Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سردار محمدرضا نقدی امروز در حاشیه افتتاح خط تولید دو تراکتور جدید (تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ ) در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: آنچه امروز ما به برکت سالروز آغاز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، شاهد بودیم، نتیجه یک مدیریت صحیح و یک راهبرد صنعتی و اخلاص مهندسان و کارگران عزیز مجموعه تراکتورسازی است که تلاش کردند و باور کردند که می‌توانند از پس صنعت بر‌آیند، می‌توانند مبدع و مبتکر باشند و دنباله‌رو نباشند تا صنعت‌مان را بومی کنند و دستمان پیش بیگانگان دراز نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین ابزار صنعتی که در کشاورزی کاربرد دارد با توجه به گستردگی کشاورزی در کشور، همین تراکتور است که الحمدالله می‌بینیم انقلاب بزرگی در مسائل صنعتی تراکتورسازی انجام گرفته است.

سردار نقدی گفت: روزهای اولی که از کارخانه تراکتورسازی در سال‌های گذشته بازدید کردیم، در دو دهه قبل فقط یک موتور خارجی تراکتور بود که آن را مونتاژ می‌‌کردند اما امروز انواع موتورها و تمام بخش‌هایش در این مجموعه ساخته می‌شود و همه ابزار و اجزای دیگر تراکتور را کاملا بومی کردند.

وی اظهار امیدواری کرد که  مجموعه تراکتورسازی می‌تواند وارد شاخه‌های دیگر خودروهای صنعتی مورد نیاز کشور  شود.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: مجموعه تراکتورسازی امروز یک الگوی الهام‌بخش برای تمام صنایع است و نماد غیرت مردم آذربایجان که 29 بهمن سال 56 تبریز آن عظمت را آفریدند، اینجا تبلورش را در صنعت می‌بینیم.

وی اضافه کرد: همت بلند و عزم استوار کارگران و متخصصان و مدیران تراکتورسازی برای داخلی سازی فعال است و امیدوارم بتوانیم با جوانانمان بیش از پیش به توسعه این صنعت اقدام شود.

وی یادآوری کرد: با انتخاب راهبرد درست باید نشان دهیم که ما می توانیم و باید بتوانیم هیچ چیز نمی تواند مانعی در برابر ملتی که می خواهد مستقل و آزاد باشد، مقاومت کند.

سردار نقدی، افزود: ملت ایران نشان داد آسانی ذلت در مقابل دشمن و دست دراز کردن به سوی آن را بر سختی کار و تلاش و زحمت کشیدن برای تولید بومی، ترجیح نداد.

در این مراسم خط تولید تراکتورهای مدل ۴۱۲۰ و ۴۵۵ در این کارخانه رونمایی و سردار نقدی به همراه جمعی از مدیران استانی از تولیدات این مجموعه و بخش های مختلف آن بازدید کرد.

تراکتور 4wd-4120 مجهز به موتور 6 سیلندر توربو شارژ با توان 120 اسب بخار مجهز به قفل دیفرانسیل الکتروهیدرولیکی و دارای ارگونومی ارتقاء یافته نسبت به تراکتورهای دیگر است و دارای توان مالی‌بندی و دوران مناسب برای استفاده از کمبینات‌ها و قابلیت دید جلو بهینه شده با کاپوتاژ جدید دارای ظاهر  مدرن و مشتری‌پسند است.

تراکتور 455-4WD   مجهز به موتور 3 سیلندر توروشاری با توان 55 اسب بخار مجهز به خروجی هیدرولیکی و قابلیت کار در مزارع و باغ‌ها همچنین دارای توان مال‌بندی مناسب و طراحی ارگونومی ارتقاء یافته است.

گزارش فارس حاکی است، شرکت تراکتورسازی ایران، سازنده انواع تراکتور، کامیونت و ابزار در تبریز در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار قرار داشته و ظرفیت تولید ۲۰ هزار دستگاه تراکتور، ۳۰ هزار دستگاه موتور دیزلی، ۳۳ هزار تن انواع قطعات آهنگری و ۵۴ هزار تن انواع قطعات ریخته‌گری را در سال دارد که البته شرکت آهنگری آن از شرکت مادر جداشده و واگذار شده‌ است.

شرکت تراکتورسازی ایران در سال ۱۳۴۷ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و در سه‌ماههٔ آخر سال ۱۳۴۸ کار ساخت تراکتور با مونتاژ تراکتورهای یونیورسال رومانی با قدرت ۶۵ اسب بخار شروع و مجموعه به بهره‌برداری کامل رسید.

در سال ۱۳۵۴ نخستین تراکتورهای MF (مسی فرگوسن) در چهار نوع به بازار عرضه شد؛ این شرکت در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۵ به شرکت سهامی عام تبدیل و در نهم مرداد سال ۱۳۷۵ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شد.

از سال ۱۳۵۶ تراکتورهای سبک MF۲۸۵ جایگزین تراکتورهای رومانی شد و بین سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۷۱ شرکت‌های آهنگری، موتورسازان، ریخته‌گری، خدمات صنعتی و ماشین‌آلات صنعتی با هدف بهره‌برداری از منبع و امکانات شرکت، استفاده از ظرفیت‌های مازاد شرکت، منعطف و چابک نمودن شرکت مادر، عدم تمرکز و توجه به توسعه محصولات و توسعه تولیدات جانبی از شرکت مادر جدا شدند.

در بین سال‌های ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰ طراحی و نمونه‌سازی تراکتورهای‌ITM۴۷۵، ITM۴۸۵ ، ITM۱۰۰۰ و ITM۱۰۵۰ تک و دو دیفرانسیل و نیز طراحی و تولید ITM۲۸۵ NEW انجام شد و از سال ۱۳۹۱ به تولید انبوه رسید.  

در واقع هر چند شرکت تراکتورسازی در اواخر دهه ۱۳۴۰ شمسی بنیان گذاشته شد، اما شرکت‌های آهنگری، موتورسازان و ریخته‌گری در سال ۱۳۶۶ از این شرکت تفکیک شدند و در سال ۱۳۷۳ نیز کارگاه ابزارسازی این کارخانه مستقل شد.

در سال ۱۳۸۲ خط مونتاژ شمارهٔ ۲ شرکت تراکتورسازی ایران در استان کردستان با نام «شرکت تراکتورسازی سنندج»  با ظرفیت سالانه سه هزار و ۵۰۰ دستگاه ایجاد شد، ضمن اینکه در همان سال، شرکت تراکتورسازی ارومیه که در زمینهٔ تولید تراکتور باغی از نوع گلدونی فعالیت می‌کند، توسط شرکت تراکتورسازی ایران خریداری شد.

مجموعه صنعتی تراکتورسازی ایران با مشارکت شرکت «سی. وی. جی»  ونزوئلا، فاز اول خط مونتاژ و تولید تراکتور با ظرفیت سالانه پنج هزار دستگاه در سال ۱۳۸۳ در این کشور آمریکای لاتین به بهره‌برداری رساند، همچنین در سال ۱۳۸۵ دومین خط مونتاژ خارج از کشور شرکت تراکتورسازی ایران با ظرفیت تولید سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه در کشور تاجیکستان به بهره‌برداری رسید.

تراکتورسازان در سال ۱۳۸۶ نیز با مشارکت شرکت «ان. ای. سی» اوگاندا،  شرکت بازرگانی «اوگیران»  را در این کشور آفریقایی تأسیس کردند.

بعد از خروج آمریکا از برجام، در ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸ میلادی، وزارت خزانه‌داری آمریکا در راستای زیاده‌خواهی‌های واشنگتن در عرصه تعاملات بین‌المللی و تحت عنوان «تحریم‌های تروریستی»، شرکت تراکتورسازی ایران را نیز تحریم کرد؛ هر چند تحریم‌های نامشروع آمریکا، فعالیت تراکتورسازی ایران را از منظر تامین برخی از قطعات تولید خارج برای مدتی با مشکل مواجه کرد اما این پیشامد بستری برای شکوفایی توانمندی‌های مهندسان و صنعتگران این مجموعه عظیم صنعتی و جهش تولید شد.

 تولید در تراکتورسازی ایران به عنوان یکی از قدیمی‌ترین صنایع سنگین و مادر کشور با بیش از ۵۰ سال قدمت، به رغم تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و هم‌پیمانانش همچنان با قوت ادامه دارد، به‌گونه‌ای که این شرکت موفق شده است در ۹ ماهه امسال ۵۰۰ میلیارد تومان ( یک‌هزار و 800 دستگاه تراکتور به کشورهای مختلف) صادرات داشته باشد.

انتهای پیام/60027/س

منبع: فارس

کلیدواژه: تراکتورسازی الگو معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی محمدرضا نقدی تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز تراکتور موتور تحریم برجام قیام 29 بهمن تبریز شرکت تراکتورسازی ایران مجموعه تراکتورسازی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای

به گزارش تابناک به نقل از مس پرس، حسین مدرس خیابانی در دیدار محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان که در جریان سفر به این استان انجام شد، با اشاره به برنامه های شرکت ملی صنایع مس ایران در زمینه رشد تولید اظهار کرد: همه تلاش ما بر تحقق شعار سال جاری و رشد تولید استوار است و برای تحقق این هدف، همه ظرفیت‌ها را به کار خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه ایفای مسئولیت‌های اجتماعی حتما یکی از وظایف ماست، تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌ها، افزایش بهره وری با نوسازی خطوط تولید و پشتیبانی از تولید به عنوان الزامات تحقق شعار سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به مجموعه ذخایر مس و ظرفیت های ایجاد شده در این صنعت افزود: پیشبرد و سرعت بخشیدن به طرح های توسعه ای صنعت مس جزو اولویت های این شرکت محسوب می‌شود چرا که رهبر معظم انقلاب بارها تاکید فرموده اند معدن می تواند جایگزین نفت شود.

استاندار کرمان هم در این دیدار، ضمن قدردانی از مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران برای اولویت قرار دادن اجرای طرح های توسعه ای گفت: مس بزرگترین صنعت استان کرمان محسوب ‌می‌شود و آماده حمایت از هرگونه اقدامی در راستای توسعه و شکوفایی هرچه بیشتر این صنعت هستیم.

محمدمهدی فداکار با بیان اینکه پروژه های مشترکی جهت همکاری در حوزه مسئولیت های اجتماعی وجود دارد، افزود: همکاری با شرکت های دانش بنیان در راستای افزایش بهره‌وری از موضوعاتی به شمار می‌شود که باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: معادن خرد و کوچک زیادی در حوزه صنعت مس استان داریم که برای منطقه و محدوده اطراف خود دارای اهمیت هستند و ظرفیت‌های متنوعی نیز دارند.

دیگر خبرها

  • توضیح مدیرعامل تراکتورسازی درباره جذب گل‌محمدی
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • گل محمدی و تراکتورسازی در دقیقه ۹۰ | گران‌ترین سرمربی لیگ جذب شد؟
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • واکنش تراکتورسازی به انتقال بزرگ | تکلیف سرمربی پرشورها مشخص شد؟ + عکس
  • بازدید میدانی مدیرعامل شرکت ملی مس از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع مس سرچشمه
  • تحقق شعار سال در اولویت کاری شرکت ملی صنایع مس قرار دارد/ تلاش برای سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • ۲۲۰ فروند هواپیمای تفریحی-آموزشی داریم
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی