Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-23@17:26:58 GMT

صرفه جویی ۱۵.۶ میلیارد مترمکعبی گاز

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۳۳۳۰

صرفه جویی ۱۵.۶ میلیارد مترمکعبی گاز

وزیر نیرو از صرفه جویی سالانه ۱۵.۶ میلیارد مترمکعب گاز در ۳۰ هزارمگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی موجود در کشور خبر داد.

به گزارش برنا، رضا اردکانیان در چهلمین هفته از پویش #هرهفته_الف_ب_ایران که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد با اشاره به اینکه هر واحد بخار در سال, ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز صرفه جویی می‌کند افزود: یکی از کار‌های مهم انجام شده در کشور، احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است به این نحو که هر دو واحد گازی، انرژی مورد نیاز یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار را تامین می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی اضافه کرد: در این راستا امروز واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در شهر اردبیل وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی بابیان اینکه گاز یکی از سوخت‌های پاک در جهان است گفت: یکی از افتخارات ما، کسب رتبه چهارم پس از کشور‌های آمریکا، روسیه و ژاپن در استفاده از گاز در نیروگاه هاست، زیرا ایران ۸۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها را از گاز طبیعی تامین می‌کند که این جهش خوبی در دولت دوازدهم اتفاق افتاده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه مجموع نیروگاه‌های حرارتی بهره برداری شده در این دولت به ۱۷ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسیده افزود: این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۲۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

اردکانیان با اشاره به اینکه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، این هفته در استان فارس و اردبیل افتتاح دارد گفت: از ۲۵۰ پروژه مهم و وعده داده شده، امروز ۲۲۷ پروژه با اعتباری حدود ۶۴ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه امروز در استان فارس طرح‌های مهمی از جمله سدسازی، آبرسانی، تصفیه خانه آب و فاضلاب افتتاح می‌شود افزود: ۵۰ سد مخزنی ملی در دولت دوازدهم افتتاح می‌شود البته درحالی که در ابتدای انقلاب فقط ۱۹ سد در کشور وجود داشت این رقم هم اکنون به ۱۹۴ سد مخزنی ملی رسیده و تاپایان دولت تعداد این سد‌ها به ۲۰۱ سد می‌رسد.

وزیر نیرو با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه آب در شهرستان فسا گفت: این چهل و چهارمین تصفیه خانه آب در کشور است که به بهره برداری رسیده البته تعداد تصفیه خانه‌ها در ابتدای انقلاب اسلامی در کشور ۲۷ مورد بود که هم اکنون به ۱۶۳ عدد می‌رسد.

اردکانیان با تاکیدبر تاثیر تصفیه خانه‌های فاضلاب در ارتقای بهداشت عمومی و تامین منابع آب برای مصارف موجه افزود: با به مدار آمدن تصفیه خانه فاضلاب در شهر جدید صدرا، تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور به ۷۸ واحد می‌رسد که در این دولت افتتاح می‌شود؛ ضمن اینکه تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در ابتدای انقلاب اسلامی ۴ مورد بود که هم اکنون به ۲۴۶ واحد و تا پایان دولت به ۲۶۹ واحد می‌رسد.

وی ادامه داد: در این دولت هر ۵۰ روز یک سد مخزنی ملی، هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب و هر دوماه یک تصفیه خانه آب به مدار آمده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آب و فاضلاب ایران دولت صرفه جویی گاز تصفیه خانه آب بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۳۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه دراین رابطه اظهار داشت: ۱۲ نفر از دانشجویان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی به همراه اساتید دانشگاه از تصفیه خانه آب ارومیه بازدید کردند.   وی با اشاره به اینکه دانشجویان از قسمت‌های مختلف تصفیه خانه و روند تصفیه آب آشنا شدند، افزود: کارشناسان امور آب و فاضلاب در این بازدید توضیحات لازم در خصوص نوع تصفیه، کیفیت و مراحل و روند تصفیه آب را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • صرفه جویی ۱۲۰۰ مترمکعبی مصرف آب در دانشگاه بیرجند
  • بازدید دانشجویان دانشکده بهداشت از تصفیه خانه آب ارومیه
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • اتصال شهرهای قاین و سربیشه به شبکه فاضلاب
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد