Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@22:52:52 GMT

افزایش ۳ برابری زنان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۲۱۳۲

افزایش ۳ برابری زنان کارآفرین در شهرک‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علی رسولیان در نشست تخصصی زنان کارآفرین شهرک‌های صنعتی سراسر کشور گفت: درحالی که در سال ۱۳۹۵ تعداد ۲۲۸ بانوی کارآفرین در شهرک‌های صنعتی استان‌ها حضور داشتند، امروز ۷۰۰ زن کارآفرین به‌عنوان مدیرعامل بنگاه اقتصادی در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند که البته حضور بانوان توانمند در عرصه توسعه صنعتی کشور باید هرچه بیشتر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به رویکرد و توجه ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظرفیت‌ها و ایجاد فضای مناسب برای فعالیت بی‌دغدغه بخش خصوصی به منظور تولید و تجارت در کشور، از جهت‌گیری‌های جدید سازمان شهرک‌ها در بهره‌گیری از مشاوره‌های بخش خصوصی و به‌خصوص بانوان کارآفرین خبر داد.

رسولیان افزود: تلاش مجموعه وزارت صمت، توسعه صنعتی کشور است و این توسعه با توجه به بخش خصوصی امکان پذیر است، از این رو باید شرایط مناسبی را برای حضور و تصمیم‌گیری فعالان بخش خصوصی و زنان کارآفرین فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه صنعت ما رو به رشد و فضا برای سرمایه‌گذاری فراهم است، گفت: امسال رشد صنعت به ۶ درصد خواهد رسید، ضمن اینکه آمار فعالیت در شهرک‌های صنعتی نشان می‌دهد که تقاضا برای سرمایه‌گذاری ۱۱۲ درصد رشد داشته و ما در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز تلاش می‌کنیم زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم تا زنان کارآفرین در بخش سرمایه‌گذاری حمایت شوند.

معاون وزیر صمت همچنین از توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی خبر داد و گفت: در شهرک‌های صنعتی نزدیک شهرهای بزرگ کشور، فضا و مشوق‌های مناسبی را به شرکت‌های دانش بنیان که در داخلی سازی اثرگذار باشند و توان داخلی کشور را بالا ببرند، اختصاص می‌دهیم همچنین خوشه‌های صنعتی را با مشارکت بانوان کارآفرین تقویت خواهیم کرد.

رسولیان افزود: در نمایشگاه‌های صنایع کوچک و متوسط کشور مشوق‌ها و تسهیلاتی را برای عرضه کالاهای تولیدی بانوان سرپرست خانوار درنظر گرفته و با همکاری بهزیستی و کمیته امداد در راستای آموزش و توانمند سازی آن‌ها اقدام خواهیم کرد، راه اندازی میز خدمت با رویکرد ویژه بانوان کارآفرین در وزارت صمت نیز پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به حضور ۲۶ درصد از مردم در روستاها و افزایش مهاجرت در کشور گفت: با وجود امکانات زیربنایی که در اختیار روستاها قرار داده‌ایم، اقدامات ما درخصوص اشتغال در روستاها مؤثر نبوده است، از این رو اعتقاد داریم باید با واگذاری کار مردم به دست خود مردم از طریق حضور بنگاه‌های اقتصادی به‌عنوان معین اقتصاد مقاومتی با هدایتگری دولت، به توانمندسازی اقتصادی مردم روستا بپردازیم.

کد خبر 5143424 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران شهرک صنعتی اشتغال زنان بانک مرکزی ایران قیمت دلار وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس بورس تهران ویروس کرونا اقتصاد آمریکا سهام عدالت سازمان بورس و اوراق بهادار فولاد بانک صادرات بورس بازار سهام قیمت نفت شهرک های صنعتی زنان کارآفرین بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از احداث بازارچه خاص بانوان در سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، انسیه خزعلی، امروز _پنجشنبه سی‌ام فروردین_ در بازدید از غرفه محصولات خاص صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد اظهار کرد: بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود و اعتبار ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با تاکید بر امر آموزش و توسعه تولیدات، افزود: مسائل اشتغال خانگی باید با مشارکت همگانی مردم حل شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: برای صادرات کالا نیز پلتفرم‌هایی طراحی شده که بازارچه مجازی "کسبینو"، یکی از سیاست‌ها در این راستا است که عرضه‌کنندگان محصولات، می‌توانند از طریق پست، محصولات تولیدی خود را برای خریداران ارسال کنند.

معاون رئیس‌جمهور از غرفه محصولات خاص صندوق اعتبارات خرد زنان روستای خیرآباد بازدید کرد و در جریان مسائل و مشکلات بانوان قرار گرفت.

کد خبر 745797

دیگر خبرها

  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • بازارچه خاص بانوان در سمنان احداث می‌شود
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • امسال فعالسازی هزار و ۹۶۰ واحد صنعتی راکد هدفگذاری شد
  • برپایی بازارچه توانمندی بانوان کارآفرین در آستارا
  • تشکیل مجلس مشورتی بانوان، فرصتی برای مشارکت گسترده‌تر زنان در جامعه
  • هفت واحد تولیدی در استان اردبیل موفق به اخذ گواهینامه ملی و بین المللی شدند
  • حضور تیم کوراش بانوان آذربایجان شرقی در مسابقات قهرمانی کشور
  • گیلان، میزبان اردوی تیم ملی هاکی بانوان