Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، امام جمعه بوشهر صبح امروز در آیین افتتاح مرکز جراحی و کلینیک عرفان بوشهر با تبریک چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از حضور حماسی مردم در آیین مراسم ۲۲ بهمن بیان کرد: همکاری و مشارکت خیران در عرصه توسعه فضای سلامت حرکتی بسیار صحیح در فضای پیشرفت، توسعه و خدمت به مردم است که امید می‌رود مشارکت خانواده خیر در عرصه سلامت در راه‌اندازی مرکز جراحی و کلینیک تخصصی ایثار بوشهر به عنوان الگو در جامعه معرفی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یکی از برنامه‌های دین مبین اسلام توجه به دانش روز و تمدن آفرینی دانست و تاکید کرد: اسلام بر گسترش اساسی در خدمت به مردم و تمدن آفرینی بر اساس فرهنگ اسلامی و دانش فوق‌روز تاکید کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با استناد به آیات شریف قرآن کریم مینی بر توجه به دانش‌روز افزود: آیات فراوانی برفرهنگ پایداری و دانش‌محوری داریم و در این راستا توجه به بهداشت و درمان از ضروریات جامعه است.

صفایی بوشهری، عمل صالح را تمدن آفرینی با نگرش فوق روز دانست و عنوان کرد: در این راستا باید بر اساس فرهنگ اسلامی بر حسب دانش فوق روز برنامه تدوین شود.

او استان بوشهر را یکی از استان‌های با ظرفیت بالا دانست و افزود: این استان فراز و نشیب‌های زیادی دیده، ولی در شرایط کنونی کار‌ها و طرح‌های مهمی در استان بوشهر اجرا شده، اما به جایگاه در حوزه خودش دست نیافته است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با تاکید بر توجه به طراحی دقیق در حوزه بهداشت و درمان در توسعه زیرساخت‌ها بیان کرد: بوشهر می‌تواند گردشگری پزشکی در منطقه خلیج‌فارس باشد و اگر طراحی دانش‌بنیان شود می‌توان با این ظرفیت بالا به این جایگاه دست یافت.

صفایی بوشهری، ظرفیت استان بوشهر در حوزه درمان و تولید دارو با محور دریاپایه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در بخش سخت‌افزاری و احداث درمانگا‌های تخصصی و عمومی هر چند طرح‌های مهمی اجرا شده، ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله زیاد است.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر تدوین نقشه آمایشی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر عنوان کرد: با تدوین نقشه آمایشی و شناسایی تمامی ظرفیت‌های درمانی و بهداشتی، باید زمینه مشارکت بخش خصوصی و توسعه سرمایه‌گذاری در حوزه درمان فراهم شود.

او با بیان اینکه در ۱۰ سال گذشته طرح‌های قابل توجهی در حوزه بهداشت و درمان استان بوشهر اجرا شده است افزود: با اجرای این طرح‌ها، هنوز برخی از مردم استان بوشهر برای دریافت خدمات درمانی به دیگر استان‌ها سفر می‌کنند که نشان می‌دهد استان بوشهر نیاز به تجهیزات درمانی و پزشک متخصص دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، افزایش تعداد دستگاه‌های دیالیز در استان را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: باید با ایجاد زیرساخت‌ها، از دیگر استان‌ها برای درمان به بوشهر سفر نه اینکه از این استان به دیگر نقاط مسافرت کنند.

صفایی بوشهری، وضعیت پزشکان ایرانی در داخل کشور و جهان را مورد اشاره قرار داد و ادامه داد: پزشکان ایرانی خوبی نه تنها در کشور بلکه در جهان داریم با این ظرفیت نیروی انسانی متخصص، باید زمینه جذب سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت، تسهیلات لازم از جمله واگذاری زمین فراهم شود.

او توسعه و گسترش فرهنگ وقف در زمینه تولید علم، دارو و درمان را مورد تاکید قرار داد و گفت: وقف در حوزه سلامت نیاز امروز جامعه است و توسعه وقف در حوزه سلامت و درمان باید به یک فرهنگ در استان بوشهر تبدیل شود.

بیشتر بخوانید

بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر در ایستگاه پایانی تخت‌های بیمارستانی بوشهر ۷۰ درصد افزایش یافت نخستین بیمارستان دارای اورژانس هسته‌ای کشور در بوشهر افتتاح شد

امام جمعه بوشهر، از مصوبه ایجاد بیمارستان تخصصی و بین‌المللی قلب در بوشهر خبر داد و بیان کرد: مصوبه بیمارستان تخصصی و بین المللی قلب بوشهر باید اجرایی، عملیاتی و اعتبارات لازم آن تامین شود.

صفایی بوشهری، نقش خیران در ارتقا سلامت جامعه را بسیار مهم دانست و تاکید کرد: خیران همانگونه که در ساخت مدرسه مشارکت می‌کنند باید در عرصه درمان هم کمک و مشارکت کنند.

او با قدردانی از خدمات کادر درمان در عرصه رسیدگی به بیماران کرونایی، افزود: اگر وضعیت کرونایی استان بوشهر آبی شد باید شرایط حفظ شود تا به وضعیت زرد برنگردیم که این مهم با همکاری و مشارکت همه قشر‌های مختلف جامعه محقق می‌شود.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیمارستان هسته ای دهه فجر نقشه آمایشی پزشکان ایرانی بیمارستان قلب استان بوشهر بهداشت و درمان صفایی بوشهری استان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۹۷۶۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود

گلیوما، مدولوبلاستوما، ژرم سل تومورها، چالش‌های درمانی در کشورها با درآمد متوسط و کم از موضوعات اصلی کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) است.

متخصصان رشته‌های خون و سرطان، رادیوانکولوژی، جراحی مغز و اعصاب، تصویربرداری، آسیب‌شناسی، داخلی مغز و اعصاب کودکان، طب اورژانس، بیهوشی و طب درد، کودکان و غدد کودکان، پزشکان عمومی، پرستاری، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، فیزیوتراپی و کاردرمانی از مخاطبان هدف این کنگره هستند. همچنین شرکت‌کنندگان در کنگره دوسالانه انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) از امتیاز بازآموزی برخوردار می‌شوند.

برگزاری کارگروه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف پزشکی

کارگروه‌های تخصصی با عناوینی مانند «چالش‌های جراحی در اپاندیموما»، «رزکسیون ساب توتال در اپاندیموما و نقش شیمی درمانی»، «گلیوما با دوز پایین کودکان»، «مدیریت تومورهای ژرم سل داخل جمجمه»، «بررسی یک کودک مبتلا به تومور ژرم سل ناحیه سوپراسلار»، «شیمی درمانی با دوز بالا و HSCT در مدولوبلاستوما نوزادان»، «ارائه آمار تومورهای مغزی توسط محک»، «چالش‌های راه اندازی نوروآنکولوژی در LMIC ها»، «نقش پرستاری در درمان تومورهای مغزی کودکان» و «توانبخشی روانی ـ اجتماعی کودکان مبتلا به سرطان» در کنگره دوسالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) برگزار می‌شود.

همچنین در حاشیه‌ی برگزاری کارگروه‌های تخصصی، کارگاه‌های آموزشی پرستاری و خدمات حمایتی برای علاقه‌مندان برپا می‌شود.

کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان (یادبود پروفسور پروانه وثوق) در تاریخ‌های ۲۶، ۲۷ و ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۷در بیمارستان محک برگزار می‌شود و جمعی از متخصصان داخلی و خارجی به صورت حضوری و مجازی در آن شرکت خواهند کرد.  

منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • حماس: تیم‌های تخصصی برای شناسایی اجساد مفقودین اعزام شود
  • عملیات اجرایی بیمارستان عسلویه نیمه نخست امسال آغاز خواهد شد
  • برنامه ملی بازآفرینی در کشور اجرا می‌شود
  • بیمارستان صحرایی در منطقه محروم «میربگ» دلفان برپا می‌شود
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • گلایه از اجرا نشدن قانون در سازمان سنجش
  • افزایش ده درصدی ارائه خدمات آزمایشگاهی بیمارستان حشمتیه سبزوار
  • کنگره دو سالانه بین‌المللی انکولوژی کودکان برگزار می‌شود
  • اجرای دو طرح حوزه بهداشت و درمان بردسکن
  • حمایت ۵ میلیارد تومانی از تولیدات رضوی هنرمندان