Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد موقری در خصوص موضوع کمربند سبز تبریز اظهار داشت: متاسفانه آنگونه که باید این طرح پیش نرفته و اینکه در فلان پارک محله‌ای درختی کاشته می شود نمی‌توان آن را در قالب کمربند سبز مطرح کرد زیرا با تعریف کمربند سبز متفاوت است.

وی با تاکید بر تسریع و برنامه ریزی دقیق برای ادامه و اتمام طرح کمربند سبز، افزود: با توجه به اینکه کمربند سبز به نوعی مانعی برای ایجاد تصرفات در اراضی ملی، عمومی و مانع توسعه ساخت و سازها بوده، اگر تحقق نیابد حتی در خصوص حاشیه نشینی نیز نخواهیم توانست مدیریت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه متاسفانه در اتوبان تبریز- سهند شاهد ساخت و سازهای غیرمجاز هستیم، اضافه کرد: با توجه به این مساله باید برنامه های مدونی برای پیشگیری از این موضوع و تحقق کمربند سبز ارائه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه در برخی مناطق اراضی که به منظور کاشت درخت به شهرداری ها سپرده شده، دستگاهی دیگر بعد از چند سال اقدام به واگذاری آن اراضی به سایر اشخاص می کند که این موضوع عواقب منفی در جامعه داشته و باعث هدر رفت منابع عمومی است بر همین اساس در طرح های توسعه و واگذاری باید این موضوع لحاظ شود.
 

انتهای پیام/60025

منبع: فارس

کلیدواژه: تبریز آذربایجان شرقی کمربند سبز پارک اتوبان تبریز سهند خبرگزاری فارس فارس تبریز شهرداری کمربند سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تبریز طرح پاکسازی گسترده و خودجوش به مناسبت هفته سلامت و زمین پاک با هدف حمایت از پویش "امروز من، بدون کیسه پلاستیکی" اجرا شد.

رحمت الله کریم زاده اظهار کرد: پاکسازی اتوبان شهید کسایی اقدام مشترک بین مرکز بهداشت استان، حفاظت محیط زیست، شهرداری، هیأت‌های ورزش همگانی و گروه‌های دوستدار محیط زیست به انجام رسید.

وی هدف از این حرکت مشترک را تاکید بر لزوم توجه به زمین و آلودگی‌های ناشی از رهاسازی پسماند و زباله‌های پلاستیکی در محیط و فضاهای عمومی عنوان کرد که می‌تواند باعث به خطر انداختن سلامت جامعه و صدمات جبران ناپذیر به محیط زیست شود.

کریم زاده افزود: برگزاری این برنامه گسترده پاکسازی در حاشیه اتوبان شهید کسایی و محور اصلی مواصلاتی کلانشهر تبریز، تنها به منظور جمع آوری زباله نیست، بلکه حساس سازی و آموزش چهره به چهره با اولویت فرهنگ سازی برای جلوگیری از تولید زباله و پخش آن در طبیعت، رودخانه‌ها و محیط‌های شهری است.

کد خبر 6087462

دیگر خبرها

  • ۲۰۰۰ اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز
  • اتوبان کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی پاکسازی شد
  • پاکسازی اتوبان شهید کسایی تبریز از زباله‌های پلاستیکی
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان
  • تحقق ۱۱۰ درصدی پویش درختکاری به همت اعضای جوان هلال احمر خراسان جنوبی
  • کاشت یک میلیارد درخت راه حلی موثر برای مقابله با بیابانزایی
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • تاکید بر توجه به معماری اسلامی ایرانی در ساخت و سازهای جدید
  • آزادسازی ۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ/ ۷ استخر تخریب شد
  • آزاد سازی اراضی کشاورزی در محمودآباد