Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صاحبدل گفت : وجود جشنواره های ملی چون فیلم کوتاه رضوی و طنین مسجد می تواند به معرفی استان گلستان و اعتبار آن از لحاظ فرهنگی و هنری کمک شایانی کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما ، مهدی صاحبدل رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار ما اظهار کرد : چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی چهارم الی هفتم اسفندماه در استان گلستان و شهر گرگان برگزار می شود ، ضمن اینکه ۱۰۰۲ اثر به دبیرخانه که اداره ارشاد استان گلستان می باشد، رسیده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  صاحبدل افزود : آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره به لحاظ کیفی بالاست و معتقدم که این جشنواره نیاز به حمایت دارد و همه باید کمک کنیم که این جشنواره که با حمایت مدیر کل ارشاد در استان آمده ، ماندگار شود .   لزوم حفظ جشنواره های ملی در استان   وی همچنین به جشنواره ملی طنین مسجد اشاره کرد و گفت : چهارمین سال است که این جشنواره که با ابتکار یک کانون فرهنگی هنری مسجد در گرگان به صورت ملی در آمده ، در حال انجام است و در این راستا نماینده گرگان و آق قلا و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هم قول حمایت دادند و ما باید سعی کنیم چنین جشنواره هایی در استان حفظ شوند .   رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان خاطرنشان کرد : هر چه این جشنواره ها در استان بیشتر باشد حضور مهمانان کشوری در استان بیشتر می شود و هر چه این حضورها بیشتر باشد تعداد کارگاه های هنری هم بیشتر برگزار می شود ، این موارد باعث می شود تا استان گلستان نزد اصحاب هنر بیشتر دیده شود و از لوکیشن استان در فیلم ها و تصاویر خود استفاده کنند .

تشکر از زحمات ۳۲ ساله مسعود امامی   صاحبدل گریزی به تاسیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان زد و گفت : این انجمن سه دهه قبل به همت آقای امامی در استان ایجاد شد و خود ایشان ۳۲ سال برای این انجمن زحمت کشیدند و هر چه امروز در این حوزه داریم مرهون تلاش های ایشان است ، ضمن اینکه وجهه فردی و هنری ایشان نیز در عرصه کشوری خیلی به ما کمک کرد .   وی بیان داشت : کار انجمن سینمای جوانان حمایت از فیلم های کوتاه و آموزش در این عرصه است ، گرگان از معدود شهرهایی است چنین تشکیلاتی را قبل از انقلاب داشت و در حوزه عکاسی و فیلم سازی فعالیت می کرد ، اما بعد از انقلاب یک تحولی در این انجمن ایجاد شد به طوری که تا الان حدود ۲ هزار نفر آموزش فیلم سازی ، عکاسی و فیلمبرداری در این انجمن دیده اند .   بررسی طرح ها در شورای پیچینگ   رئیس انجمن سینمای جوانان استان گلستان اضافه کرد : طرح ها و فیلم نامه هایی که به انجمن می رسد در شورای پیچینگ مورد بررسی قرار می گیرد و بین صفر تا ۱۰۰ نمره داده می شود و اگر بالای ۶۰ نمره آورد از فرد دعوت می شود تا بیاید از طرحش دفاع کند و اگر ارزش سرمایه گذاری داشت به آن طرح کمک می شود .

صاحبدل یادآور شد : سازمان سینمایی از ۵ مضمون حمایت جدی می کند ، مضامینی که معطوف به افزایش سرمایه های اجتماعی ، اهمیت خانواده و سبک زندگی ، افزایش امید و نشاط اجتماعی ، عدالت خواهی و مبازره با فساد و خودباوری و اراده قدرت ملی و اخیرا هم بحث کرونا باشند .   حمایت از ساخت ۱۲ فیلم کوتاه   وی بیان کرد : امسال توانستیم برای حمایت از ساخت ۸ فیلم کوتاه ۱۰۰ میلیون تومان بودجه بگیریم ، ضمن اینکه توانستیم برای ۴ فیلم کوتاه دیگر نیز غیر از این بودجه ، منابع تهیه کنیم ، همچنین در همین ایام کرونا نیز با عمل به پروتکل های بهداشتی دوره های آموزشی برگزار کردیم و اساتید مطرحی چون مجید برزگر ، امید شمس ، بهمن ارک ، حسین نمازی ، پویان شعله ور ، میر عباس خسروی نژاد ، زهره زمانی ، مسعود امینی تیرانی ، عماد خدابخش ، تی آم یابنده ، احمد الستی و ... به گرگان آمدند و کارگاه آموزشی برگزار کردند .

انتهای پیام /
 

منبع: دانا

کلیدواژه: فیلم کوتاه جشنواره ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت مسئولین از بوکسور بجنوردی جهت کسب سهمیه المپیک

دریافت 41 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت بوکس بجنورد گفت: مسئولین خراسان شمالی از بوکسور بجنوردی جهت کسب سهمیه المپیک حمایت ویژه داشته باشند.

کد خبر 6064245

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌ای «جام جوانی»
  • خبرهایی کوتاه ۹ فروردین۱۴۰۳ از شهرستانهای خراسان رضوی
  • لزوم حمایت مسئولین از بوکسور بجنوردی جهت کسب سهمیه المپیک
  • 47نقطه پرتصادف راههای گلستان در سال 1403 ایمن سازی می شود
  • ۴۷نقطه پرتصادف راه های گلستان در سال ۱۴۰۳ ایمن سازی می شود
  • ثبت سه اثر تاریخی منطقه ۵ در فهرست ثبت آثار ملی/ برگزاری چهار جشنواره در سال جاری
  • چند خبر کوتاه از شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • جشنواره تئاتر دانشگاهی حذف شد؟/ خانه‌ای که روی آب ماند!
  • طنین کلام الله وحی در مساجد و حسینیه‌های میبد
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیرعمد در شهرستان مراغه