Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@14:45:58 GMT

استقبال بی سابقه کشورهای جهان از واکسن کرونای روسی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۰۷۷۸

استقبال بی سابقه کشورهای جهان از واکسن کرونای روسی

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فورچون، نتایج آزمایش واکسن روسی اسپوتنیک ۵ به تازگی در ژورنال پزشکی مشهور «لنسنت» منتشر شده که نشان می‌دهد این واکسن به اندازه واکسن‌های اروپایی و آمریکایی برای مقابله با ویروس کرونا کارایی دارد و در مقایسه با واکسن‌های چینی کرونا توانمندتر نیز هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تا به حال بیست کشور برای تزریق واکسن کرونای اسپوتنیک ۵ به اتباع خود درخواست‌های خود را به روسیه اعلام کرده اند که از جمله این کشورها می‌توان به مجارستان، برزیل و هند اشاره کرد. انتظار می‌رود استقبال از اسپوتنیک ۵ در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا بدان حد افزایش یابد که روسیه نتواند در کوتاه مدت پاسخگوی نیاز این قاره به واکسن یادشده باشد.

رقابت برای تأمین واکسن کرونا میان کشورهای جهان روز به روز در حال افزایش است. این ویروس تا به حال ۲.۳ میلیون نفر را در سراسر جهان به کام مرگ کشیده و خسارات اقتصادی و اجتماعی زیادی به بار آورده است. اثبات مؤثر بودن واکسن روسی اسپوتنیک ۵ در زمان مناسبی رخ داده و بر اعتبار و حسن شهرت این کشور افزوده است.

نام این واکسن یعنی اسپوتنیک ۵ یادآور اولین ماهواره جهان است که به همین نام در سال ۱۹۵۷ توسط شوروی سابق به فضا پرتاب شد. نام گذاری مذکور نشان می‌دهد که روسیه همین میزان اهمیت را برای واکسن ضدکرونای خود قائل است. بر اساس بررسی نشریه لنسنت میزان کارایی واکسن اسپوتنیک ۵ برابر با ۹۱.۶ درصد است.

روسیه برای تولید واکسن مذکور در هند، کره جنوبی، ترکیه و برزیل با کشورهای یادشده وارد مذاکره شده است. مکزیک هم به دنبال خرید ۲۴ میلیون دوز از واکسن اسپوتنیک ۵ بوده و اندرس مانوئل لوپز اوبرادور رئیس جمهور این کشور واکسن یادشده را به خود تزریق کرده است. بولیوی، نیکاراگوئه، پاراگوئه، ونزوئلا و آرژانتین دیگر کشورهای منطقه آمریکای لاتین هستند که به دنبال خرید واکسن روسی هستند.

گینه اولین کشور آفریقایی است که ۱.۶ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک ۵ را خریداری کرده و پس از این کشور زیمباوه، ساحل عاج و جمهوری آفریقای مرکزی نیز از خرید واکسن مذکور خبر داده‌اند. در میان کشورهای منطقه غرب آسیا نیز ایران و امارات متحده عربی به دنبال خرید واکسن اسپوتنیک ۵ هستند. در شرق آسیا نیز فیلیپین در حال مذاکره برای خرید ۲۵ میلیون دوز از این واکسن است. نکته جالب اینکه حتی چین نیز که چندین واکسن کرونا تولید کرده برای افزایش توان و دانش علمی خود در این زمینه از همکاری با روسیه برای بررسی واکسن اسپوتنیک ۵ خبر داده است.

آلمان و فرانسه دو کشور اروپایی هستند که اگر چه هنوز واکسن اسپوتنیک ۵ را خریداری نکرده‌اند، اما برای خرید و استفاده از واکسن یادشده چراغ سبز نشان داده‌اند. انجلا مرکل صدر اعظم آلمان و اگنس پنیه-راناچر وزیر صنعت فرانسه در اظهاراتی جداگانه گفته‌اند که در صورت تأیید نهایی کیفیت واکسن روسی توسط نهادهای رگولاتوری اروپا موفق استفاده از آن در خاک این قاره هستند.

روسیه امیدوار است تا قبل از پایان سال جاری میلادی واکسن اسپوتنیک ۵ در دسترس بیش از ۷۰۰ میلیون نفر از مردم سراسر جهان قرار بگیرد و این به معنای صادرات حداقل ۷۰۰ میلیون دوز از این واکسن توسط روسیه به کشورهای مختلف جهان است.

انتهای پیام /

منبع: فارس

کلیدواژه: واکسن اتحادیه اروپا روسیه جهان واکسن اسپوتنیک ۵ واکسن کرونا واکسن روسی میلیون دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر نهادهای بین المللی نظیر اینترپل انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان بین المللی پلیس جنایی «اینترپل» در حال کشیده شدن به بازی سیاسی غرب است. هدف این بازی قطع ارتباط روسیه با منابع اطلاعاتی سازمان اینترپل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درباره بیانیه اخیر دبیر کل اینترپل، گفت که دبیرکل اینترپل به عنوان رئیس این نهاد، به نمایندگی از کل جامعه پلیس جهانی، نقض ناپذیری اصول بنیادین این سازمان را تایید کرد.

زاخارووا در یک نشست خبری گفت که مسکو از بیانیه اخیر «یورگن استاک» دبیر کل اینترپل حمایت می‌کند، اما اینترپل باید در مورد بیانیه خود در سال ۲۰۲۲، برای قطع همکاری اطلاعاتی با روسیه، کاری انجام دهد.

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل روز شنبه اعلام کرد که این سازمان بین المللی آماده است تا به مقامات روسی در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به سالن کنسرت کراکوس مسکو کمک کند.

کد خبر 6063784

دیگر خبرها

  • کرملین: همه عاملان جنایت‌های اوکراین باید مجازات ‌شوند
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • صعود مدودف و سینر به نیمه‌نهایی مسترز میامی
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • روسیه : غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • این کشورهای جهان بیشترین بدهی عمومی را دارند (+جزئیات)
  • ارسال ۲ درخواست به سازمان جهانی بهداشت درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه/ تحمیل کرونای روانی به مردم جهان
  • غرب‌گرا‌ها علاقه ندارند روابط ما با روسیه بهتر شود