Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه و فائق زیدان رئیس شورای عالی قضائی عراق با یکدیگر دیدار کردند و در پنج محور اساسی و مهم با یکدیگر توافق نامه به امضا رساندند .

 پیگیری مجدانه پرونده شهید حاج قاسم سلیمانی

در خصوص این پرونده و طی این مذاکرات، طرف عراقی ضمن تاکید بر پیگیری کامل این جنایت و برخورد با تمام عوامل دخیل در آن، جزئیاتی را از روند تحقیقات تا صدور حکم جلب رئیس جمهور سابق آمریکا را بازگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین تاکید بیش از پیش بر مبارزه همه جانبه با فساد مورد بحث قرار گرفت و حجت الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: مبارزه با فساد در حکومت‌ها باید جدی گرفته شود. توسعه اقتصادی مانند یک پنجره‌ای است که گشوده می‌شود و نظارت‌ها و بازرسی‌ها مانند توری هستند که مانع گذر حشرات موذی که در واقع همان مفسدان اند می‌شود و شفافیت اموال و دارایی‌های مسئولین می‌تواند بازدارندگی از فساد را در پی داشته باشد و در این نشست طرف عراقی برای برخورد با مفسدین متواری و استرداد آن‌ها به ایران اعلام آمادگی کرد.

توافق مهم برای ایجاد محاکم تخصصی برای تسریع در رسیدگی‌ها و تسهیل روابط تجاری بین دو کشور هم از جمله توافقات دیگر دو طرف بود .

در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی پیشنهاد تاسیس محاکم تخصصی برای رسیدگی آسان و سریع در خصوص اختلافات احتمالی در روابط تجاری بین تجار ایران و عراقی را مطرح کرد که مورد توافق واقع شد و با این توافق به اذعان تجار و اتاق‌های بازرگانی ایران و عراق روند سرمایه گذاری در دو کشور با به وجود امدن شرایط امنیت سرمایه گذاری به یکباره چندین پله صعود خواهد داشت.

وضعیت تابعیت بانوان ایرانی که همسر عراقی دارند مورد بررسی قرار گرفت. بیش از ۳۵ هزار زن ایرانی همسر عراقی دارند، اما وضعیت تابعیت آنان مشخص نیست. طرف ایرانی در این دیدار به صورت جدی حقوق این بانوان را پیگیری کرد و در نهایت با توافق حاصل شده بین دو طرف، یک کمیته مشترک از قوه قضائیه و وزارت خارجه ایران و همچنین نماینده ویژه فائق زیدان تشکیل شد تا این مساله به سرعت مرتفع شود.

علاوه بر موارد گفته شده رایزنی و توافق بر سر عفو و بخشش تعداد قابل توجهی از زندانیان ایرانی و عراقی در زندان‌های دو کشور مورد بحث قرار گرفت و  با رایزنی‌های حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی و فائق زیدان، دو طرف به این توافق رسیدند که بخش قابل توجهی از زندانیان ایرانی شامل عفو ریاست جمهوری عراق شوند و سایر زندانیان نیز برای گذراندن ادامه محکومیت به ایران عودت داده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی نیز از پیشنهاد عفو تعدادی از زندانیان عراقی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و موافقت رهبر معظم انقلاب با این پیشنهاد خبر داد.

مقرر شد تعدادی از زندانیان ایرانی که در عراق تحمل حبس می‌کنند برای سپری کردن ادامه محکومیت به ایران عودت داده شوند.

بیشتر بخوانید

موافقت مقام معظم رهبری با عفو زندانیان عراقی واجد شرایط محبوس در ایران/ مبارزه با پولشویی و برخورد با پول‌های کثیف در دستور کار ویژه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس قوه قضائیه سامانه ثبت اموال مسئولان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، وی همچنین تاکید کرد حمله به کنسولگری ایران در دمشق ، ایران را وادار به واکنش کرد.

السودانی  گفت: حمله ای که به کنسولگری ایران در دمشق  انجام شد؛ نقض آشکار و مغایر با قوانین بین المللی است و همین امر بود که ایران را وادار به نشان دادن واکنش کرد با وجودیکه  ما تلاش کردیم این وضعیت را مهار کنیم.

نخست وزیرعراق در پاسخ به سوالی درباره پرتاب پهپادها از خاک عراق اعلام کرد: ما گزارش یا نشانه‌ای مبنی بر پرتاب موشک یا پهپاد از عراق در جریان حمله ایران دریافت نکرده‌ایم در حالیکه موضع ما در این زمینه شفاف و روشن است و ما  اجازه نمی‌دهیم عراق به صحنه درگیری  تبدیل شود و به این مساله پایبند هستیم.

نخست وزیر عراق با اعلام این مطلب که نمی توان در هر موضوعی که مربوط به وضعیت عراق باشد، پای ایران را به میان کشید(ایران را دخیل دانست) ؛ گفت: موضوع پایان دادن به کار ائتلاف بین‌المللی خواسته عراق و بخشی از برنامه دولت این کشور است و نمایندگان پارلمان نیز آنرا مصوب کرده اند.

دیگر خبرها

  • دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور
  • اعلام دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور
  • السودانی: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپاد‌های ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده
  • نخست وزیر عراق: هیچ‌کدام از موشک‌ها یا پهپادهای ایرانی از عراق پرتاب نشده بود
  • السودانی: موشک های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • السودانی: موشک‌های ایرانی از خاک عراق شلیک نشده است
  • روایت نویسنده عراقی از صبر استراتژیک و پاسخ استراتژیک ایران
  • دیدار «السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید
  • دیدار و گفت‌وگوی السودانی با بلینکن در واشنگتن