Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-بیرجند؛  پس از ۴۲ سال بر همان عهد که بستیم هستیم هنوز...۴۲ سال از روزی که رهبر کبیر انقلاب آیه « وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا»را در  این سرزمین تحقق بخشید می‌گذرد....

 ۴۲ سال از آغاز انقلابی می‌گذرد که تمام بنیان‌های مستکبران دنیا را به هم ریخت و طی همه این سال‌ها هر روز شاهد شکوه و سربلندی این انقلاب بوده‌ایم؛ انقلابی که امروز نه‌تنها در ایران بلکه به‌کل جهان صادر شده و مردم دنیا به تأسی از آن در گوشه گوشه‌ سرزمینشان فریاد آزادی‌خواهی و حق‌طلبی را سر داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 امروز ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ سالروز جشن پیروزی انقلاب اسلامی است و مردم ما با حضور در صحنه و سردادن شعارهای استکبارستیزی و ولایتمداری  بر  حرکت در این مسیر پرافتخار همانند روزهای اول انقلاب تأکید دارند و آمدند تا بگویند تا همچنان بر سر آرمان‌هایش ایستاده‌اند.

کویرنشینان خراسان‌جنوبی باز هم به میدان آمدند

مردم خطه کویری خراسان‌جنوبی نیز مانند چهار دهه گذشته در این روز به صحنه آمدند تا اعلام کنند بر همان عهد که بستیم هستیم هنوز.....

شرایط وجود کرونا هرچند مانع برگزاری راهپیمایی مانند سال‌های گذشته می‌شد اما نتوانست مانع از حضور مردم و فراموشی این روز شود و مردم با تغییر شرایط و رعایت پروتکل‌ها یک راهپیمایی متفاوت و باشکوه را برگزار کردند.

کرونا هم مانع ابراز ارادت مردم به انقلاب نشد

امروز حضور  خودرویی و موتوری مردم در راهپیمایی را مانند بقیه شهرها  در این خطه نیز شاهد بودیم و مردمی که با در دست گرفتن و نصب پلاکارد و پوستر بر روی موتور و خودروهایشان برای تجدید پیمان با آرمان‌های انقلاب به میدان آمدند.

اعلام انزجار از رژیم منفور صهیونیستی، مرگ بر آمریکا، اعلام ارادت به سردار شهید سلیمانی و پشتیبانی از ولایت فقیه از مهم‌ترین شعارنوشته‌های مردم در راهپیمایی امروز مردم بیرجند بود.

در ابتدای شروع راهپیمایی به سراغ صحبت با یکی از جوانان بسیجی می‌روم که با در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران قرار است در این راهپیمایی شرکت کند.

از دلیل آمدنش اینگونه گفت: به عشق رهبری و کشورم می‌آیم و معتقدم دست خداوند همواره بالای سر جمهوری اسلامی است چراکه این انقلاب زمینه‌ساز ظهور حضرت موعود(عج) است.

در مسیر مبارزه سستی و ناامیدی جایز نیست

وی بیان داشت:  امام خمینی(ره) خیلی چیزها به ما آموخت و یکی از آموخته‌های من از ایشان این است که مبارزه تا رسیدن به ظهور ادامه دارد و در این مسیر سستی و ناامیدی جایز نیست.

این جوان تصریح کرد: برای پیشرفت در انقلاب اسلامی باید توانایی‌هایمان را باور داشته باشیم و چشم و نگاهمان برای رسیدن به آرمان‌ها به دشمن نباشد ‌و دوست و دشمن خود را تشخیص دهیم.

مولایی خاطرنشان کرد: نسل من دوران حکومت پهلوی را ندیده اما نگاه به تاریخ قبل و بعد انقلاب و پیشرفت‌هایی که پس از انقلاب کشور داشته نشان می‌دهد که ثمرات این انقلاب درخشان بوده است.

عدم وابستگی به شرق و غرب از ثمرات این انقلاب است

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی و توجه به نقش مردم و عدم وابستگی به شرق و غرب از دیگر ثمرات این انقلاب است، گفت: امنیت و استقلال و تبدیل شدن ایران به یک قدرت در منطقه و جهان از نتایج حرکت در مسیر انقلاب اسلامی است.

در ادامه مسیر به سراغ صحبت با آقای حسنی رفتم که با نصب عکس سردار سلیمانی در کنار رهبر معظم انقلاب و پرچم ایران  بر روی یک ماشین خود به همراه خانواده به مراسم سالگرد جشن پیروزی انقلاب آمده است.

وی اظهار داشت: حضور در این مراسم را وظیفه خود می‌دانیم و به خود می‌بالیم که حیات ما در چنین سرزمینی است.

این شهروند عنوان داشت: بر اساس کلام قرآن، خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خود بخواهند و خوشبختانه خداوند رهبری را برای ما فرستاد که توانستیم از دوران خفقان شاهنشاهی نجات پیدا کنیم و  با عزت و استقلال و آرامش زندگی کنیم.

 می‌خواهند تاریخ را تحریف کنند

حسنی با بیان اینکه داشتن یک ولی فقیه ارزشمند و حرکت مردم در مسیر ولایت از دلایل ماندگاری این انقلاب است، گفت: برخی می‌خواهند تاریخ را تحریف کنند اما آنچه به‌وضوح امروز می‌بینیم وضعیت ایران در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه و  حتی وضعیت آمریکا است که می‌بینیم هر روز انقلاب اسلامی در حال پیشرفت است و دشمنان این سرزمین رو به افول می‌روند.

وی تصریح کرد: مردم ما شاهد تحریم‌های ظالمانه‌ای طی این سال‌ها بوده‌اند اما خوشبختانه این تحریم‌ها در برخی موارد تبدیل به فرصت و پیشرفت در موارد زیادی شده است.

گلایه از مسؤولین به جای خود!

حسنی افزود:  مردم ما از برخی مسئولین و شرایط اقتصادی گلایه‌هایی دارند اما این مسئله ذره‌ای باعث کوتاه آمدن از آرمان‌های انقلاب نشده و می‌دانیم که اگر مشکلی وجود دارد به برخی افراد و کم‌کاری‌هایشان برمی‌گردد و مربوط به اصل انقلاب نیست.

وی ادامه داد: در همین شرایط سخت اقتصادی مسئولین انقلابی با تمام وجود کار می‌کنند و مردم نیز قدردان مسئولین انقلابی که شب و روز برای مبارزه با فساد و احقاق و حقوق مردم  تلاش می‌کنند، هستند.

جمهوری اسلامی حرم است

خانم سرابندی که با داشتن پلاکاردی که  روی آن نوشته شده بود «جمهوری اسلامی حرم است» به راهپیمایی آمده بود نیز در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: امروز تمام نقشه‌های دشمنان علیه جمهوری اسلامی نقش بر آب شده است و اکنون جوانان دهه هفتادی و هشتادی مانند جوانان اول انقلاب پا در عرصه صیانت از ارزش‌های اسلام و انقلاب گذاشته‌اند.

وی بیان داشت: دشمن با اقدامات ننگینی مانند ترور و به شهادت رساندن شهید سلیمانی و شهید فخری‌زاده  سعی در توقف مسیر پیشرفت مردم ما دارد در حالی که قطره‌های خون شهدای ما ضامن حفظ بقای این انقلاب است و هر چه دشمنی دشمنان ما بیشتر شود عزم و اراده ملت بر حرکت در این مسیر محکم‌تر می‌شود.

این جوان دانشجو تصریح کرد: به عقیده من پس از شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس انقلاب ما بر محور وصیت‌نامه حاج قاسم‌ و با یک مکتب نوین به نام مکتب سلیمانی مسیر خود را ادامه می‌دهد.

دل در گرو غرب داشتن برای حل مشکلات نگاهی پوچ است 

سرابندی بیان داشت: دل در گرو غرب داشتن با توافقاتی مانند برجام و نگاه به دست دشمنان برای حل شدن مشکلات یک نگاه پوچ است که تنها فرصت سوزی دارد و جوانان هم سن و سال  من کاملاً با آن مخالف هستیم.

وی افزود: میدانیم که تنها راهی که می‌توانیم بر مشکلات فائق آییم نگاه به درون و اتکا به جوانان است و می‌دانیم که برای رسیدن به آرمان‌هایمان خرمشهرها در پیش داریم و در این مسیر باید هر روز آماده‌تر و قوی‌تر شویم.

منبع: فارس

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران 22 بهمن جمهوری اسلامی آرمان ها مردم ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۶۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان‌جنوبی از ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مربوط به سفرهای رئیس‌جمهور به خراسان‌جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، عباس ملکی، امروز _یکشنبه سوم اردیبهشت _در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سفرهای استانی رئیس‌جمهور به استان خراسان‌جنوبی در مجموع تعداد ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست در سامانه سامد ثبت و جهت رسیدگی و اقدام به دستگاه‌های اجرایی استان ارجاع شد.

وی با بیان اینکه عمده درخواست‌ها در سفرهای استانی، درخواست کمک مالی و تسهیلات بوده است، تصریح کرد: در راستای رسیدگی به این درخواست‌ها مبلغ ۳۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض و بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه (۱۵ میلیون تومانی با بازپرداخت ۶۰ ماهه) پس از بررسی و استحقاق‌سنجی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی به تفکیک درخواست‌ها در سفرهای رئیس‌جمهور پرداخت و گفت: در سفر اول رئیس‌جمهور (شهریور ۱۴۰۰) در مجموع چهار هزار و ۷۲۰ درخواست ثبت شد.

وی با بیان اینکه برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در راستای پاسخگویی به این درخواست‌ها مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به استان تخصیص پیدا کرد، اظهار داشت: در این سفر تعداد هزار و ۲۳۹ متقاضی به بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید استان معرفی شده است و به تعداد ۶۳۵ نفر هم تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد.

ملکی ادامه داد: در جریان این سفر دو هزار و ۳۲۵ متقاضی مساعدت مالی نیز به نهادهای حمایتی معرفی شدند که پس از بررسی و استحقاق‌سنجی مبلغ ۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به ۴۳۶ نفر از آنها پرداخت شد.

وی درخصوص درخواست‌های واصله در سفر دور دوم رئیس‌جمهور (آذر ماه ۱۴۰۱) هم گفت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۱۰۴ هزار و ۶۳۴ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: برای تعداد ۱۸ هزار و ۴۶۶ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، مبلغ هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (۹ هزار و ۶۰۰ نفر طی سه مرحله) تخصیص پیدا کرد.

وی ادامه داد: متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک‌های عامل استان معرفی شدند و قریب به ۹ هزار نفر نیز تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

ملکی با اشاره به اینکه در سفر دوم تعداد ۴۰ هزار و ۷۵۱ متقاضی دریافت مساعدت مالی به نهادهای حمایتی معرفی شدند، گفت: پس از بررسی و استحقاق‌سنجی لازم، مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به تعداد ۱۸ هزار و ۷۱۲ نفر پرداخت شد.

وی با اشاره به وضعیت درخواست‌های مردمی در سفر یک روزه و کاری رئیس‌جمهور (شهریورماه ۱۴۰۲) اظهار داشت: مجموع درخواست‌های واصله در این سفر ۲۰ هزار و ۵۱۶ مورد بوده است.

مدیرکل بازرسی استانداری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: برای تعداد شش هزار و ۱۷۲ متقاضی دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه در موضوعات هفت‌گانه، در مرحله نخست مبلغ ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه به استان (سه هزار و ۵۰۰ نفر در پنج اسفندماه ۱۴۰۲) تخصیص پیدا کرد که پس از بررسی، متقاضیان بر اساس اولویت تعیین شده به بانک ملی استان معرفی شده‌اند که در حال دریافت تسهیلات هستند.

وی تأکید کرد: تعداد شش هزار و ۸۰۳ درخواست مساعدت مالی هم در این سفر ثبت شده که جهت بررسی به کمیته امداد امام خمینی (ره) ارجاع شده است.

کد خبر 746881

دیگر خبرها

  • خرد شدن پنجه‌های عقاب در ریگزار طبس/ روزی که وعده صادق محقق شد
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • دفاع مقدس یکی از درخشان ترین دوران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • نقش مهم سپاه در امنیت منطقه مهم است/ میدان‎داری برای خدمت به مردم
  • ۳۸۵ اردوی جهادی در خراسان جنوبی برگزار شد
  • ثبت ۱۲۹ هزار و ۸۷۰ درخواست مردم خراسان جنوبی در سامانه سامد
  • اصفهک، روستایی کویری که در مسیر جهانی شدن است
  • ولایت مداری و مردمی بودن، مهمترین ویژگی ارتش
  • پاسداران در راستای عقیده خود با دشمن مبارزه می‌کنند