Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- طی مراسمی بخش بانوان سایت خبرگزاری حوزه رونمایی و در آن بر جایگاه ویژه بانوان در دوران انقلاب اسلامی تاکید شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، بخش بانوان سایت خبرگزاری حوزه امروز با حضور ظهیری معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران، حقانی معاون پژوهشی جامعه الزهرا(س) و جمعی از فعالان عرصه فرهنگ و فضای مجازی در قم رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ریحانه حقانی معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) طی سخنانی در این مراسم، به جایگاه بانوان در انقلاب اسلامی و تبیین این جایگاه پرداخت و اظهار داشت: برای شناخت این جایگاه می‌توان با رویکردهای متفاوتی به موضوع نگریست که ازجمله این رویکردها، نگاه امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری است که باید موردتوجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نگاه انقلاب به جایگاه بانوان و حضوری که در این جایگاه دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: امام راحل به شأن بانوان نگاهی متعالی داشتند که مبتنی بر آموزه‌های اسلامی بوده است.

وی با بیان اینکه جایگاه زنان در دوره کنونی با دوران پهلوی غیرقابل مقایسه است، تأکید کرد: این جایگاه به برکت انقلاب اسلامی برای بانوان به وجود آمد.

مسیرهای راهپیمایی خودرویی یوم‌الله 22 بهمن در قم اعلام شدتزریق نخستین مرحله واکسن کرونا در قم آغاز شدکتاب دوجلدی "‌آیت‌الله مکارم شیرازی در اسناد ساواک" در قم رونمایی شد

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه در زمان پهلوی جایگاه زن بر اساس نگاه جنسیتی و هویت ظاهری بوده است، تصریح کرد: این در حالی است که نگاه آموزه‌های اسلامی به زن، بر اساس عفت،حیا و الگوی حجاب و شأن برابری معنا می‌یابد.

معرفی جایگاه علمی بانوان فرهیخته به جهانیان

حقانی بر تبیین جایگاه علمی بانوان فرهیخته تاکید کرد و گفت: تولیدات علمی بانوان بایستی به جهانیان معرفی‌شده و شأن و مقام آنان درعین‌حال که عفت و حجاب وجود دارد در تمامی عرصه‌ها حفظ شود.

وی بیان کرد: محور نخست آموزه‌های اسلام و منویات امامین انقلاب، بر اساس بانوان تراز انقلاب است که باید آن را شناخت و به دنیا معرفی کرد، محور دوم نیز رشد و تعالی است که در میان زنان ما اتفاق افتاده است.

معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) محور سوم را اقدامات بسیار مهی عنوان کرد که نظام اسلامی برای رشد و ترقی بانوان انجام داده که این اقدامات باید به دنیا معرفی‌شده و اطلاع‌رسانی شود.

حقانی خاطرنشان کرد: وقتی به جامعه بانوان حوزوی و عرصه‌های علمی آنان نگاهی می‌کنیم متوجه این موضوع می‌شویم که اختصاص بخش ویژه به بانوان در خبرگزاری حوزه اقدام سنجیده‌ای است چراکه باید اطلاع‌رسانی به نحو احسن در بخش بانوان صورت بگیرد.

حجت‌الاسلام محمدرضا برته مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های علمیه نیز در این مراسم، نگاه پدیدارشناسانه به موضوع زنان را موردتوجه قرار داد و گفت: شواهد متعددی وجود دارد که غرب اسلام را از این منظر که نگاهی زن سالارانه داشته موردمطالعه قرار داده‌اند؛ جریانی که هویت زنانگی را رد می‌کند و با شکستن همه هویت او به دنبال مرد شدن زن است که جریان فمینیسم خواسته یا ناخواسته در این مسیر قدم برمی‌دارد.

وی با اشاره به رویکرد عقلانی و اسلامی اظهار کرد: این نگاه هویت زنانگی و مردانگی را می‌پذیرد و برای زن سهمی قائل است که زن در عین زن بودن باید هویت داشته باشد؛ در واقع در ادبیات اسلامی از کلیدواژه حقوق انسان که شامل هر دو گونه زن و مرد است استفاده می‌شود.

برته مطرح کرد: اگر مسئله زن را از منظر انسان‌شناسی آن تحلیل کنیم به این جمع‌بندی می‌رسیم که در اسلام به دو ساحت مادی و معنوی توجه ویژه‌ای شده است.

نقش بانوان در تمدن سازی نوین اسلامی

همچنین معصومه ظهیری معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران در ادامه جلسه، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب به نقش بانوان در پرورش نسل مفید و مؤثر انقلاب اسلامی تأکید کرده‌اند که در تمدن سازی نوین اسلامی نقش ویژه‌ای خواهند داشت.

 معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: خبرنگاری اختصاص به بازتاب خبرها و رویدادها نیست بلکه خبرنگار کسی است که برای جامعه فرهنگ‌سازی کند و برای اقشار و صنوف مختلف پیام مفید و مؤثری برساند.

ظهیری وظیفه بعدی اصحاب رسانه را شفاف‌سازی عنوان و تصریح کرد: شفاف‌سازی، در جامعه‌ای که اطلاع‌رسانی آن بر اساس واقعیت نبوده و اساسش زیبا نگاری، زیبا جلوه دادن و وارونه نگاری است از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تأکید بر اینکه بانوان خبرنگار باید تهدید را تبدیل به فرصت کنند، یادآور شد: حضرت زینب(س) در واقعه کربلا خبرنگاری کردند و پیام‌رسانی آن حضرت سبب رساندن پیام این نهضت به‌تمامی بشریت شد.

در پایان ای مراسم، حسن صدرایی عارف سردبیر خبرگزاری حوزه به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات این خبرگزاری در راستای آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی جامعه پرداخت و اظهار داشت: صفحه بانوان خبرگزاری حوزه باید از سوی بانوان هدایت شود.

سردبیر خبرگزاری حوزه از راه‌اندازی صفحه ادب و هنر در خبرگزاری حوزه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با تلاش دوستان در آینده‌ای نه‌چندان دور بخش خبرگزاری به زبان هندی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود در پایان این مراسم، از بخش بانوان سایت خبرگزاری حوزه رونمایی به عمل آمد.

 انتهای پیام/451/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جامعه الزهرا س خبرگزاری حوزه انقلاب اسلامی اطلاع رسانی بخش بانوان ویژه ای بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند

همتی  در نشست نمایندگان امور بانوان دستگاه های اجرایی استان در آستانه سفر رییس جمهور، انسیه خزعلی معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده و هیات همراه به سمنان گفت: جوانی جمعیت، سلامت و نشاط بانوان و کسب و کار پایدار خانواده‌محور از جمله اولویت‌های دفتر امور زنان و خانواده استانداری سمنان است.

وی ادامه داد: حوزه های مختلف دغدغه‌مندی‌های خود در حوزه بانوان را برای قرارگیری در فهرست مصوبات سفر رییس جمهور و دولت سیزدهم هر چه سریعتر اعلام کنند تا برای جذب اعتبارات به منظور رفع مشکلات تلاش و پیگیری شود.

وی بیان کرد: دیدار با نخبگان و بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های زنان کارآفرین و فعال در حوزه دانش بنیان از جمله برنامه‌های پیشنهادی سفر معاون رییس‌ جمهور در امور زنان و خانواده به استان سمنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • علایم افسردگی در سن یائسگی به چه شکل است؟
  • توصیه‌هایی به زنان در آستانه سن یائسگی
  • توصیه‌ به زنان در آستانه سن یائسگی
  • اجرای طرح آموزشی توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار
  • صدرنشین لیگ دسته اول در اندیشه راه اندازی تیم فوتبال بانوان
  • نقش و اهمیت بانوان در سینمای ایران
  • ابراز خرسندی نائب رئیس مجلس شیعیان لبنان از پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل
  • بیانیه بانوان هنرمند متعهد در حمایت از مادران غزه
  • دستگاه‌های اجرایی سمنان در اعلام دغدغه‌های حوزه بانوان تسریع کنند
  • اصلی‌ترین محور انقلاب اسلامی در دوران کنونی حکمرانی مردم است