Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، ویژه‌برنامه چشمه‌سار به‌مناسبت دهه فجر در فرهنگسرای مس سرچشمه برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که با حضور  فصیحی‌هرندی فرماندار رفسنجان و حسین احمدی؛ مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و جمعی از هنرمندان و مسئولان همراه بود، حجت‌الاسلام اصغر عسکری امام جمعه رفسنجان با قرائت آیاتی از قرآن کریم اظهار کرد: خداوند در قرآن‌ یکسری تکالیف را برای ما انسان‌ها و یکسری تکالیف را برای خودش تعیین‌ کرده است؛ چنان‌که می‌فرماید «ما مؤمنین را یاری می‌کنیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: یکی از نمونه‌های نصرالمومنین، مجموعه انقلاب اسلامی است که بعد از ۴۲سال تحریم و تهاجم نظامی و تهاجم سیاسی و این‌‌همه تخریب؛ اما انقلاب همچنان‌ راه خود را ادامه می‌دهد و این نصر الهی در انسان‌های بزرگی مانند حاج‌قاسم سلیمانی جلوه‌گر است که یکی از مصادیق بقیه‌الله است و‌ ۴۰سال در جنگ  و مبارزه در کشورهای مختلف، خداوند او را یاری کرد.

امام جمعه رفسنجان افزود: خداوند فرموده است «آن‌ها که در راهش کشته می‌شوند، زنده‌اند» و این‌که می‌بینید در برنامه‌های مختلف و در همین برنامه، نام و یاد و شخصیت ایشان در کلام و شعر شاعران موج می‌زند، این مصداق همان حیات است.

امام جمعه رفسنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هر کشوری‌ برای ادامه حیات خود باید قوی باشد، گفت: یکی از جلوه‌های قدرت، اقتدار نظامی است، اما عزیزانی هم که در مجتمع مس سرچشمه در حال تلاش هستند کارشان کم‌اهمیت‌تر از قوای نظامی‌ نیست؛‌ چون اگر بنیه اقتصادی یک کشور قوی نباشد نمی‌تواند سایر بخش‌ها را تقویت کند.

مس، الگوی دیگران در مسئولیت اجتماعی

مدیر اسبق روابط عمومی و خدمات اجتماعی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه مسئولیت‌ اجتماعی قبل از آن‌که یک تکلیف با نگاه الزام‌‌آور باشد، یک تعهد اخلاقی است، گفت: مجموعه مس همواره در این حوزه پیشتاز بوده و همه اتفاق‌نظر دارند که با کارهایی که در همه این سال‌ها انجام شده، مجتمع مس سرچشمه به‌خوبی توانسته به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

سیدعلی میرافضلی افزود: زمانی که مس منطقه کرمان دایر شد،‌ شعار کلیدیِ «مس، حامی فرهنگ و هنر» مطرح شد تا بتواند در راستای انجام این مسئولیت،‌ راه‌گشا باشد و همین اتفاق هم افتاده است و این حرکت‌ها به گونه‌ای انجام شده که الگوی سایر مجموعه‌‌های صنعتی هم قرار گرفته و در حوزه‌های خود نقش‌آفرین شده‌اند.

این شاعر و پژوهشگر، با اشاره به پشتیبانی‌های مس سرچشمه در زمان دفاع مقدس و تاکنون که همواره در کنار مردم بوده است، تصریح کرد: باور مجموعه مس سرچشمه با نگاه و حمایت مدیریت ارشد آن چنین بوده که در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های سرزمینی، به مسئولیت اجتماعی هم باید توجه ویژه‌ای بشود تا مردم‌ منطقه، حلاوت حضور مس و سودمندی آن را احساس کنند که خوشبختانه این احساس دیده می‌شود.

بنا بر این گزارش؛ در این ویژه‌برنامه که با شعرخوانی چند تن از شاعران استان همراه بود، کتاب «فقط برای خدا»، دربرگیرنده سی روایت از سیره شهید حاج‌قاسم سلیمانی (کار مشترک حوزه هنری استان کرمان و روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه) و آهنگ و نماهنگ «نگین شقایق» که توسط روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه تهیه شده، رونمایی شد.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: مس سرچشمه رفسنجان رونمایی کتاب شهید سلیمانی مسئولیت اجتماعی مجتمع مس سرچشمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۰۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جسددانشجوی گمشده درکوه های سرچشمه رفسنجان/آغاز تحقیقات تکمیلی

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا محمدی، دوشنبه شب به خبرنگاران گفت: در پی گزارشی مبنی بر مفقود شدن فردی به هویت (م. د) دانشجوی غیربومی رشته دندانپزشکی بلافاصله دستورات قضائی جهت پیدا شدن این فرد صادر شد.

وی افزود: سرانجام صبح امروز سوم اردیبهشت کلانتری ۱۴ سرچشمه در پی گزارش احدی از دشت بانان مبنی بر پیدا شدن خودرویی بدون سرنشین در دشتی حوالی کوه‌های مرتفع سرچشمه مراتب به دادستانی و پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

دادستان رفسنجان ادامه داد: به محض پیدا شدن خودروی فرد گمشده بلافاصله پلیس آگاهی، گروه امدادی جمعیت هلال احمر و اکیپی از عوامل گشتی شرکت ملی مس سرچشمه رفسنجان به محل اعزام و تحقیقات جهت پیدا شدن فرد گمشده آغاز گردید که نهایتاً با استفاده از هلی شات جسد فرد در ارتفاعات کوه‌های سرچشمه پیدا می‌ود.

وی خاطرنشان ساخت: بلافاصله بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان و پزشک پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی در محل حادثه حاضر می‌شوند و تحقیقات اولیه آغاز می‌گردد.

دادستان رفسنجان با بیان اینکه تحقیقات تکمیلی در این رابطه ادامه دارد، گفت: اظهار نظر نهایی در این رابطه پس از انجام تحقیقات تکمیلی از سوی بازپرس پرونده، معاینات پزشکی قانونی و کارگاهان پلیس آگاهی انجام خواهد شد، اما در حال حاضر دو مظنون در این رابطه تحت پیگرد قضائی قرار گرفته‌اند و به محض روشن شدن نتیجه پرونده به شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

کد خبر 6085936

دیگر خبرها

  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه کرمان
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان در ارتفاعات کوه های سرچشمه پیدا شد
  • کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه
  • صنایع و معادن رفسنجان به مسئولیت‌های اجتماعی خود پایبند باشند
  • کشف جسد دانشجوی دندانپزشکی در کوه های سرچشمه رفسنجان
  • جسد دانشجوی دندانپزشکی رفسنجان پیدا شد/تحقیقات تکمیلی ادامه دارد
  • کشف جسددانشجوی گمشده درکوه های سرچشمه رفسنجان/آغاز تحقیقات تکمیلی
  • پیدا شدن جسد دانشجوی دندانپزشکی در ارتفاعات رفسنجان + توضیحات دادستان
  • واکنش دادستان رفسنجان در مورد فوت یک دانشجو
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه