قالب بخش دولتی و کاملاً رایگان صورت خواهد پذیرفت و ۲ اکیپ مبارزه با بیماری‌های دامی این شبکه دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون تمامی جمعیت دام سبک شهرستان اقدام خواهند کرد و پیش بینی می‌شود ۱۰۰ درصد جمعیت دام سبک این شهرستان در طرح ذکر شده علیه بیماری مورد نظر واکسینه شوند.

بیشتر بخوانید

 دامپزشکی خراسان جنوبی رتبه برتر در طرح ملی واکسیناسیون PPR

ذوالفقاری اظهار کرد: انجام عملیات واکسیناسیون علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این طرح با اولویت واحد‌های مجاور با حیات وحش، دام‌های عشایر مورد تأکید ویژه قرار خواهد گرفت.

بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری به شدت مسری بوده که تأثیرات اقتصادی بالایی بر دامداری‌ها می‌گذارد و همچنین این بیماری از جهت امنیت غذایی در مناطق روستایی حائز اهمیت است و حیوانات درگیر با این بیماری دچار تب بسیار بالا و افسردگی شده و دارای ترشحات چشمی و بینی هستند؛ حیوانات قادر به غذا خوردن نبوده، زیرا به دلیل ضایعات دهانی خوردن غذا بسیار دردناک است و همچنین حیوان دچار پنومونی و اسهال نیز می‌شود در اکثر موارد این بیماری میتواند منجر به مرگ شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۱۰ فروردین؛ ۲۹ فوتی و ۳ هزار ابتلای جدید
  • آغاز واکسیناسیون دام‌های سبک در زرند
  • فعالیت ۲ اکیپ دامپزشکی درمیان در طرح واکسیناسیون دام سبک علیه طاعون
  • سازندگان واکسن برکت از قهرمانان ملی هستند/ روایتی متفاوت از یک دستاورد علمی
  • آخرین آمار جهانی کرونا امروز ۹ فروردین؛ ۳۳ فوتی و ۵ ابتلای جدید
  • واکسیناسیون بیش از یک میلیون رأس دام در زنجان
  • راه اندازی سردخانه نگهداری واکسن در مرکز بهداشت غرب اهواز
  • واکسیناسیون ۱۵۲ هزار راس دام علیه بیماری طاعون در کرمان
  • واکسیناسیون یک میلیون و ۵۳۴ هزار رأس دام علیه تب برفکی در زنجان
  • آغاز طرح واکسیناسیون دام علیه بیماری طاعون در گیلان