Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویدا موسوی بازیگر و کارگردان نمایش «بهشت حکیم الله»، در گفت و گو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره موضوع این نمایش گفت: این نمایش نوشته خسرو امیری است و قصه‌ای کاملاً عاشقانه دارد. یک دختر افغانستانی طی یک فرآیند عاشقانه با مسافرتی مواجه می‌شود که در آن مسافرت گیر نیرو‌های داعش می‌افتد و بعد نیرو‌های ایرانی او را نجات می‌دهند و به سرزمین خودش برگردانده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره متن این نمایش بیان کرد: متن این نمایش، تلفیقی از زبان فارسی دری و زبان فارسی تهران است و قابل فهم برای تماشاگر نبود. پس مجبور شدیم استاد فارسی زبان دری که خودشان افغانستانی و زاده کابل هستند را پیدا کنیم و از وی برای روان تر کردن جملات، آوا و گویش کمک بگیریم.

موسوی درباره شخصیت‌های نمایش توضیح داد: این متن تک شخصیتی است؛ اما ده شخصیت دارد که صداهایشان در نمایش شنیده می‌شود. تهیه‌کننده اثر (سعید موذنی) تصمیم گرفت با نیرو‌های خودش تک تک عروسک‌ها را بسازد. در دکور گردان این عروسک‌ها را قرار دهد و یک شکل و شمایل خاصی را به اجرا درآورد. در نهایت اجرای این ایده نو مورد استقبال قرار گرفت.

این هنرمند ادامه داد: نمایش «بهشت حکیم الله» در جشنواره تئاتر مقاومت ستاره جشنواره و در 9 بخش نامزد دریافت جایزه شد و هفت تندیس گرفت.

وی درباره سخت بودن تمرینات گروهش در دوران کرونا اظهار کرد: تمرین ها از این جهت سخت شده بود که من و همه عوامل ماسک داشتیم و زمان آن بالا بود و همین دلیل اذیت شدن ما بود؛ اما سعی می کردیم تا جای امکان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم. هر لحظه نگران این بودیم که کسی درگیر بیماری کرونا شود؛ هر چند که به محیط تمرین خود اطمینان داشتیم، اما امکان داشت در تردد‌ها اتفاقی بیفتد. با این حال این نوع کار شیرینی‌های خاص خود را داشت و با عشق کار خود را پیش بردیم.


کارگردان نمایش «بهشت حکیم الله» درباره جشنواره تئاتر فجر امسال هم گفت: جشنواره تئاتر فجر رویداد درجه یکی است و یکی از اتفاقات مهم تئاتر کشور است. همین که با دیدگاه‌ها و نگاه‌های اساتید بزرگ کشوری در این زمینه در بخش رقابتی به اثرمان مواجه شدیم و کار‌های مختلف را دیدیم، می‌تواند یک کارگاه آموزشی خوب برای دوستداران تئاتر و هنر در کشور باشد.

وی درباره مجازی شدن پخش آثار جشنواره دوره سی و نهم بیان کرد: مجازی شدن پخش آثار جشنواره یک نوآوری است؛ اساساً یکی از رسالت‌های هنر نوآوری است. این هم می‌تواند اتفاق جالب و جذابی باشد؛ برای اینکه تئاتر رکود پیدا نکند و تا زمان ثبات کرونا و دوباره همه چیز به حالت عادی خود برگردد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هنرهای نمایشی جشنواره تئاتر فجر جشنواره تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۰۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزه گفت: دومین جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان مدارس فیروزه با عنوان فرزندان حاج قاسم در همه مقاطع تحصیلی برای دومین سال پیاپی با حضور ۴۲ گروه سرود و ۱۱ گروه نمایش تئاتر صحنه‌ای در سالن همایش‌های آموزش و پرورش با همکاری کانون فرهنگی و تربیتی امام خمینی (ره) فیروزه برگزار شد.
علی ابوالفضلی افزود: در این جشنواره فرهنگی و هنری که به مدت ۶ روز به طول انجامید ۶۰۰ دانش آموز با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی گفت: از جمع ۱۲ گروه برتر سرود و تئاتر دانش آموزی شهرستان فیروزه در همه مقاطع تحصیلی، ۴ اثر با نظر هیات داوران به عنوان گروه‌های برگزیده به مسابقات جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا در سطح استان خراسان رضوی ارسال می‌شود. 
ابوالفضلی یادآور شد: حضور بیش از ۵۰ گروه دانش آموزی در این جشنواره نشان دهنده استعداد دانش آموزان این شهرستان است.

 

 

دیگر خبرها

  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • این خبرها را از دست ندهید
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • پذیرفته شدگان پانزدهمین جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد معرفی شدند
  • نمایش «آلاء» به تونس می‌رود
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی