Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا «محسن دارابی» عصر سه‌شنبه در مراسم روز ملی صادرات با حضور معاون وزیر صمت و استاندار کرمانشاه در سرسرای اجتماعات اتاق بازرگانی با گرامیداشت دهه فجر افزود: 
با این میزان سرمایه گذاری، استان کرمانشاه رتبه چهارم کشور را در جذب سرمایه‌گذاری خارجی به خود اختصاص داده است.

وی همچنین گفت: در سال گذشته، در استان کرمانشاه ۱۱۰ میلیون یورو در بخش سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه صنعت و معدن صورت گرفته که در مجموع این استان با رتبه سوم کشوری ۱۳ درصد سرمایه‌گذاری خارجی را در این حوزه به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح ۸۳ پروژه در دهه فجر

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه گفت: در دهه مبارک فجر امسال، ۸۳ پروژه و واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۷هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی هزار و  ۴۱۱ نفر به بهره‌برداری و راه‌اندازی مجدد رسید که از بزرگ‌ترین این پروژه‌ها می توان به صنایع چاپ و بسته‌بندی (غرب کارتن) و اسیدسیتریک اشاره کرد.

دارابی به راه‌اندازی قوطی سازی سینا به‌ عنوان یک پروژه بزرگ صنعتی و ملی پرداخت و ادامه داد: قوطی سازی سینا با سرمایه‌گذاری ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۰۰ نفر در آذرماه سال جاری و در استان کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی در ادامه برگزاری منظم جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار کرمانشاه و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره کرد افزود: از ابتدای سال تا پایان آذرماه سال جاری، ۹۹ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برگزارشده است که مهم‌ترین دستاورد آن احیا و راه‌اندازی ۳۳ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال و اشتغال ۶۲۹ نفر بوده، همچنین فعال‌سازی ۱۶ واحد معدنی راکد با سرمایه‌گذاری ۱۳۷ میلیارد ریال و اشتغال ۱۲۷ نفر اشاره کرد.

انجام سه میلیارد دلار صادرات

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود به عملکرد سازمان در حوزه تجارت خارجی پرداخت و افزود: تا پایان دی‌ماه سال جاری سه میلیارد دلار صادرات غیرنفتی از مرزها و گمرکات استان صورت گرفته که سهم استان کرمانشاه از سبد صادرات کل کشور، پنج درصد و از صادرات کل کشور به عراق، ۴۰ درصد بوده است.

دارابی در خصوص حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران استان نیز توضیحاتی را ارایه داد و تأکید کرد: جذب ۴۳۵ میلیارد ریال کمک‌های فنی اعتباری و پرداخت ۹ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان‌ قیمت به واحدهای تولیدی در قالب سرمایه‌گذاری ثابت و سرمایه در گردش از عمده فعالیت‌های سازمان در بخش حمایت از بنگاه‌های اقتصادی است.

وی در ادامه به عملکرد سازمان صمت در بخش معدن نیز اشاره کرد و افزود: در استان کرمانشاه ۷۰ درصد از معادن فعال بوده که براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت در بخش فعال‌سازی واحدهای معدنی رتبه هفتم کشوری هستیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در پایان یادآور شد: ۳۸۰ محدوده بلوکه‌شده معدنی در لایه آزادسازی قرارگرفته است که به دستور و تأکید مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت در آذرماه سال جاری مزایده معدنی برگزار و همچنین به ‌زودی در بهمن‌ ماه سال جاری نیز مزایده معدنی دیگر که در مجموع بیش از ۱۰۰ واحد معدنی از طریق فراخوان عمومی به متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار می‌شود.

در پایان این آیین از ۱۵ تن از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه با اهدای تندیس و لوح یادبود تجلیل شد.

استان کرمانشاه با ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارای ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی و پنج بازارچه مرزی است.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت سرمایه گذاری کرمانشاه دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت سرمایه گذاری کرمانشاه وزارت صنعت معدن و تجارت سرمایه گذاری کرمانشاه دهه فجر اخبار کنکور استان کرمانشاه سرمایه گذاری میلیارد ریال معدن و تجارت سال جاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

بهمن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به آخرین وضعیت طرح لاستیک‌سازی خرم‌آباد، اظهار داشت: اختصاص منابع مالی برای عملیاتی‌شدن این پروژه در سفر رئیس‌جمهور به لرستان تصویب شده است.

لاستیک‌سازی همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

وی عنوان کرد: اختصاص اعتبار و تسهیلات برای این طرح اقتصادی در بانک صنعت و معدن مصوب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه در حال حاضر این طرح اقتصادی در شرف عقد قرارداد با بانک صنعت و معدن است، افزود: می‌طلبد که بانک زودتر اقدام به عقد قرارداد دراین‌رابطه کند.

جعفری، گفت: این طرح اقتصادی مقداری گیر تضامین داشت که فکر می‌کنم طی ماه جاری قرارداد پرداخت تسهیلات به این طرح اقتصادی منعقد شود.

وعده افتتاح کارخانه تولید کاغذ از سنگ الیگودرز در تابستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه دیگر سفر رئیس‌جمهور به لرستان یعنی احداث کارخانه آهک هیدراته پلدختر، افزود: الان این طرح ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، گفت: خردادماه این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری همچنین با اشاره به طرح تولید کاغذ از سنگ شهرستان الیگودرز، گفت: این طرح نیز در بین مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این طرح نیز تابستان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

تشریح آخرین وضعیت طرح شمش منیزیم الیگودرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به طرح شمش منیزیم الیگودرز با حجم سرمایه‌گذاری هزار میلیارد تومان به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌ها و مصوبات سفر رئیس‌جمهور به لرستان، گفت: این طرح به دلیل یک سری مسائل و مشکلات هنوز آغاز نشده است.

جعفری، بیان داشت: دو بار برای این طرح مزایده برگزار شد که هیچ بخش خصوصی دراین‌رابطه مشارکت نکرد.

وی عنوان کرد: در این راستا طرح را عوض کردند، الان در مرحله انتخاب پیمانکار هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با تأکید بر اینکه معدن و زمین نیز در داخل شهرک‌های صنعتی به این طرح واگذار کرده‌ایم، افزود: آغاز عملیات اجرایی این طرح نیز بهار سال جاری آغاز می‌شود.

کد خبر 6087112

دیگر خبرها

  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات
  • لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد