Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:22:40 GMT

فولکس‌واگن در چین خودرو پرنده می‌سازد

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۷۴۷۵

فولکس‌واگن در چین خودرو پرنده می‌سازد

شرکت آلمانی "فولکس‌واگن" دیروز اعلام کرد که این شرکت در حال انجام یک مطالعه و امکان‌سنجی در مورد ساخت اتومبیل‌های پرنده در چین است و بازیگران بزرگی از جمله "لیلیوم" آلمان و "ولوکوپتر" نیز به دنبال ساخت اتومبیل‌های پرنده هستند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ شرکت آلمانی "فولکس‌واگن" دیروز اعلام کرد که در حال انجام یک مطالعه و امکان‌سنجی در مورد اتومبیل‌های پرنده در چین است و با این کار به تعدادی بیشتری از شرکت‌هایی که به دنبال فناوری‌های بالقوه هستند،‌ می‌پیوندد، این شرکت آلمانی در بیانیه‌ای گفته است فراتر از رانندگی خودمختار، مفهوم تحرک عمودی، می‌تواند گام بعدی ما در آینده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرکت اعلام کرده است که ما در حال بررسی و مطالعه و امکان‌سنجی مفاهیم و شناسایی شرکای بالقوه هستیم تا امکان صنعتی شدن این روش را شناسایی کنیم؛ "هربرت‌دیس" مدیر اجرایی شرکت "فولکس‌واگن" گفته است که این شرکت می‌خواهد به توسعه هواپیماهای بدون سرنشین و دارای مجوز و ماشین‌های پرنده دست پیدا کند که بازار آینده را متحول خواهد کرد.

چین بزرگترین بازار خودرو در جهان را داراست و بیشترین فروش فولکس‌واگن را نیز به خود اختصاص داده است؛  این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت‌هایی از جمله شرکت‌های نوپا تا سایر خودروسازان جهانی در حال توسعه "روبو تاکسی‌ها" هستند و امیدوارند که در بازاری که "مورگان استنلی" می‌گوید تا سال 2040 1.5 تریلیون دلار را بدست بیاورند؛ "روبوتاکسی‌ها" تاکسی‌های بدون راننده  هستند که با روبات کار می‌کنند و مسافران را از سطح شهر سوار کرده و به مقصد می‌رسانند و "مورگان استنلی" نیز شرکت خدمات مالی آمریکایی و شرکت چندملیتی است که در سال 1935 از مشارکت "هنری استارجیس مورگان" و "هارولد استنلی" با پشتیبانی مؤسسه مالی "جی‌پی مورگان" تأسیس شده است.

علاوه بر بازیگران بزرگی مانند "فولکس‌واگن" و "ایرباس"،‌ گروه‌هایی از جمله "لیلیوم" آلمان و "ولوکوپتر" که از جمله حامیان مالی آنها می‌توان به "دایملر" و "اینتل" اشاره کرد،‌ چنین طرح‌هایی را دنبال می‌کنند؛ در حالی که شرکت‌های مختلف به ‌آرامی و قدم به قدم به ساخت ماشین پرنده نزدیک‌تر می‌شوند، شرکت استارتاپی آلمانی لیلیوم (Lilium GmbH) نمونه اولیه جدید تاکسی پرنده‌اش را ارائه کرده است و "ولوکوپتر" (انگلیسی: Volocopter‎) نیز یک بالگرد تک نفره الکتریکی است که داری چندین بال گردان جداگانه می‌باشد که هم‌اکنون به شکل آزمایشی و در حال توسعه توسط شرکت آلمانی "e-volo" ساخته شده ‌است.

فولکس‌واگن یک شرکت خودروسازی آلمانی و مهم‌ترین برند متعلق به گروه فولکس‌واگن است و این گروه هم‌اکنون بزرگترین شرکت خودروسازی جهان محسوب می‌شود؛ این کارخانه در سال 1930 به درخواست رهبر وقت آلمان نازی آدولف هیتلر بنا نهاده شده است؛ رهبر وقت آلمان نازی از "فردیناند پورشه" خواست خودرویی بسازد که عموم مردم آلمان توانایی خرید آن را داشته باشند، لذا این شرکت "فولکس‌واگن" نامیده شده که در زبان آلمانی به معنای "خودروی مردم" است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آخرین جزئیات از "خودروی برقی اپل"/ توقف مذاکرات با "هیوندای و کیا" در این پروژه!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی خودرو شرکت های دانش بنیان علمی علم و تکنولوژی فولکس واگن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان

رحمت رحمت‌نژاد اظهار کرد: میزان تناژ بارگیری راه‌آهن لرستان در نخستین ماه سال ۱۴۰۳ به بیش از ۳۵ هزار تن رسید که این رقم تناژ بارگیری ۳۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

وی بیان کرد: میزان تن کیلومتر مبدا - مقصد در اداره کل راه‌آهن لرستان در یک ماه اول سال ۱۴۰۳ به مرز ۱۶ میلیون تن رسید که ۳۳ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیرکل راه‌آهن لرستان درباره جابه‌جایی بار از طریق راه‌آهن لرستان، گفت: سال گذشته ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا بارگیری شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۱ رشد ۴۰ درصدی را نشان می‌دهد. این میزان بارگیری در سال ۱۴۰۱، ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن بوده است.

او از افزایش ۴۲ درصدی تعداد واگن‌های قطار‌های باری در استان خبر داد و افزود: در سال ۱۴۰۱ تعداد واگن‌ها ۵۵۱۸ عدد بود که این تعداد سال گذشته ۷۸۲۴ واگن شد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هشدار مقام آلمانی درباره خطر عملیات لیتوانی برای بودجه ارتش
  • این خودرو با چشم‌هایش شما را می‌بیند!/ عکس
  • «پیری» دقیقا از چه سنی آغاز می‌شود؟
  • تقلای باشگاه پرهوادار آلمانی برای زنده ماندن
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • رشد ۳۵ درصدی بارگیری در راه‌آهن لرستان
  • چین اتهامات جاسوسی آلمان علیه کشورش را رد کرد
  • ۱۰ ماشین آلمانی برتر تاریخ که شاهکارهای مهندسی عرصه خودروسازی به شمار می آیند (+عکس)
  • چین اتهام جاسوسی در آلمان را رد کرد
  • برلین به کی‌یف وعده ۴۰۰ خودروی زرهی داده بود، اما تحویل مختل شد