Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هنرآنلاین، «شب» یا «آن شب» که برای اکران عمومی در ایران آماده می‌شود، پیش‌تر در چند رویداد بین‌المللی درخشیده و حالا قرار است اول آوریل (حدود سه هفته دیگر) در شب افتتاحیه جشنواره گریم‌فست بریتانیا روی پرده برود. برای خارجی‌ها «شب» از آن رو اهمیت دارد که نخستین فیلم تولید مشترک ایران و آمریکا با پروانه نمایش رسمی در ایران در چهار دهه اخیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نخستین تجربه کارگردانی آهاری که سال گذشته در جشنواره فیلم فجر هم به نمایش درآمد، داستان یک زوج ایرانی را در آمریکا روایت می‌کند. این دو در یک هتل نفرین‌شده گرفتار می‌شوند و باید با گذشته و واقعیت‌های امروز کنار بیایند. حسینی با سابقه بردن جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره کن در درام روانشناسانه و ترسناک «شب» هم درخشیده است.

دومین فیلم افتتاحیه جشنواره گریم‌فست بریتانیا «خون‌آشام بارسلونا» به کارگردانی لوییس دانس از اسپانیاست. این فیلم هم در گونه وحشت ساخته شده و نخستین نمایش آن اوایل پاییز امسال در جشنواره فیلم سیتخس بوده است. «خون‌آشام بارسلونا» رویدادهای واقعی دهه ۱۹۰۰ شهر بارسلونا را روایت می‌کند و برای نمایش در جشنواره شب‌های تیره تالین برگزیده شده بود.

جشنواره گریم‌فست که هر سال در ماه اکتبر برگزار می‌شود، امسال به دلیل شیوع کرونا نتوانست به سنت همیشگی پای‌بند بماند و حالا قرار است نسخه‌ای همسان از آن اول تا پنجم آوریل برگزار شود.

کد خبر 583901 برچسب‌ها سینمای جهان شهاب حسینی (بازیگر)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینمای جهان شهاب حسینی بازیگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندگی ایرانیان در عصر قاجار در فرانسه رونمایی شد (+عکس)

 همزمان با فرا رسیدن فصل بهار و نوروز سال ۱۴۰۳ خورشیدی، «نمایشگاه زندگی روزمره مردم ایران در عصر قاجار، به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» در فرانسه برپا شده است.

به گزارش اطلاعات آنلاین، این نمایشگاه با تلاش مهرداد اسکویی، مستندساز سرشناس ایرانی در شهر مله تروا Malestroit فرانسه برپا شده و تا چند هفته دیگر نیز دایر خواهد بود.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از کارت‌پستال‌های ارسالی از ایران به مقصد فرانسه در دوره قاجار به نمایش گذاشته شده که هر کدام حاوی متن کوتاهی است.

در متن یکی از کارت‌پستال‌های به نمایش درآمده در این نمایشگاه نوشته شده است:
«تهران، سوم آوریل 1913 
اوای عزیزم، سال نوی خوبی را برایت آرزو می‌کنم.
فکر می‌کنم بزودی، بالاخره می‌توانم از تهران خارج شوم. خیلی زود تصمیم‌ها گرفته خواهد شد.
برایت خواهم نوشت. همه چیز خوب است.
ترز »

همچنین در متن یکی دیگر از کارت پستال ها آمده است: 

« دوست عزیزم،چه خبر؟
دیگر جرئت نمی‌کنم از تو خبری بخواهم، چون نامه‌ها به صورت نامنظم به اصفهان می‌رسند. اما بسیار خرسند خواهم شد، زمانی که به بغداد می‌رسم، از تو خبری داشته باشم.
در طول سفر خبرهای بسیاری هست. کاش بودی و ارتش ایران را می‌دیدی...
دوستدار تو.»

گفتنی است در برپایی «نمایشگاه زندگی روزمره مردم ایران در عصر قاجار، به روایت کارت‌پستال‌های تاریخی» افراد دیگری نیز نقش داشته اند. این افراد عبارتند از کیوریتور : آلما اسکویی،

با مشارکت: لویینه اُلیور ژِگا، متیو لِوِدِر و  ماندانا کریمی 
متن تحقیقی: زینب علیزاده، مهرداد اسکویی
آرشیو: سهیلا شمس، پریسا اسکویی
ساخت تریلر: حامد کیان 

همچنین شهرداری Malestroit، مرکز فرهنگی Pass'temps، انجمن مطالعات تمبر‌شناسی ایران IPSC و مرکز میراث تصویری نیز با این مجموعه همراهی کرده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • زندگی ایرانیان در عصر قاجار در فرانسه رونمایی شد (+عکس)
  • یکی دیگر از مخالفان جدی جمهوری اسلامی هم مُرد
  • بومی‌سازی فن‌آوری‌های جدید در زنجیره آلومینیوم
  • پشت پرده تراز منفی تجارت ایران در ۱۴۰۲
  • «آن‌ها دروغ می‌گویند» در پردیس تئاتر شهرزاد
  • نخستین جشنواره فرهنگی و هنری «آبادان» برگزار می‌شود
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • دریاچه ارومیه میزبان نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی
  • چالش‌های یک فیلم برای چهره‌پردازی عابدزاده و قایقران