Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@17:42:35 GMT

هند بزرگترین پیشران تقاضا برای انرژی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۱۳۸۳

هند بزرگترین پیشران تقاضا برای انرژی می‌شود

آژانس بین المللی انرژی (IEA) پیش بینی کرد هند تا ۲۰ سال آینده بزرگترین سهم را در رشد تقاضا برای انرژی خواهد داشت و تا سال ۲۰۳۰ از اتحادیه اروپا به عنوان سومین مصرف کننده بزرگ انرژی در جهان سبقت می گیرد.

به گزارش ایسنا، در گزارش ۲۰۲۱ دورنمای انرژی هند که از سوی آژانس بین المللی انرژی منتشر شد، پیش بینی شد با توسعه تولید ناخالص داخلی هند به ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ تریلیون دلار تا سال ۲۰۴۰ تحت سناریوی سیاست ملی فعلی این کشور، مصرف انرژی هند تقریبا دو برابر خواهد شد.

نیازهای انرژی رو به رشد هند، وابستگی این کشور به واردات سوخت فسیلی را افزایش می دهد زیرا تولید داخلی نفت و گاز با وجود سیاستهای دولتی برای توسعه اکتشاف و تولید نفت و انرژی تجدیدپذیر، سالها راکد بوده است.

انتظار می رود تقاضای هند برای نفت از حدود پنج میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹، به ۸.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۴۰ رشد کند و ظرفیت پالایش این کشور تا سال ۲۰۳۰ به ۶.۴ میلیون بشکه در روز و تا سال ۲۰۴۰ به ۷.۷ میلیون بشکه در روز در مقایسه با پنج میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۹، صعود کند.

هند که دومین واردکننده بزرگ نفت در جهان پس از چین است، در حال حاضر حدود ۷۶ درصد از نیازهای نفتی خود را وارد می کند. انتظار می رود وابستگی هند به نفت خارجی تا سال ۲۰۳۰ به ۹۰ درصد و تا سال ۲۰۴۰ به ۹۲ درصد افزایش پیدا کند.

آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد رشد تقاضا برای نفت هزینه واردات نفت هند را تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۹  دو برابر کرده و به حدود ۱۸۱ میلیارد دلار و تا سال ۲۰۴۰ سه برابر کرده و به ۲۵۵ میلیارد دلار افزایش می دهد.

هند که چهارمین واردکننده بزرگ LNG در جهان است و حدود نیمی از گاز طبیعی مورد نیازش را با نفتکش وارد می کند، میلیاردها دلار برای ساخت زیرساخت ضروری برای افزایش استفاده از این سوخت پاکتر هزینه می کند.

بر اساس گزارش رویترز، طبق پیش بینی آژانس بین المللی انرژی، واردات LNG هند تا سال ۲۰۳۰ به ۷۶ میلیارد متر مکعب معادل ۵۸ درصد از کل مصرف گاز این کشور رشد می کند و تا سال ۲۰۴۰ چهار برابر شده و به ۱۲۴ میلیارد متر مکعب معادل ۶۱ درصد از مجموع تقاضا برای گاز می رسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی IEA واردات نفت و گاز هند آژانس بین المللی انرژی میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۴۰ تا سال ۲۰۳۰ پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰

تین نیوز

دولت ویتنام از تصمیم خود برای ساخت و راه اندازی دو خط ریلی سریع السیر میان این کشور و چین تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، به نوشته روزنامه ساوث چاینا مورنینگ چین، این تصمیم دولت ویتنام پس از سفر رئیس پارلمان این کشور به پکن و دیدار با مقام های راه آهن چین اتخاذ شده است. بنا بر اعلام منابع رسمی ویتنام، هر دو خط ریلی مد نظر دولت از هانوئیی پایتخت این کشور تا چین کشیده خواهد شد.

چین مهمترین شریک تجاری دولت ویتنام بوده و عمده محصولات غذایی و صنعتی این کشور از طریق چین وارد می شود. پکن و هانوئی همچنین به تازگی بزرگراه بین المللی جدیدی را به مرحله بهره برداری رسانده اند که تردد کامیون های تجاری در بخش جاده ای میان دو کشور تسهیل می نماید.

بنا بر اعلام وزارت برنامه ریزی و سرمایه گذاری ویتنام، نخستین خط ریلی پر سرعت مد نظر این کشور پس از عبور از بنادر هایفونگ و کوآنگ نین راهی استان یونان چین خواهد شد. همچنین، خط دوم نیز از هانوئی آغاز شده و پس از عبور از استان لانگ سان ویتنام، راهی گوآنگ شی خواهد شد.

راه آهن ویتنام نیز پیشتر از علاقمندی خود برای استفاده از دانش و تجربیات چین در ساخت خطوط ریلی سریع السیر خبر داده بود. ویتنام قرار است پس از ساخت دو خط ریلی سریع السیر یاد شده و اتصال آن به چین، خط ریلی تجاری داخلی دیگری احداث نماید که هانوئی را به مهمترین هاب تجاری این کشور یعنی هو چی مین متصل خواهد ساخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • نیم سکه همچنان در صدر تقاضا
  • برنامه «مهمانی» از شبکه پیشران فراتر
  • چرا اورانیوم ۶۰ درصد غنی می کنیم؟ | پاسخ رییس سازمان انرژی اتمی+ فیلم
  • اتصال ریلی چین و ویتنام از طریق دو خط سریع السیر تا سال ۲۰۳۰
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • تأمین پنج درصد برق اداره‌های فارس با تجدیدپذیر‌ها
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • بزرگترین تولید کنندگان انرژی هسته‌ای در جهان (+ اینفوگرافی)