Web Analytics Made Easy - Statcounter

حقانی با اشاره به لزوم توجه آموزه‌های اسلام و منویات امامین انقلاب در معرفی جایگاه بانوان تراز انقلاب اسلامی، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران برای رشد و ارتقای جایگاه بانوان اقدامات مهمی انجام داده که این موارد باید معرفی و اطلاع رسانی شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «ریحانه حقانی» امروز (سه شنبه، 21 بهمن) در آیین رونمایی از بخش بانوان درسایت خبرگزاری حوزه که در سالن انجمن‌های علمی حوزه برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، با اشاره به جایگاه بانوان در انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آنچه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد شناخت این جایگاه بانوان قبل و بعد از انقلاب اسلامی است که ما می‌توانیم با رویکرد‌های متفاوت به این جایگاه نگاه کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به لزوم توجه به آموزه‌های اسلام و منویات امامین انقلاب در معرفی جایگاه بانوان تراز انقلاب اسلامی، بیان داشت: تبیین جایگاه بانوان در رخداد عظیم انقلاب اسلامی که در قرن‌های اخیر بی‌سابقه بوده، از نگاه بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

حقانی با بیان اینکه حضرت امام خمینی، جایگاه زنان را مبتنی بر آموزه‌های دینی به جهان معرفی می‌کنند، افزود: امام خمینی(ره) در صحیفه نور می‌فرمایند در دو عرصه به بانوان ظلم شده یکی در زمان جاهلیت و دیگری در عصر پهلوی؛ نگاه حضرت امام به شأن و مقام بانوان، نگاه متعالی و بینش بزرگوارانه به آموزه‌های اسلامی است.

 

وی تأکید کرد: رشد، تعالی و ترقی که بانوان به برکت انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف دارند، قابل مقایسه با قبل از انقلاب اسلامی نیست.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا یادآور شد: منویات امامین انقلاب از جمله کلیدواژه‌ها برای شناخت جایگاه بانوان است که نقشه راهی را برای بانوان ترسیم کردند؛ حضرت امام و رهبر معظم انقلاب هر سال چند گذرواژه و کلیدواژه نسبت به جایگاه بانوان بیان کردند که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

حقانی در ادامه به لزوم رصد جایگاه رشد بانوان در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ما باید مبانی اصیل و آنچه که امامین انقلاب به آن موضوع اشاره داشتند، رصد کنیم و درصد رشد بانوان را در جایگاه‌هایی که مبتنی بر آموزه‌های دینی است، بسنجیم.

 

وی با اشاره به اینکه برخی کلیدواژه‌ها مبتنی بر آموزه‌های غربی است، یادآور شد: اگر ما می‌گوییم زن و مرد باید در جایگاه برابر باشند، این برابری مبتنی بر چه آموزه‌هایی باید باشد؛ مثلا جایگاه زن در عصر پهلوی بر اساس هویت ظاهری و جنسیتی بانوان بوده، اما در آموزه‌های دینی ما بر اساس عفت، حیا، شأن و شخصیت انسانی زنان است نه اینکه استفاده ابزاری از بانوان شود.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا در ادامه با اشاره به لزوم رصد و پایش رشدها و تعالی‌های بانوان جامعه، بیان داشت: اگر ما بخواهیم رشد علمی بانوان را قبل و بعد از انقلاب سنجه کنیم، می‌توان به همایش‌ها و جشنواره‌های مختلف ویژه بانوان اندیشمند و پژوهشگر مانند همایش ملی کتاب سال بانوان مراجعه کرد که تولیدات علمی بانوان را ارائه می‌کند.

 

حقانی ادامه داد: آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعان در این همایش از آثار و تولیدات بانوان فرهیخته و پژوهشگر در جامعه اظهار خرسندی کردند و در پیام تصویری همایش کتاب سال بانوان فرمودند که بانوان فرهیخته حوزوی و دانشگاهی علاوه بر این که بر شأن خانواده خود می‌افزایند، در جامعه اسلامی مؤثر هستند و تولیدات علمی بانوان باید به جهان معرفی شود.

 

وی تصریح کرد: بانوان در عین حال که باید عفت، حیا و آزادگی داشته باشند و کیان خانواده را حفظ کنند، می‌توانند در عرصه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، علمی و پژوهشی فعالیت داشته باشند؛ رهبر معظم انقلاب راجع به جایگاه بانوان در عرصه‌های مختلف نقطه نظرات راهبردی دارند که ما باید همه آنها را سنجه قرار دهیم که برای تعالی انقلاب اسلامی مؤثر خواهد بود.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا تأکید کرد: انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا برای رشد، ترقی و ارتقای جایگاه بانوان اقدامات مهمی انجام داده است که این موارد باید معرفی و اطلاع رسانی شوند؛ امروز در زمانی هستیم که فضای مجازی و عرصه اطلاع رسانی حرف اول را می‌زند، ما می‌توانیم عرصه‌های علمی بانوان را رصد کرده و نتایج را به اطلاع عموم برسانیم.

 

حقانی اظهار داشت: امروز 22 هزار طلبه در جامعه الزهرا علیهاالسلام مشغول به تحصیل هستند که قبل از انقلاب این ظرفیت وجود نداشت، ما 80 هزار فارغ التحصیل داریم که این عرصه برای بانوان فراهم شده است. امروز بانوان و دانش آموختگان حوزوی در سطح بین الملل حضور دارند که در کشورهای خود تأثیرگذار بوده و باید معرفی شوند.

 

وی ابراز داشت: اختصاص بخش ویژه بانوان اقدام سنجیده و ارزشمندی است و اطلاع رسانی در حوزه بانوان باید به نحو شایسته صورت بگیرد. برخی گزارش‌ها درون مجموعه‌های حوزوی باقی می‌ماند و به خارج از حوزه اطلاع رسانی نمی شود. حال آنکه فعالیت‌های قابل توجهی هم داشتند و اطلاع رسانی درباره فعالیت‌ها باید به درستی انجام شود.

 

معاون پژوهش جامعه الزهرا تصریح کرد: جامعه الزهرا علیهاالسلام اعلام آمادگی می‌کند که در این راستا با رسانه‌ها همکاری داشته باشد؛ معاونت پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام در عرصه‌های مختلف این ظرفیت را برای بانوان ایجاد کرده و بانوان پژوهشگر فعالیت‌های مختلفی انجام داده اند که اینها باید اطلاع رسانی شود.

 

حقانی در پایان یادآور شد: معاونت پژوهش چهار رکن برای فعالیت‌های پژوهشی دارد، از جمله نیازهای نظام اسلامی، مطالبات امامین انقلاب اسلامی، نیازهای پژوهشی جامعه الزهرا علیهاالسلام و نیازهای عام جامعه که در این راستا بانوان پژوهشگر فعالیت می‌کنند.

پایان پیام/414

منبع: شبستان

کلیدواژه: جامعه الزهرا س قم معاون پژوهشی بخش بانوان راه اندازی سایت سایت رونمایی جامعه الزهرا علیهاالسلام عرصه های مختلف انقلاب اسلامی جایگاه بانوان اطلاع رسانی علمی بانوان فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود.

ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود.

آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد.

رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد.

وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888419

دیگر خبرها

  • استان قم از لحاظ نرخ رشد مشارکت در انتخابات، در جایگاه اول کشور ایستاد
  • امت اسلامی پایه شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی است
  • اهمیت زبان هنر در تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی
  • روز قدس امسال بیاد ماندنی خواهد شد
  • جایگاه رستگاری در جهان آشوبناک
  • محفل ورزشگاه آزادی موجب شکست رسانه‌های بیگانه شد
  • رمضان و فرهنگ زندگی
  • رهبر انقلاب به اسماعیل هنیه: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است
  • توجه به بایسته های مشارکت مردم در عرصه جهش تولید
  • جایگاه حق سرگرمی از نگاه اسلام