Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار گیلان تقویت نظارت بر آب‌های ورودی از بالادست را یک ضرورت برای کیفیت بخشی به منابع آبی دانست و توسعه کانیزاسیون فرآیندهای مختلف بخش کشاورزی را گامی موثر در بهینه سازی مصرف آب ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (سه‌شنبه) در جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی که از طریق ارتباط تصویری با حضور نمایندگان دستگاه‌های کشوری برگزار شد، به اقدامات موثر صورت گرفته در راستای اجرای طرح‌ احیاء و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی با همت و پیگیری مدیران دستگاه‌های ذیربط اشاره و اظهار کرد: براساس آمارها در سال‌های اخیر، افت محسوسی در آبخوان های گیلان و نیز کیفیت نداشته ایم اما با افت در سد سفیدرود مواجه‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به تأمین آب آشامیدنی مورد نیاز از طریق ایجاد تصفیه خانه اشاره کرد و گفت: مدول دوم تصفیه خانه آب گیلان نیز با شش مترمکعب ظرفیت به زودی وارد مدار می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان تقویت نظارت بر آب‌های ورودی از بالادست را یک ضرورت برای کیفیت بخشی به منابع آبی دانست.

وی اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود آلاینده‌های مراکز صنعتی و بیمارستانی به رودخانه‌ها با ایجاد تصفیه خانه را مهم خواند و خاطرنشان کرد: توسعه مکانیزاسیون فرآیندهای مختلف بخش کشاورزی در بهینه سازی مصرف آب گامی موثر بوده است.

دکتر زارع با بیان اینکه علیرغم پربارش بودن گیلان، اقدامات فرهنگی برای مدیریت مصرف آب همواره در دستور کار قرار دارد، گفت: اقدامات فرهنگی و اجتماعی با همکاری آموزش و پرورش و رسانه ها در تبیین و ترویج فرهنگ مصرف بهینه بسیار اثرگذار بوده و چشم‌انداز مثبت آن را در رفتار مردم شاهد بوده‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که در طول برنامه چشم‌انداز توسعه شاهد کاهش ۵۰ میلیون مترمکعبی طی سال‌های آتی باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه پیشگیری از ریزش حدود هفت میلیارد مترمکعب آب به دریا جزء سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نیروست، افزود: سد پلرود شهرستان رودسر با پیشرفت فیزیکی قابل توجه به صورت فعالانه برای آبگیری در ماه‌های آتی آماده می‌شود ضمن آنکه تلاش‌ها برای آماده سازی سد دیورش در حال انجام و احداث سدهای لاستیکی نیز برای تأمین آب مورد نیاز مناطق مختلف در دست اجراست.

در این جلسه مدیران عامل شرکت‌های آب منطقه ای و آب و فاضلاب گیلان گزارشی از اقدامات صورت گرفته ارائه کردند.

همچنین نمایندگان وزارت کشور، نیرو، جهادکشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست در سطح ملی در خصوص برنامه‌های سازگاری با کم آبی به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منابع آبی استاندار گیلان مکانیزاسیون کشاورزی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی بهینه سازی مصرف آب مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران

جلسه متقاضیان سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مخازن ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز طبیعی، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار با حضور نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور و به میزبانی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برگزار شد.

 به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط‌عمومی، رضا نوشادی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به دستاورد‌های شرکت ملی گاز ایران در دوره تحریم، گفت: سال ۱۳۸۹ بانک مرکزی، شرکتی ملی گاز و شرکت ملی نفت تحریم شدند؛ ظرفیت تولید، پالایش، انتقال و توزیع گاز، ۴۰۰ میلیون مترمکعب بود و امروز پس از یک دوره تحریم ۱۵ساله، میزان ظرفیت تولید، به ۸۷۵ میلیون مترمکعب رسیده است و پالایش، انتقال و توزیع این زنجیره از ۱۰۰۰ میلیون مترمکعب بالاتر است. پیچیده‌ترین تکنولوژی با انتقال تکنولوژی از ساخت توربین و کمپرسور از سوی شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران به عنوان بازوی اجرای شرکت ملی گاز ایران، صورت‌گرفته است.

نوشادی در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و بخش‌های مختلف صنعت، افزود: جورچین صنعت گاز برای ادامه این مسیر پر افتخار، برای گسترش سطح مشارکت‌های مردمی و پاسخگویی به رشد فزاینده مصرف چه در مسیر توسعه و چه تولید انرژی و محصول و چه مصرف خانگی و تجاری، نیاز دارد که یک هم‌افزایی گسترده‌ای را انجام دهد. در استراتژی جدید شرکت ملی گاز ایران، برای مدیریت اوج مصرف که متأسفانه آسیبش نخست به تولید وارد می‌شود، تصمیم گرفتیم که وارد حوزه جذب سرمایه‌گذاری بشویم و پروژه‌های ذخیره‌سازی گاز، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و بهینه‌سازی مصرف انرژی در ایستگاه‌های تقویت فشار را خدمت شما معرفی کنیم.

در ادامه این نشست علیرضا بیات مدیر سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی گاز ایران نیز با تأکید بر اهمیت صنعت گاز در امر تولید، گفت: سرمایه‌گذاری در تمام حوزه‌ها یکی از اصول اصلی توسعه در هر صنعتی است و صنعت گاز در کشور ما جریان خونی است که در رگ‌ها و شریان اقتصادی جریان دارد و توسعه این صنعت بی شک به توسعه در دیگر بخش‌های تولید همچون صنایع فولادی و پتروشیمی و دیگر بخش‌های صنعتی می‌انجامد.

در ادامه این نشست پروژه‌های ذخیره‌سازی مخزن نمکی نصرآباد کاشان، میدان هیدروکربنی شوریجه مشهد، مگاپروژه هوشمندسازی مصرف گاز و پروژه بهینه‌سازی مصرف گاز در ایستگاه‌های تقویت فشار گاز جهت سرمایه‌گذاری به نمایندگان شرکت‌های فولادی کشور معرفی شدند.

گفتنی است، نمایندگان شرکت‌های فولادی همچون شرکت ایمیدرو، گل‌گهر، توسعه آن و فولاد، جهان فولاد، فولاد مبارکه، گهر زمین، آهن و فولاد ارفع، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد ایران و فولاد سیرجان در این نشست به ارائه پرسش‌هایی در خصوص این پروژه‌های به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دیگر خبرها

  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • تاکیدفرماندار اشنویه برافزایش بهره وری منابع آب
  • ۲۰ استخر غیرمجاز ذخیره آب کشاورزی در بالادست سد کارده مشهد شناسایی شد
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • لایروبی بیش از نیمی از انهار کشاورزی شهرستان رشت
  • بخش خصوصی ‌۱۲۲ هکتار گلخانه در استان البرز احداث کرد
  • مکانیزاسیون ‌بخش کشاورزی چه مزیت‌هایی برای کشاورزان دارد؟
  • وزارت فرهنگ، متولی تبلیغات در حوزه VODها است
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • مردمی سازی سلامت، گامی به سوی جامعه‌ای سالم‌تر