Web Analytics Made Easy - Statcounter

حبیب اله آسوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: در سفر اخیر رییس کمیته امداد کشور به مشهد به دیدن خانواده‌ای شامل پنج فرزند یتیم(که پدر و مادر خود را توامان از دست داده بودند) رفتیم و مشاهده کردیم ان افراد به تنهایی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند؛ این دیدار باعث شد با دستور رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) تصمیم بگیریم از این ایتام واقعی که هم‌زمان از نعمت پد رو مادر محرومند و عائله خداوند محسوب می‌شوند، سرپرستی و حمایت ویژه‌ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی افزود: در همین راستا مقرر شد از روز شهادت حضرت زهرا(س) این افراد را علاوه بر کمک‌های عادی کمیته امداد، تحت پوشش سرپرستی ویژه‌ای به نیت حضرت فاطمه زهرا(س) و تحت عنوان «فرزندان ولایت» به عنوان فرزندان نظام و امام و مقام معظم رهبری قرار بگیرند.

وی در تشریح چگونگی اجرای طرح «فرزندان ولایت» گفت:موضوع را با مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی در سطح استان در میان گذاشتیم، همگی از این تصمیم استقبال و برای مشارکت در این طرح اعلام امادگی کردند؛ در یک روز مشخص آمارها جمع بندی شد و همه مدیران و معاونین و روسای ادارات طی یک روز به دیدار همه خانواده‌های خراسان رضوی که همزمان از نعمت پدر و مادر محروم بودند، رفتند و از نزدیک مشکلاتشان را در حوزه‌های مختلف معیشتی، مسکن، اشتغال، اموزش وسلامت بررسی و دستور فوری برای رفع مشکلات صادر کردند.

آسوده در خصوص تعداد این افراد اظهار کرد: در این مانور با 130 خانوار و در مجموع بالغ بر 300 فرد یتیم در یک روز دیدار و مسائل و مشکلاتشان بررسی شد بخش قابل توجهی از کار رفع مشکلات و دغدغه‌های این افراد تا قبل از میلاد حضرت زهرا(س) رفع و از آنها دلجویی شد.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی گفت: برخی نیازها و آرزوهای این عزیزان در حد یک تبلت و عروسک بود که خیلی زود تهیه و به آنها تقدیم شد، در بحث‌های معیشتی هم هدیه مختصری ارائه شد. مباحث مربوط به مسکن و موضوعات بزرگتر در دستور کار قرار گرفته ودر حال پیگیری است.

وی اظهار امیدواری کرد که با پیگیری مجدانه همکاران این طرح و خیرین طی کمتر از 2 ماه مسائل و مشکلات(غیر از مسکن) این افراد، مرتفع و مشکل مسکن این افراد هم تا مهرماه حل و فصل شود. 

آسوده افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که در این طرح به طور جدی مورد پیگیری قرار گرفت بحث جهیزیه دختران یتیم بود که از طریق خیرین و حامیان اکرام به طور ویژه مورد تاکید است.

مدیرکل کمیته امداد خراسان رضوی تصریح کرد: این افراد فرزندان ولایت هستند و نباید در کنار غم از دست دادن و محرومیت از پدر و مادر اینطور تصور کنند که در این دنیا کسی به فکرشان نیست. 

وی بیان کرد: سن این افراد را زیر 30 سال در نظر گرفتیم اما مواردی 32 و 35 ساله حتی داشته‌ایم که مورد حمایت قرار گرفته‌اند.

آسوده متذکر شد: این طرح با محوریت 20 نفر از مدیران و معاونین و روسای ادارات  کمیته امداد خراسان رضوی(خارج از بحث‌های ادرای و به صورت کاملا شخصی) اجرا می‌شود و این افراد خودشان سرپرستی ایتام را به عهده گرفتند و متعهد شدند تا حل مشکلات این عزیزان در کنارشان باشند تا زمانی که به بلوغ کامل و یک زندگی مستقلی برسند.

انتهای پیام/ 70068

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی حمایت ویژه از ایتام کمیته امداد خراسان رضوی فرزندان ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان گفت: هزار و ۳۹ واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان تحویل شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی هرمزگان، عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان اظهار کرد: ‌با حضور معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری،مدیرکل راه و شهرسازی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)،امام جمعه و فرماندار شهرستان رودان استان هرمزگان، 33 هزار و 863 واحد مسکونی ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) تحویل شد.

وی افزود: در این راستا طی تفاهم ‌نامه ای که میان وزارت راه و شهرسازی و کمیته امداد امام خمینی (ره) منعقد شد، هزار و 39 واحد مسکن سهم این استان بود که به مددجویان کمیته ‌امداد در هرمزگان تحویل شد.

کمالی ادامه داد: با تحویل این واحدها شاهد تحقق بخشی از اهداف دولت در زمینه کمک به محرومان هستیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم به صورت نمادین کلید یک واحد مسکونی ویلایی درحضور مسوولان استانی تحویل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدیه سردار رادان به فرزندان معنویش
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • پرداخت تسهیلات ۵۵۰میلیاردی به مددجویان اردستان
  • ثبت‌نام ۴۵۶۵ حامی جدید برای حمایت از ایتام و فرزندان محسنین در هرمزگان
  • امسال آرزوی ۱۰۲۰ یتیم گلستانی در جام آرزوها برآورده می شود
  • واگذاری بیش از هزار واحد مسکن روستایی به مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • افزایش تسهیلات بنیاد مسکن برای مددجویان خراسان شمالی
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان
  • واگذاری ۱۰۳۹ واحد مسکن کمیته امداد ‌در استان هرمزگان
  • واگذاری ۵۱۵ واحد مسکن به مددجویان کمیته امداد قزوین