Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:‌ متاسفانه لایحه بودجه ۱۴۰۰ این‌قدر بد بسته شده که امکان افزایش یارانه معیشتی خیلی سخت است. - اخبار استانها -

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای ورود مجلس به حوزه‌های اقتصادی و اصلاح ساختار بودجه اظهار داشت: 12درصد لایحه بودجه قابل تغییر در مجلس است و تغییر بودجه به عنوان سند مالی حاکمیتی کشور محدودیت‌هایی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بیش از این مقدار تغییر اعمال شود، شورای نگهبان لایحه بودجه را رد می‌کند.

وی اضافه کرد:‌ با توجه به تکلیف مجلس در حوزه توسعه و تعمیق عدالت اجتماعی، مجلس یازدهم برای اینکه به معیشت مردم توجه کند، طرح یارانه معیشتی و توزیع کالابرگ دیجیتال میان مردم طراحی و عرضه کرد و 30 هزار میلیارد تومان اعتبار در جهت تقویت بنیه مالی قشر متوسط و آسیب‌پذیر جامعه که بر اثر کورنا آسیب بیشتری دیده بودند را برای این طرح در نظر گرفت.

عباسپور ادامه داد: مجلس منبع تامین اعتبار اجرای این طرح را از محل واگذاری شرکت‌های و همچنین طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای (عمرانی) قرار داد که با توجه به مخالفت دولت با تامین اعتبار طرح از محل شرکت‌ها طرح‌های تملک دارایی به عنوان منبع تامین بودجه طرح مصوب شد که دولت در ابتدا با اجرای آن مخالفت کرد و بعد از تهدید مجلس در مورد احاله موضوع به دستگاه قضا تصمیم گرفت طرح را اجرایی کند.

وی یادآور شد:‌ البته در این حوزه هم دولت برای اینکه به جامعه بفهماند این اقدام را خودش انجام داده و نه مجلس، مبلغ 60 هزار تومان را به 100 هزار تومان افزایش داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس: ‌لایحه بودجه 1400 آسیب‌های فراوانی برای کشور به دنبال دارد / لایحه عدالت نداردسهم استان قزوین از افزایش بودجه استان ها بسیار ناچیز است3 طرح جدید استان قزوین به لایحه بودجه 1400 اضافه شد

پیش‌بینی 150 هزار میلیارد تومان بودجه برای یارانه معیشتی

نماینده آوج و بویین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیش‌بینی 150 هزار میلیارد تومان بودجه از سوی مجلس برای پرداخت یارانه معیشتی خانوار ایرانی گفت: متاسفانه لایحه بودجه 1400 این‌قدر بد بسته شده که امکان افزایش یارانه معیشتی خیلی سخت است.

عباسپور با یادآوری اینکه به‌طور کلی لایحه دولت راحت‌تر از طرح مجلس اجرایی می‌شود، افزود: از آنجایی که دولت هنگام ارائه لایحه اعتبار آن را در لایحه لحاظ می‌کند، اجرایی کردن لایحه راحت‌تر از طرح مجلس است؛ با این حال کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق منابع قانونی لازم برای تامین یارانه معیشتی در بودجه 1400 را مشخص کرده‌اند.

انتهای پیام/ش

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون صنایع مجلس استانداری قزوین کمیسیون صنایع مجلس استانداری قزوین یارانه معیشتی لایحه بودجه بودجه 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۶۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است

به گزارش جماران؛ موسی غضنفر آبادی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره پاسخ ایران به اقدامات اخیر  رژیم صهیونیستی گفت: حمله دلاور مردان بسیار ظریف و دقیق بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آن‌ها خودشان می‌دانند ایران چه عملیات پیچیده و دقیقی را انجام داده است.

وی درباره واکنش احتمالی اسرائیل، بیان کرد: بعید می‌دانم بخواهند اقدامی انجام دهند، اگر بخواهند اقدامی انجام دهند حتما عملیات و اقدام شدید‌تر خواهد بود.

غضنفرآبادی تاکید کرد: همانطور که ما یک عملیات متقابلی داشتیم، بازهم مجددا بخواهند با عملیاتی خاک ما را مورد هدف قرار دهند بازهم عملیات متقابلانه خواهیم داشت.

غضنفرآبادی درباره آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب گفت: ایرادات لایحه عفاف و حجاب را برطرف کردیم ان‌شاءالله ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌خواهد کند.

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی در پاسخ به این‌که آیا طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است، بیان کرد: بله، جدا است.

دیگر خبرها

  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • سرمدی واله: تصمیم نهایی در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها و ساعات کاری کارمندان هفته آینده در صحن علنی مجلس گرفته خواهد شد +فیلم
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • تعیین مجازات برای خرید و فروش سلاح در فضای مجازی
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می‌شود
  • طرح نور نیروی انتظامی درباره حجاب مربوط به لایحه عفاف و حجاب است؟
  • ویکند ۲ روزه در بخش‌خصوصی؟