Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-20@02:01:52 GMT

دیدار رئیس قوه قضائیه با رئیس‌جمهور عراق

تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۹۷۲۵۹۵

دیدار رئیس قوه قضائیه با رئیس‌جمهور عراق

خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که رئیس‌ قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با رئیس‌جمهور عراق در زمینه همکاری‌های قضائی و حقوقی بحث و تبادل نظر کرده است.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عصر امروز (چهارشنبه) گزارش داد که دفتر ریاست جمهوری این کشور با صدور بیانیه‌ای از دیدار «آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق خبر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: در دیدار الکاظمی و رئیسی چه گذشت؟ +عکس

بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور عراق از آیت‌الله رئیسی و هیأت همراه او در کاخ «السلام» در بغداد استقبال کرده و دو طرف روابط دو جانبه میان ایران و عراق و اهمیت این روابط را مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

در بیانیه یادشده روابط ایران و عراق، تاریخی و پیوند میان دو کشور مهم، عمیق و برپایه ارزش‌ها و روابط اجتماعی، دینی،‌ فرهنگی، جغرافیایی و بسیار مستحکم توصیف شده است.

بر اساس این گزارش، دو طرف بر «لزوم توسعه روابط میان دو کشور در زمینه‌های مختلف، تبادل تجربه در بخش‌های مختلف، فعال‌سازی تفاهم‌های صورت گرفته و توافق‌های امضاء شده و همچنین همکاری و هماهنگی در زمینه قضائی و حقوقی و از طرفی، حمایت منافع دو ملت»، تأکید کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تقدیر رئیسی از تصمیم عراق برای اخراج آمریکایی‌ها

در بیانیه یادشده همچنین اشاره شده است: «کشورهای منطقه در برابر مسئولیت بزرگ پشت‌ سر گذاشتن بحران و تنش و گفت‌وگوهای حسنه برای حل و فصل مشکلات قرار دارند».

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق، در بیانیه صادر شده از سوی دفتر رئیس‌جمهور عراق همچنین به «لزوم همسوسازی تلاش‌ها و اقدامات به‌ منظور ایجاد گفت‌وگوهایی مشترک و سازنده برای تحکیم پایه‌های ثبات منطقه‌ای» اشاره و در عین حال اعلام شده است که «ثبات عراق و حاکمیت این کشور اساس امنیت و منافع مردم کل منطقه به شمار می‌رود».

در پایان این گزارش آمده است که رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران، سلام رهبر معظم انقلاب اسلامی را به مردم و کشور عراق رسانده و پیام ایشان مبنی بر حمایت از تلاش‌های دولت عراق در مبارزه با تروریسم، ثبات، پاسداری از حاکمیت عراق و امنیت شهروندان این کشور در تقابل با چالش‌ها را به طرف عراقی منتقل کرده است.

این دیدار در حالی صورت گرفته که شامگاه روز گذشته، خبرگزاری رسمی عراق از دیدار رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران با «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق خبر داد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا جشنواره فیلم فجر سید ابراهیم رئیسی برهم صالح رئیس جمهور عراق آیت الله رئیسی دولت عراق قوه قضاییه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور عراق دفتر ریاست جمهوری مصطفی الکاظمی قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران خبرگزاری رسمی عراق رئیس قوه قضائیه رئیس جمهور عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، پیش از ظهر امروز جمعه در اجتماع نمازگزاران شهرستان دامغان، با بیان اینکه مردم دامغان به برخورداری از میراث کهن، تمدن درخشان، فرهنگ متعالی، ایمان و علم مشهور هستند، تاریخ این دیار را گواه دینمداری و دلدادگی این مردم به خداوند دانست.

رئیس‌جمهور با اشاره به دیدار خود با یک خانواده شهید و با تمجید از روحیه والای مادر این شهید گرانقدر که با وجود تقدیم عزیزترین دارایی خود در راه انقلاب، همچنان آماده فداکاری در راه اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران بود، افزود: این روحیه ایثار و فداکاری پیروزی نهایی را برای ما به ارمغان می‌آورد؛ لذا مهمترین وظیفه و مسئولیت مشترک همه ما صیانت از این فرهنگ و روحیه و تلاش برای ارتقای آن است.

رئیسی با تاکید بر اهمیت توسعه کشور و استفاده از همه ابزار‌ها و امکانات در این زمینه اظهار داشت: توسعه کشور با حفظ فرهنگ ایرانی-اسلامی موجود در کشور و بهره‌گیری از ظرفیت‌های آن هیچ جای نگرانی ندارد و باید با تکیه بر فرهنگ بومی مسیر پیشرفت کشور را طی کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی امام جمعه دامغان از جمله نیازمندی‌های حوزه بهداشت و درمان شهرستان تصریح کرد: میزبانی از جمع زیادی از زائران امام رئوف در طول تاریخ یکی از بزرگترین افتخارات مردم دامغان بوده و لذا برای تامین نیازمندی‌های این شهرستان باید علاوه بر جمعیت خود دامغان جمعیت زائران و مسافران را نیز در نظر گرفت. تاسیس دانشکده علوم پزشکی در دامغان می‌تواند نیرو‌های متخصص لازم برای شهرستان و اطراف را تربیت و تامین کند.

رئیسی همچنین به مشکل آب اشاره و خاطرنشان کرد: دولت مردمی از ابتدای آغاز به کار با ناترازی‌های گسترده در زمینه تامین آب، برق، گاز، مسکن، اشتغال و مسائل مختلف از جمله شیوع کرونا و تلفات روزانه بالای ۷۰۰ نفر در کشور مواجه بود که به فضل خدا و با تکیه بر جوانان کشور توانستیم وضعیت را متفاوت کنیم. دشمن به دنبال توقف رشد و تولید کشور و ایجاد نارضایتی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بود، اما با تکیه بر شعار «ما می‌توانیم» و کمک مردم توانستیم در سه سال گذشته رشد اقتصادی را که در طول دهه ۹۰ به طور متوسط زیر ۱ درصد بود به ۴ تا حدود ۶ درصد برسانیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به بازگشت حدود ۸ هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید، گفت: جنگ امروز جنگ اراده‌هاست؛ دشمن نمی‌خواهد ملت ایران پیشرفت کند، اما ملت ایران اراده کرده که در حوزه‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی رشد کند و اراده این ملت تاکنون بر اراده دشمن پیروز شده و بعد از این نیز پیروز خواهد شد.

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه عملیات وعده صادق موجب اقتدار، وحدت و انسجام در کشور شد، افزود: دشمنان می‌خواستند در جامعه ما اختلاف‌افکنی کنند، اما این عملیات هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی و توانِ نیرو‌های مسلح ما شد، هم نشان دهنده اراده پولادین ملت ما و رهبری فرزانه انقلاب و فرماندهی معظم کل قوا و هم یکی از جلوه‌های وحدت‌آفرین و انسجام‌بخش به کشور شد. امروز همه گروه‌ها، جناح‌ها، جریان‌های سیاسی متحد و متفق هستند که این اقدام، اقدامی ضروری، لازم، وحدت‌بخش و مایه افتخار و اقتدار برای کشور بزرگ ما بود.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به رفع بخشی از مشکلات تامین آب بخش‌های شرب، کشاورزی و صنعت استان اظهار داشت: رفع مشکلات آب شهرستان‌های شاهرود و دامغان نیز با دست توانای خود شما و با همت خدمتگزاران شما در دولت به زودی برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان نگاهی رو به جلو در گسترش روابط میان دو کشور است
  • عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • رئیسی: عملیات وعده صادق اقتدار و انسجام جمهوری اسلامی ایران را به رخ کشید
  • حضور رئیس جمهور در بین مردم شاهرود
  • هشدار قاطع معاون اول رئیس جمهور به اسرائیل
  • معاون اول رئیس‌جمهور: دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطایی شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • سید عمار حکیم: هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • هدف ایران تثبیت حق خود بود
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • پیام تبریک رئیس جمهور برای قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا