راهاندازی شبکه مطالبه گری برای برچیدن فساد
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۲۸۷
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجتالاسلام سید جواد سلیمانی ظهر امروز در نشست نخبگانی «بیانیه گام دوم تداوم انقلاب، تمدن نوین اسلامی» با اشاره به اینکه نقش مردم در تحولآفرینی در گام دوم انقلاب اسلامی اظهار کرد: متأسفانه بیانیه گام دوم هم در میان مسؤولین و هم در میان نخبگان مغفول مانده و طبق فرمایش مقام معظم رهبری، یک جامعه زنده و پویا نیاز به تحول و حرکت دارد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی با بیان اینکه باید به فکر ایجاد تحول باشیم، گفت: فردی که تحولخواه باشد میتواند در تحولآفرینی نیز نقشآفرین باشد.
امامجمعه لاهیجان با تأکید بر اینکه امام خمینی (ره) برای ایجاد دولت مهدوی شروطی مطرح کرده بودند، افزود: به دنبال ایجاد جریانی هستیم که بتواند زمینه محو شدن رفتار ناشایست در جامعه را فراهم کرده و ما را به تمدن نوین اسلامی برساند.
سلیمانی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی ایران با همین رویکرد فعالیتهای خود را آغاز کرد و به تحولآفرینی بود، بیان کرد: آن چیزی که در همه عرصهها و در میان همه اقشار میتواند تأثیرگذار بوده و نتیجه مثبت به همراه داشته باشد، تحول اجتماعی است.
وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب فساد در جامعه ایران سیستمی نیست و با تحول اجتماعی میتوان این فساد را از بین برد، تصریح کرد: برای مبارزه با فساد و ایجاد تحول اجتماعی نیاز به دو گام اساسی یکی ایجاد احساس مسؤولیت در مردم نسبت به تحقق عدالت و دیگری راهاندازی شبکههای مطالبهگری داریم.
به گفته امامجمعه لاهیجان، ایجاد احساس مسؤولیت بسیار مهم و حائز اهمیت بوده و از مواردی است که اهلبیت (ع) نیز در راستای نهادینه کردن آن در جامعه گام برداشتند.
سلیمانی به راهاندازی شبکههای مطالبه گری بهویژه در میان جوانان که مقام معظم رهبری آنها را عامل برچیده شدن فساد در جامعه معرفی کرده اشاره کرد و گفت: فریادهای فردی کمتر اثر دارد اما شبکهسازی و راهاندازی پویش بسیار میتواند تأثیرگذار باشد.
وی با اشاره به اینکه باید یک مطالبه محلی و بومی به منطقهای و فرا منطقهای تبدیل شود، گفت: مقام معظم رهبری هم بر این تحولخواهی و تحولآفرینی اشاره کردند و مردم نیز انتظار دارند تحول اجتماعی ایجاد شود.
استاد دانشگاه گیلان نیز با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی طلیعه تمدن نوین اسلامی است، اظهار کرد: نظام اسلامی باید ارزشهایی که در تمدن نوین اسلامی است را تحقق بیافریند.
هاجر تحریری نیکصفت با بیان اینکه ما به دولت انقلابی نیاز داریم تا جامعه اسلامی خوبی به دست آید، گفت: زن باید خودسازی داشته باشد تا بتواند در مکانهای دیگر نقشآفرینی نماید و حضور اجتماعی زن اجتنابناپذیر است.
انتهای پیام/۸۴۰۰۸
منبع: فارس
کلیدواژه: مقام معظم رهبری فساد امام خمینی انقلاب اسلامی امام جمعه لاهیجان تمدن نوین اسلامی تحول اجتماعی تحول آفرینی راه اندازی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» مینامید، میشود دم از عدالت زد؟
روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی به رئیسی در مورد پرونده فساد چای دبش طعنه زد.
این روزنامه نوشت: در جامعهای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمیشود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا میکنند و به صُلابه میکشند، ولی دیگری را که فساد بزرگتری مرتکب شده تکریم میکنند و در بهترین جایگاه قرارش میدهند، چگونه میتوان باور کرد که عدالت حاکم است؟
هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانستهایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.
قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بارها شنیده شده و نمودهای عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.
ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمیشود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمیگیرد، پارتیبازی در اکثر دستگاهها بشدت رواج دارد، حقوقها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگیها و نیازهای واقعی پرداخت نمیشوند. بر بخشهای بکارگیری افراد در پستها و تفویض جایگاهها شایستهسالاری رعایت نمیشود، به افراد بلهقربانگو امتیاز داده میشود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد میشوند و...
اینها و بسیاری موارد دیگر نشانههای بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.
در جامعهای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمیشود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا میکنند و به صُلابه میکشند، ولی دیگری را که فساد بزرگتری مرتکب شده تکریم میکنند و در بهترین جایگاه قرارش میدهند، چگونه میتوان باور کرد که عدالت حاکم است؟
این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر میرسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه میزند نوشته است:در جامعهای که پرونده بزرگترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق میبرند و آن را فسادنمائی جلوه میدهند، چگونه میتوان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟
همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به علیرضا پناهیان ادامه داد:
در جامعهای که اهانتکننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر مینشانند، چگونه میتوان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟
مردم با مشاهده این بیعدالتیها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام ندادهایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمیتوان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خمهای تبعیض و بیعدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عدهای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!