Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی  امروز در آیین افتتاح خط تولید تراکتورهای ۴۱۲۰ و ۴۵۵ اظهار داشت: تراکتورسازی به لطف پروردگار یک مجموعه تماما اقتصاد مقاومتی در راستای جهش تولید پیشتاز بوده است. 

وی افزود: به حول قوه الهی دهه ۹۰ دوران شکوفایی تراکتور بود به طوریکه به همت همکاران و با تشویق مسوولان توانستیم در مسیر اقتصاد مقاومتی و توسعه پیشتاز باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرعامل تراکتورسازی ایران خاطرنشان کرد: تراکتورسازی ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه هیچ‌گاه کمر خم نکرد بلکه با داخلی‌سازی هوشمندانه که بهترین راه ختثی کردن توطئه است، پیش رفت. 

وی گفت: قطعا به همت نیروهای انسانی متخصص و به کارگیری متخصصین این موفقیت حاصل شد. 

ابراهیمی یادآور شد: میانگین سنی پرسنل در عمل ۴۵ سال و میانگین سنی متخصصان ۳۵ سال می‌باشد.  

وی افزود: با استفاده از تجربه افراد متخصص این کارخانه را که زمانی در حال حرکت به وضعیت کارخانه ورشکسته بود،الان به گل سرسبد کشور تبدیل کرده‌ایم. 

مدیرعامل تراکتورسازی ایران گفت: این شرکت در حوزه صادرات به عنوان صادرکننده نمونه انتخاب شده و امسال نیز به عنوان صادرکننده ممتاز انتخاب شد. 

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت امنیت غذایی،اگر این شرکت نبود الان تراکتورهای وارداتی هم تحریم شده بود ولی ما ۹۵ درصد بازار را در دست گرفتیم. 

ابراهیمی متذکر شد: در یک دهه اخیر با داخلی‌سازی قطعات بیش از ۴۰۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی انجام دادیم. 

وی افزود: امسال اگر خودکفایی نبود، بیش از ۷۰ میلیون یورو باید ارز وارد می‌کردیم.  

ابراهیمی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد تراکتور داخلی شده است که ۱۰ درصد مابقی مربوط به تایر و انژکتور است که اصلا کارخانه تولیدی آنها در کشور وجود ندارد، افزود: ۱۹ هزار و ۵۰۰ تراکتور با رشد ۱۸ درصدی امسال تولید شده است و در مقابل  ۱۹ هزار و ۶۰۰ تراکتور فروخته شده است. 

وی ابراز داشت: تا به امروز بیش از ۶۶۰ میلیارد تومان صادرات داشتیم، نه تنها نیاز ارزی را تامین کردیم بلکه در ارز مازاد تراز مثبت داشتیم.  

وی تصریح کرد: خارج کردن شرکت از ضرردهی و رسیدن به حداکثر سوددهی، تکیه بر منابع خود کشور بدون هیچ وام، به طوریکه هیچ بدهی بانکی نداریم و حتی وامی هم نمی‌گیریم، از جمله کارهای این مجموعه در داخلی‌سازی است. 

وی به انتخاب ۵ دوره مجموعه تراکتورسازی به عنوان صادرکنننده ملی و ممتاز ملی اشاره کرد و گفت: تراکتورسازی ایران با ۸۰۰ قطعه‌ساز قرارداد دارد و حتی در دوران بحران خودروسازها، ما قطعه سازها را تغذیه کردیم. 

وی یادآور شد: امسال ۲۲ هزار تراکتور تولید خواهد شد و برنامه پیش‌بینی برای ۱۴۰۰ تولید بیش از  ۲۵ هزار است. 

ابراهیمی گفت: ۹۵ درصد سهام آزاد دست خود ماست به طوریکه امسال با تامین موتورهای مدرن،گام بزرگ در اختراع این نوع موتور برداشته‌ایم. 

وی بیان داشت: در راستای فرمایش رهبری،امسال ۱۹ هزار و ۵۰۰ با رشد ۱۸ درصدی رشد داشتیم که تا پایان سال ۲۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه به فروش خواهد رسید. 

مدیرعامل تراکتور ایران تصریح کرد: در تراکتور سبک قیمت ۱۴۰ میلیون است در حالیکه همان تراکتور در چین ۲۴۰ میلیون تومان است . 

وی افزود: هر جا استکبار جهانی تراکتور ما را می‌بیند، آن دولت را تحریم می‌کند ولی ما با این شرایط تراکتور خود را صادر کرده‌ایم. 

ابراهیمی تصریح کرد: تراکتورسازی بیش از ۱۳ هزار سهامدار در بورس دارد به طوریکه در سال ۹۹ به صورت ۷۷۰ میلیارد تومان برای سهامداران سود پیش‌بینی شده است. 

وی یادآور شد: ۴ شرکت اصلی  بورسی از جمله موتورسازی، خدمات صنعتی با ۶۰۰ قطعه تولیدی، ریخته‌گری با بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات به اروپا از جمله شرکت‌های تراکتورسازی است. 

وی بیان داشت: در میزان حذف خریدهای ارزی، ۷۰ میلیون یورو امسال حذف شده است در نتیجه علاوه بر آن ۱۹۹۸ میلیارد تومان صرفه‌جویی کرده‌ایم.

وی ابراز کرد: در توسعه زیرساخت‌ها، ۱۴۹ دستگاه اضافه شده است. 

وی در بخش تحقیق و توسعه محصول تراکتور گفت: دو خط تولید تراکتور  ۱۲۰ اسب برای تکمیل سبد تولید و ۵۵ اسب بخار امروز  مورد افتتاح قرار گرفت. 

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/

منبع: فارس

کلیدواژه: تراکتورسازی بورس تحریم مدیرعامل تراکتورسازی تبریز تبریز خبرگزاری فارس فارس تبریز ارز دلار تراکتور برجام تراکتورسازی ایران میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  علیرضا یورد خانی مدیر عامل تعاونی عشایری گرمسار و آرادان گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن در دو بخش کنستانتره به روش مش و سوپر پخت و پلیت با زیر مجموعه ۲۵۰ هزار راس دام مولد و ۱۰۰ هزار راس بره پروار و متعلق به ۷۵۰ خانوار است که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار  که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد.
محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی  گفت : این سیلو یکی از مهم‌ترین پروژه های بخش کشاورزی است  که با تکمیل تاسیسات جانبی و برقی آماده ک تا سه ماه آینده   به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • لیگ برتر فوتبال / نساجی با عبور از تراکتور امیدوار شد
  • زنوزی: سرمربی جدید تراکتور خارجی خواهد بود
  • شیری: در جام‌حذفی جبران می‌کنیم | امسال مصدومیت رباط‌ها وحشتناک بود
  • زنوزی: سرمربی خوب خارجی برای تراکتور انتخاب می‌کنیم/ سال آینده بازیکنان بزرگ می‌گیریم
  • مهدی شیری: از خمس خیلی چیزها یاد گرفتم
  • پژو پارس ۹۰۰ میلیون تومانی در راه است؟
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • فرآیند تولید ادویه ها در کارخانه (فیلم)
  • افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی قیمت پژو پارس درب کارخانه/ دلار در مرکز مبادله ثابت مانده است/ جا برای خودرو‌های وارداتی در بنادر نداریم/ واکنش رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس به واگذاری پرسپولیس به بانک‌ها
  • تاریخ و ساعت دقیق پخش بازی تراکتور و نساجی مازندران