Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@05:28:23 GMT

نقشه‌ جديد بن سلمان براي ماندن در قدرت

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۶۹۰۷۳

نقشه‌ جديد بن سلمان براي ماندن در قدرت

خبرگزاری آریا- یکی از مخالفان سعودی از نقشه‌های جدید ولیعهد سعودی برای اثبات وفاداری اش به آمریکا و غرب و در نتیجه ماندن در قدرت و رسیدن به پادشاهی انتقاد کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، یکی از مخالفان سعودی از نقشه‌های جدید ولیعهد سعودی برای اثبات وفاداری اش به آمریکا و غرب و در نتیجه ماندن در قدرت و رسیدن به پادشاهی انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سعد الفقیه در واکنش به قصد محمد بن سلمان ولیعهد سعودی برای به اصطلاح توسعه فضای قانونگذاری، به روز کردن قوانین و مشخص کردن سن ازدواج، در رشته توئیت‌هایی نوشت اولا بن سلمان اعتراف می‌کند خودش قوانینی را تغییر می‌دهد که در دادگاه‌ها بر اساس آن‌ها حکم داده می‌شود. او خواسته بگوید به توصیه‌های کارشناسان و علما یا متخصصان گوش نمی‌کند. زمانی که حاکم خودش را مجاز می‌بیند تا قوانین را خود هر طور که می‌خواهد، تغییر دهد، در واقع در بالاترین حد به استبداد افتخار می‌کند و جالب آنکه چنین تصمیمی (به خیال وی) موجب نزدیکی به برخی از کشور‌های به اصطلاح دمکراتیک است!
دوم اینکه بن سلمان ادعا کرده است چنین کاری به معنای به روز شدن است، اما نگفته که یکی از شاخصه‌های به روز شدن نیز تضمین آزادی بیان است حال آنکه از استقلال دستگاه قضایی در عربستان خبری نیست و دستگاه امنیتی نیز دستش باز است و محدود نیست و جلوی بازداشت‌های مستبدانه و جلوی اذیت و آزار و شکنجه بازداشت شدگان گرفته نمی‌شود و از شفافیت و مشارکت سیاسی و بازخواست نیز خبری نیست.
سوم اینکه از شکل بیانیه روشن است که مجموعه جدید، قانون گذاری بر اساس شرع نخواهد بود بلکه نخستین اعلامیه صریح است مبنی بر اینکه قانون بر اساس شرع نخواهد بود بلکه قوانین وضعی خواهد بود و هیئت علمای ارشد نیز در تدوین قوانین مشارکت نخواهند کرد بلکه امور به «متخصصان» سپرده خواهد شد.
گفتنی است بسیاری از قوانین کنونی وضعی است، اما با حیله‌هایی از آن‌ها شبهه زدایی شده است.
چهارم اینکه بن سلمان در حال و هوای خاصی زندگی می‌کند که بر اساس آن، اولویت‌ها و شیوه برنامه ریزی را مشخص می‌کند و به چالش‌های کشور اعم از بیکاری، فقر، نبود مسکن و خدمات، فساد دستگاه‌های دولتی و رنج مردم از ظلم و طغیان اهمیتی نمی‌دهد و روز‌های آینده بدتر نیز خواهد شد.
پنجم اینکه بن سلمان گمان می‌کند با این گام‌ها نظر دولت‌های غربی و مشخصا آمریکا را جلب می‌کند و شاید از تصمیمات بایدن اینگونه فهمیده است که قدرت بن سلمان را از بین می‌برد و برای کنار گذاری او تدارک می‌بیند، اما نمی‌داند که چنین رفتار‌ها و تصمیماتی، کشور‌های غربی را به این باور می‌رساند که بن سلمان فردی گستاخ است و هر روز دست به فاجعه جدیدی خواهد زد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نقشه بن سلمان بن سلمان بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز

تیم ملی فوتبال تاجیکستان در مقدماتی جام جهانی، موفق شد عربستان سعودی را متوقف کند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ تاجیکستان که در جام ملت‌های آسیا هم از گروه خود صعود کرده و نتایج درخشانی ثبت نموده بود، در هفته چهارم مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا در خانه خود مقابل عربستان و مانچینی به تساوی دست یافت.

وحدت هنانوف مدافع تاجیک باشگاه پرسپولیس در دقیقه ۳۴ به دلیل مصدومیت زمین بازی را ترک کرده بود.

تاجیکستان نیمه اول را با یک گل به میهمان پرستاره واگذار کرده بود اما در دقیقه ۸۰ روی کار تیمی و سانتر از جناح راست، دروازه عربستان صدرنشین را باز کرد تا جشن نوروزی این تیم و مردم تاجیکستان کامل شود.

بازی رفت دو تیم در عربستان با یک گل دیرهنگام به سود سعودی‌ها پایان یافته بود اما اینبار شاگردان مانچینی نتوانستند با امتیاز کامل از مهلکه خارج شوند.

با این نتیجه مساوی ، تاجیکستان با یک بازی بیشتر از اردن پیشی گرفت و با پنج امتیاز منتظر دو هفته پایانی مسابقات انتخابی جام جهانی است. آنها روی مصاف اردن و عربستان و شکست احتمالی فینالیست جام ملت‌ها حساب باز کرده اند.

دیگر خبرها

  • راکد ماندن ۱۰ ساله ساخت استخر شنای سرپوشیده آموزش و پرورش بردسکن
  • ۴ گزینه اصلی هدایت بارسلونا
  • ستاره بایرن: به جدایی فکر هم نمی‌کنم
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده
  • زنده ماندن در گرو شکست طلسمی به نام عطایی