Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@13:53:29 GMT

انقلاب اسلامی ایران ابعادی از قرآن را آشکار کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۵۶۶۵

انقلاب اسلامی ایران ابعادی از قرآن را آشکار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از طرقبه شاندیز، حجت الاسلام غلام رضا عادل امشب در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان قرآنی خراسان رضوی که در در جوار بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) طرقبه شاندیز برگزار شد، ضمن تبریک و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بااشاره به آیات قرآنی، بیان کرد: به جز "مطهرون" کسی نمی‌تواند به این قرآن با این عظمتی که دارد تماس برقرار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور تصریح کرد: فعالان قرآنی برای قرآن یک بعد معنوی هم قائل هستند و می‌گویند، تماس با قرآن مفهومش تماس فکری با این کتاب آسمانی است، درک، فهم محتوا، مفهوم و در واقع معرفت قرآن کریم است که آن را باید از مطهرون بگیریم که فقط مطهرون می‌توانند.

وی با بیان اینکه حقیقت و باطن قرآن اهل بیت(ع) هستند، ادامه داد: ما مفتخریم که از محضر آنها کسب معرفت کرده‌ایم و معارف باید از آنها بگیریم.

عادل با اشاره به اینکه امشب جلسات شکرگزاری و جشن و سرور با عنوان "آیین شکوه صبر و شکر" در حرم مطهر رضوی و بقاع متبرکه یا بخشی از مساجد کشور برپا است، تاکید کرد: همه اینها در پرتو قرآن اتفاق افتاده است، انقلاب اسلامی ما در واقع ابعادی از قرآن را آشکار کرد که تا قبل از انقلاب ناشناخته بود یا دشمنان سعی بر مکتوم ماندن آن داشتند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور افزود: ما عبادات فردی خود را مانند نماز و روزه را به عنوان یک فرد مسلمان داشتیم، اما ابعاد جهانی اسلام که در قرآن آیات بسیار زیادی درباره آن است، افق بزرگی که خداوند متعال در پرتو رسالت رسول مکرم اسلام برای جامعه اسلامی و کل بشریت متصور شده بود که متصل به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) خواهد شد، این ابعاد مغفول، ناشناخته یا با دسیسه‌های دشمنان جوری شده بود که نمایان نمی‌شد، انقلاب اسلامی ما این بعد مهم از دین را و بعد مهم از آیات قرآنی را به منصه ظهور رساند که دین یعنی یک جامعه دینی، دین فقط یک بحث فردی و اینکه یک انسان مثلا دیندار باشد، نیست، بلکه جامعه باید جامعه دینی باشد.

عادل با اشاره به اینکه هدف غایی انقلاب اسلامی ما به تعبیر مقام معظم رهبری که در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره شده است، اظهار کرد: آرمان بزرگ انقلاب اسلامی ما، هدف غایی انقلاب ما دست یافتن به جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی است که با تلاش جوانان و مجاهدت‌های همه دغدغه‌مندان، دلسوزان و علاقمندان به نظام به آن نقطه نزدیک می‌شویم و خواهیم رسید.
وی با اشاره به اینکه خیلی از آیات قرآنی تا قبل از انقلاب اسلامی تعطیل بود، بیان کرد: امام راحل(ره) با آیات قرآن شروع کردند و اگر محفل ما محفل قرآنی است بدانید که ریشه‌های نورانی انقلاب اسلامی ما از آیات قرآنی است، قبل از انقلاب خیلی از آیات قرآن گفته یا خوانده می‌شد، ولی مفهوم اصلی آن شاید رعایت نمی‌شد، مفهوم اصلی آن را انقلاب اسلامی متجلی کرد.
عادل افزود: البته مشکلاتی هم وجود دارد مسئولان وظیفه دارند که مشکلات را حل کنند و بحث معیشت و رفاه مردم را رسیدگی کنند، باید بدانیم و دستاوردهای نظام اسلامی را هم ببینیم کشوری که امروز نه تنها در خاورمیانه، بلکه در جهان ابرقدرت‌ها را کنار می‌زند و حرفی برای گفتن دارد، تحریم شده است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور با اشاره به اینکه سختی‌هایی هم وجود دارد که البته بعد از هر سختی آسانی است، تاکید کرد: انقلاب اسلامی ما منطبق بر قرآن شکل گرفته و در حال جلو رفتن است، اظهار کرد: اگر اشکالاتی است باید رفع شود تک تک آحاد جامعه باید در رفع مشکلات کمک کنند، در طول سال‌های گذشته جریان‌های مختلف فکری، فنته‌ها، جنگ و ترور بوده که بهترین جوانان ما برای دفاع از این مرز و بوم رفتند و یک وجب از این خاک را به دشمن ندادند، اکنون این ما هستیم و این دستاورد بزرگ، برای ادامه راه تکلیف داریم.
وی با بیان اینکه امام راحل(ره) در وصیت نامه خود این جمله را فرمودند که رمز بقای انقلاب همان رمز پیروزی انقلاب است که آن هم ایمان به خدا و وحدت کلمه بود، ایمان به خدا برکات را بر ما نازل می کند و وحدت حول محور ولایت، حول محور امامی که ولایت فقیه و ولایت رسول الله را دارد است، یادآور شد: این وحدت در جامعه اتفاق افتاد و امروز هم همین است، ایمان به خدا، وحدت کلمه و پشت سر رهبری حرکت کردن نیاز بوده و امروز وظیفه ما اطاعت از رهبری است.
عادل با اشاره به اینکه یک روزی حضرت امام(ره) فرمودند، سربازان من در گهواره‌ها هستند، اظهار کرد: امروز هم مانند سلیمانی‌ها در راه است، مکتب حاج قاسم سلیمانی امروز یک جریان است این نظام نیاز دارد که جوانان برای آن تلاش کنند، تلاش امروز شاید با تلاش ۴۰ سال قبل متفاوت باشد، امروز تلاش علمی مقدس است، تلاش برای سلامت جامعه که کادر درمان در خط مبارزه با آن در حال خدمت هستند مقدس است، چون برای یک هدف مقدس طراحی شده و درحال پیش رفتن است.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور تاکید کرد: این سیل شبهات که دشمنان و بدخواهان این نظام از همان ابتدا داشته‌اند و حالا حجم آن اضافه شده، مانند فضای مجازی که به خدمت آنها آمده است، ما هم باید از فضای مجازی استفاده کنیم و شبهات را پاسخ دهیم و راه درست را هم برای خود تبیین کنیم، هم برای جوانانی که شاید با سال‌های انقلاب آشنایی ندارند و ندیدند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور خاطرنشان کرد: این انقلاب اسلامی افتخار و آبرویی است برای همه مسلمانان، سایر مسلمانان در بلاد اسلامی هم اگر حرکتی‌هایی دارند در پرتو همین انقلاب شکل گرفته، امید است آنها هم سرمداران وابسته، خائن و فاسد را که لیاقت زمامداری حکومت اسلامی را ندارند ساقط کنند و جامعه جهانی اسلامی هر چه زودتر برای ظهور و حکومت منجی عالم بشریت آماده شود.
انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱
 

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن انقلاب اسلامی انقلاب خراسان رضوی معاون فرهنگی سازمان اوقاف کشور انقلاب اسلامی ما آیات قرآن آیات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی

سردار سلیمانی در آئین گرامیداشت واقعه صحرای طبس در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ گفت: آمریکا با هدف سلطه گری شکل گرفته و در خدمت صهیونیست هاست.

وی افزود: تمام مراکز قدرت در اختیار صهیونیست هاست و کارخانجات تجهیزات نظامی در دست صهیونیست هاست و رسانه‌های بزرگ هم مربوط به صهیونیست هاست.

سردار سلیمانی افزود: از ۵ اردیبهشت سال ۱۳۵۹ تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ملت ایران تحولات بزرگی را پشت سر گذاشته است و افتخارات بزرگی آفریده است.

وی با بیان اینکه در واقعه طبس شن‌ها مامور خدا گشتند گفت: ۸ سال جنگ تحمیلی علیه ملت ایران را آمریکایی‌ها پشتیبانی کردند و آمریکا جنایت کار بزرگی است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان کشور افزود: عملیات وعده صادق یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین عملیات‌ها علیه رژیم متجاوز صهیونیستی بود که با صلابت اجرا شد و جهان اسلام بعد از این عملیات مورد تکریم قرار گرفت.

سردار سلیمانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران مفهومی برای تحول بود افزود: مردم مظلوم غزه بیش از ۶ ماه است بدون سلاح مقاومت می‌کنند و تمدن اسلامی بر خلاف تمدن غرب شکل خواهد گرفت و به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد.

وی گفت: خداوند متعال انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند تا زمینه نابودی رژیم پوشالی صهیونیستی را فراهم کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است /از زحمات جامعه کارگری صمیمانه متشکرم
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»
  • روایتگری آشکار از قدرت فزاینده ایران
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت
  • سردار شفائی: تمرکز دشمن مقابله با انقلاب و ضربه زدن به ایران در جنوب شرق کشور است
  • تمرکز تروریست‌‌ها در جنوب شرق کشور برای ‌ضربه زدن به ایران
  • حجاب؛ سنگر اول جنگ نرم
  • ایران نقش کلیدی در تأمین امنیت ایران و منطقه دارد
  • سپاه پاسداران، مولود انقلاب اسلامی