Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-25@00:11:51 GMT

مؤثرترین روش پیشگیری دیابت بارداری

تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۴۵۳۰

جراح و متخصص زنان به زنانی که قصد بارداری دارند گفت: قبل از اقدام به بارداری رژیم غذایی و سبک زندگی خود را اصلاح کرده و وزن خود را به حالت ایده آل برسانند. ناطقان: مریم سادات میرعشقی جراح و متخصص زنان با  اشاره به اهمیت وزن ایده آل در افراد گفت: کسری را در نظر بگیرید که صورت آن وزن و مخرج آن قد به متر به توان دو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدد نهایی اگر بین 19 تا 25 بود وزن ایده آل است. بین 25 تا 30 فرد دچار اضافه وزن است و اگر این عدد بالاتر از 30 باشد فرد چاق محسوب می شود.

وی افزود: چاقی تجمع چربی شکمی است که باعث مقاومت به انسولین می شود. در وهله اول در متابولیسم گلوکز اختلال ایجاد می کند یعنی محدوده قند خون در حد عادی نیست و اگر اصلاح در روند زندگی صورت نگیرد فرد به دیابت نوع 2 دچار خواهد شد.

جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی در مورد خانم هایی که با اضافه وزن و چاقی تصمیم به بارداری می گیرند گفت: اگر فرض کنیم این فرد دیابت نداشته باشد. اولین مسئله ای که برای وی بروز می کند تعویق در بارداری است و اگر باردار شود جنین سقط خواهد شد و فرد زایمان زودرس خواهد داشت و قند خون بالا موجب ناهنجاری های قلبی جنین خواهد شد. نوزادی که از مادر دیابتی متولد می شود ممکن است نسبت به نوزادان دیگر اختلالات تنفسی بیشتری داشته باشد. دچار کاهش قند خون می شود و کلسیم پایینی دارد. میزان زردی در نوزادانی که مادر دیابتی دارند بیشتر است و می تواند ناهنجاری قلبی داشته باشد.

وی افزود: دیابت و اختلال تحمل کلوگز در مادر وی را مستعد فشار خون و مسمومیت بارداری می کند و درگیری های کلیه، چشم و سیسیتم عصبی را افزایش می دهد . به همین دلیل توصیه ما به زنانی که قصد بارداری دارند این است که قبل از اقدام به بارداری رژیم غذایی و سبک زندگی خود را اصلاح کرده و وزن خود را به حالت ایده آل برسانند. اگر مادری چاق است و مشکل سنی هم ندارد باید با مشاوره متخصصان و ورزش وزن خود را به سطح مطلوب برساند.

میرعشقی با اشاره به اینکه نیازی نیست مادر کالری خیلی بالا دریافت کند گفت: گاهی مادر تناسب اندام و وزن ایده آل دارد اما با استفاده کربوهیدرات فراوان در دوره بارداری دچار دیابت بارداری و اختلال تحمل گلوکز می شود. منبع: فارس برچسب ها: موثرترین روش ، پیشگیری ، دیابت بارداری

منبع: ناطقان

کلیدواژه: موثرترین روش پیشگیری دیابت بارداری ایده آل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۴۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید

به گزارش خبرآنلاین،نتایج تحقیق جدید روی جمعیتی از مردان دانمارکی نشان داد که استفاده از شکر در قهوه و یا چای به‌طور قابل توجهی با افزایش خطر مرگ‌ومیر یا ابتلا به دیابت مرتبط نیست.

ایسنا در خبری نوشت:چای و قهوه از پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌های گرم غیرالکلی در سراسر جهان هستند. افزودن شکر به چای یا قهوه یک عمل رایج است، با این حال، ارتباط واضحی بین استفاده از شکر در قهوه یا چای و عوارض جانبی آن وجود ندارد.

یوهان کلاوزن وابسته به مرکز دیابت کپنهاگ دانمارک و همکارانش تصمیم گرفتند ارتباط بین افزودن قند به چای یا قهوه و خطر مرگ‌ومیر ناشی از همه علل، مرگ‌ومیر ناشی از سرطان، مرگ‌ومیر قلبی عروقی و ابتلا به دیابت ملیتوس را بررسی کنند.

برای این منظور، محققان شرکت‌کنندگانی را از تحقیق آینده‌نگر مردان کپنهاگ از سال ۱۹۸۵ تا ۱۹۸۶، بدون سرطان، بیماری‌های قلبی عروقی یا دیابت در نظر گرفتند که مصرف منظم چای یا قهوه را گزارش کردند. آنان با استفاده از پرسشنامه‌های تحقیق، تعداد فنجان‌های چای، قهوه و مصرف شکر را گزارش کردند اما مقدار شکر مصرفی گزارش نشده باقی ماند.

نتیجه اولیه این تحقیق آمار مرگ‌ومیر ناشی از همه علل، مرگ‌ومیر ناشی از سرطان، مرگ‌ومیر قلبی عروقی و رخداد دیابت بود. در این تحقیق از تجزیه و تحلیل رگرسیون کاکس برای تجزیه و تحلیل ارتباط بین افزودن شکر و مرگ‌ومیر ناشی از همه علل استفاده شد. سن، وضعیت سیگار کشیدن، مصرف روزانه الکل، فشار خون سیستولیک، شاخص توده بدنی، تعداد فنجان قهوه و یا چای مصرف شده در روز و وضعیت اجتماعی-اقتصادی به‌عنوان متغیرهای کمکی در نظر گرفته شدند سپس وضعیت حیاتی بیماران بررسی شد.

در این تحقیق شرکت‌کنندگان می‌توانستند شکر را به قهوه، چای یا هر دو اضافه کرد.

محققان گزارش کردند که در مجموع ۲۹۲۳ مرد (میانگین سنی در تحقیق: ۵±۶۳ سال) مشمول شدند که ۳۴.۵ درصد آنان شکر مصرف کردند. در ۳۲ سال پیگیری، ۸۸.۳ درصد از شرکت‌کنندگان؛ ۸۷.۵ درصد در گروه بدون قند در مقابل ۸۹.۹ درصد در گروه قند، فوت کردند. میزان خطر گروه قند نسبت به گروه بدون قند ۱.۰۶ برای مرگ‌ومیر ناشی از همه علل بود.

شرط تعامل بین تعداد فنجان قهوه و یا چای در روز و میزان شکر ۰.۹۹ بود. تجزیه و تحلیل زیر گروهی از مصرف‌کنندگان قهوه، نسبت خطر ۱.۱۱ با شرط تعامل ۰.۹۸ بود. میزان خطر برای گروه قند در مقایسه با گروه بدون قند ۱.۱۱ برای مرگ‌ومیر بیماری قلبی عروقی، ۱.۰۱ برای مرگ‌ومیر ناشی از سرطان و ۱.۰۴ برای دیابت ملیتوس بود.

در پایان محققان نتیجه گرفتند: در جمعیت فعلی مردان دانمارکی، افزودن شکر به چای و یا قهوه به‌طور قابل توجهی با افزایش خطر ابتلا به دیابت یا مرگ‌ومیر مرتبط نیست.

یافته‌های این تحقیق به‌صورت آنلاین در PLoS ONE منتشر شد.

۴۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898382

دیگر خبرها

  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • اهمیت تشخیص زودهنگام دیابت
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی 
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • وقوع یک میلیون و ۹۰ هزار زایمان در کشور در سال گذشته/ زایمان طبیعی سبب کاهش مشکلات تنفسی جنین
  • جفت در بروز دیابت بارداری نقش دارد